کارشناس مسائل غرب آسیا:

نامه‌نگاری امام خامنه‌ای با دانشجویان آمریکایی نشان از شناخت ایشان از دنیای غرب است

شکیبایی گفت: این نامه‌نگاری‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی با بخشی از جامعه غرب دارند به دلیل شناخت ایشان از تحولی است که در سطح دنیا به خصوص در دنیای غرب در حال شکل‌گیری است.
کد خبر: ۶۷۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵ - 31May 2024

نامه‌نگاری رهبری با دانشجویان آمریکایی نشان از شناخت ایشان از دنیای غرب است«مهدی شکیبایی» کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درخصوص نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین، اظهار داشت: این نامه‌نگاری‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی با بخشی از جامعه غرب دارند به دلیل شناخت ایشان از تحولی است که در سطح دنیا به خصوص در دنیای غرب در حال شکل‌گیری است. اگر اشتباه نکرده باشم در سال ۱۳۹۳ از این دست نامه‌ها را خطاب به جوانان غربی نوشته بودند.

شکیبایی افزود: رهبری در آن نامه‌ها علاوه بر تبیین فضایی که در سطح دنیا در حال شکل‌گیری است، برای شناساندن هرچه بیشتر جمهوری اسلامی ایران و اساس دنیای اسلام، جوانان غربی را به آشنایی بیشتر با قرآن دعوت کردند.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: مخاطبان رهبر معظم انقلاب اسلامی در آن نامه‌ها هم جوانان غربی بودند. زیرا در آن زمان اتفاقات ریز و درشتی در منطقه خاورمیانه در حال وقوع بود که از جمله آنها می‌توان به بیداری اسلامی اشاره کرد که در غرب رخ داده بود. ضمن اینکه در آن زمان اتفاقاتی هم در مصر، سوریه، بحرین، یمن و لیبی افتاده بود.

وی خاطرنشان کرد: اساسا مشخص بود که دنیای غرب یک هجمه‌ای را با ادعای مبارزه با تروریسم، اما دقیقا در حمایت از خلق تروریسم در منطقه خاورمیانه شروع کرده بود. اما با توجه به اینکه رسانه‌ها هم در کشور‌های غربی اذهان و افکار را به سمتی برده بودند که همیشه با سیاستمداران غربی بود، رهبری در آنجا لازم دانستند که مستقیما جامعه جوان غربی را خطاب قرار بدهند و به صورت مستقیم با آنها گفت‌وگو کنند.

شکیبایی اضافه کرد: این نامه‌نگاری هم موجب اتفاقات بسیار خوبی در جامعه غربی شد و تا حدودی توانست نگاه‌ها را نسبت به اصل اتفاقاتی که در خاورمیانه و رویداد‌هایی که اطراف کشور ما می‌گذشت متوجه کند. البته به نظر من بعد از گذشت یک دهه از این نامه‌نگاری و با توجه به اتفاقاتی که حالا امروز در آمریکا روی می‌دهد، مجددا شاهد هستیم که رهبری مجددا اقدام به ارسال نامه و خطاب قرار دادن جامعه جوان آمریکایی کردند.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: انصافا اتفاقاتی که در آمریکا در حال رقم خوردن است سابقه نداشته و کم‌نظیر بوده است و رهبری هم زمان بسیار مناسبی را برای آغاز مجدد آن نامه‌نگاری با جوانان به خصوص جوانان آمریکایی انتخاب کردند؛ آن هم جوانان آمریکایی که علاوه بر اینکه آنها را مجددا به قرآن و ارزش‌های اسلامی دعوت می‌کند، آنها را متوجه کار بزرگی که می‌کنند و نظم جدیدی را شکل می‌دهند، می‌کند.

وی اظهار داشت: این جنبش قبل از اینکه در میان دانشجویان آمریکایی شکل بگیرد در بین اساتید و خواص آمریکایی شکل گرفته است. زیرا نزدیک به یک دهه است که نخبگان آمریکایی نسبت به همکاری آمریکا با رژیم صهیونیستی در همه حوزه‌ها و آسیب‌هایی که می‌توان به آمریکا برساند هشدار می‌دادند.

شکیبایی تصریح کرد: البته این نخبگان مورد سرزنش دولت‌مردان آمریکایی هم قرار گرفتند و البته نخبگان و اساتید دانشگاهی دیگری که بعضا به ایران هم سفر کردند که در میان آنها اساتید دانشگاه و نخبگان رسانه‌ای هستند که دائما در یک دهه اخیر نسبت به جنایاتی که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود و حمایت بی‌چون و چرای دولت‌مردان آمریکایی هشدار می‌دادند و اتفاقا این هشدار‌ها هم اثرگذار بوده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: بر همین اساس هم ما در جنگ ۵۱ روزه که در سال ۲۰۱۴ روی داد شاهد اثرگذاری این هشدار‌ها در بین جامعه آمریکایی بودیم و حجم وسیع جامعه آمریکایی با فلسطینیان همدردی کردند. همینطور در جنگ «صیف القدس» در سال ۲۰۲۱ هم شاهد تظاهرات چند ده هزارنفری در حمایت از فلسطینیان در نیویورک و واشنگتن بودیم.

وی در پایان گفت: در واقع باید بگویم که این حرکات و اقدامات ماحصل هشدار‌ها و تبیینی بود که جامعه نخبگان آمریکایی صورت داده بودند. اینکه می‌توان گفت که جامعه آمریکا متوجه خطا‌های دولت آمریکا در همراهی با رژیم صهیونیستی شده بود. اما آنچه ما امروز از جامعه و جوانان آمریکایی مشاهده می‌کنیم تکمیل کننده آن حرکات اساتید دانشگاه و نخبگان آمریکایی است و پیوند این دو بدون شک شرایط بسیار خوبی را برای عدالت‌طلبی در دنیا بوجود می‌آورد که از نگاه مقام معظم رهبری می‌تواند نظم جدیدی را در دنیا شکل بدهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار