معرفی کتاب؛

«باغ انار»

کتاب داستان و رنگ‌آمیزی کودک «باغ انار» با موضوع دفاع مقدس، توسط انتشارات «خط شکنان» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۴۷۷۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ - 14September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، کتاب داستان و رنگ‌آمیزی کودک «باغ انار» با موضوع دفاع مقدس به قلم «محمدعلی همتی» به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب توسط انتشارات «خط شکنان» وابسته به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، سال ۱۴۰۰ در ۱۲ صفحه به چاپ رسیده است.

در بخشی از متن کتاب آمده است:

فصل پاییز بود، باغ‌های سرسبز شهر یزد انتظار صاحبان خود را می‌کشیدند، وقت چیدن انار‌های قرمز با دانه‌های یاقوتی و آبدار شده بود که کشاورزان سخت‌کوش که خدا محصول باغ‌هایشان را برکت داده بود، با خوشحالی مشغول چیدن انار‌ها شدند.

زن و مرد، کوچک و بزرگ با کمک یکدیگر انار‌های ترش و شیرین را داخل سبد‌ها گذاشتند و به مرکز پشتیبانی جنگ که در قلعه قدیمی بود، فرستادند. انار‌ها داخل کارتون‌های کوچک و بزرگ و سطح‌بندی شده و آماده ارسال شد.

کامیون‌ها منتظر بار زدن میوه‌ها بودند، ناگهان سر و کله چند نفر بازرگان خارجی پیدا شد. وقتی نگاه بازرگان‌ها به انار‌های قرمز و درشت افتاد، یکی از آن‌ها با شکم بزرگ جلو آمد. اناری را برداشت و قارچ کرد. مقداری از انار را خورد و بقیه دانه‌های آن را روی زمین ریخت. به «حاج میرزا» که پیرمردی زحمتکش و مسئول قلعه بود، گفت: می‌شود این انار‌ها را به ما بفروشی؟ حاج میرزا گفت: قرار است این میوه‌ها را به جبهه ارسال کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها