استقبال تماشایی مردم تهران از «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر»

مردم تهران با حضور در خیابان‌های پایتخت از «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» که همزمان با روز عیدغدیر خم در تهران برگزار شد استقبال گسترده و تماشایی کردند.
کد خبر: ۶۷۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۶ - 25June 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، مراسم «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» ۵ تیرماه مصادف با عید سعید غدیر خم درخیابان‌های تهران، حد فاصل خیابان دماوند تا میدان ازادی و با حضور بسیار پرشور و گسترده مردم فهیم و انقلابی تهران برگزار شد.

«مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» در تهران برگزار شد

عصر دیروز خیابان‌های تهران شاهد حضور و راهپیمایی گسترده مردمی بود که شادمان از فرارسیدن سالروز عید سعید غدیر خم که یکی از بزرگ‌ترین و مبارک‌ترین وقایع تاریخی برای شیعیان جهان و مسلمانان در سراسر جهان است به خیابان‌ها آمده بودند.

اما نکته قابل توجه و شگفت‌انگیر این بود که مردم تهران پیش از ساعت اصلی و تعیین شده شروع این میهمانی بزرگ دینی به خیابان‌ها آمده بودند و تا ساعتی بعد از ساعت ۲۲ نیز که زمان پایان این مراسم بود به همراه خانواده‌های خود در این میهمانی حضور چشمگیری داشتند. 

استقبال باشکوه مردم تهران از «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر»

البته میهمانی امسال تفاوت بارز و بسیار قابل توجهی با مراسم سال گذشته دارد و آن هم نقطه آغاز است که از خیابان دماوند تقاطع سبلان (بزرگراه امام علی) آغاز شده است و تا میدان آزادی ادامه دارد. مسیری نسبتا طولانی و زیاد که بر خلاف مراسم جشن عید غدیر سال گذشته عاشقان امیرالمومنین حضرت علی (ع) را پذیرای خود کرده بود.

موضوع دیگر اینکه به دلیل مسافت طولانی‌تر میهمانی غدیر امسال که نزدیک به ۱۰ کیلومتر بود و برای رفاه حال و آسایش مردم شرکت‌کننده در این جشن ایستگاه‌های پذیرایی، خدماتی و فرهنگی فراوانی درنظر گرفته شده بود تا مردم ضمن حرکت در مسیر این میهمانی بزرگ از خدمات و امکانات آنها استفاده کنند. ایستگاه‌هایی که با توجه به تجربیات خوبی که از سال قبل داشتند و امسال به دست آوردند می‌توانند در این قبیل مراسم‌ها کارکرد مفیدی داشته باشند.

استقبال باشکوه مردم تهران از «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر»

با گذر از خیابان دماوند تا آزادی و در طول ۱۰ کیلومتر مسیر این جشن بزرگ شاهد فعالیت و خدمت رسانی ایستگاه‌های بسیار متنوع و مختلفی بودیم که ازجمله ان‌ها می‌توانیم به ایستگاه‌های شهربازی، ایستگاه نورافشانی، ایستگاه سرود خوانی، سیاه‌چادر‌های مربوط به اقوام مختلف کشور، ایستگاه صلواتی چای و موکب‌های فرهنگی اشاره کنیم.

اما یکی از نقاط قوت راهپیمایی امروز غدیر در تهران موکب‌های فرهنگی درنظر گرفته شده در حد فاصل خیابان دماوند تا میدان آزادی بود. ضمن اینکه با یک حساب سرانگشتی باید به حضور و اجرای برنامه بیش از ۵۰۰ گروه سرود در طول مسیر برگزاری این راهپیمایی بزرگ دینی اشاره کرد. موضوعی که حال و هوایی خاص و کاملا فرهنگی به این مراسم بخشیده بود.

استقبال باشکوه مردم تهران از «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر»

نکته قابل توجه مهم دیگر افزایش بیش از ۳۰ درصدی حضور مردم تهران در مراسم «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» امسال نسبت به جشن سال گذشته بود. زیرا بر اساس آخرین آمار‌های موجود حدود ۳ میلیون نفر از مردم تهران در مراسم جشن عید غدیر سال قبل حضور پیدا کرده بودند که این رقم امسال به بیش از ۴ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

مسئولان برگزاری این جشن برنامه‌های بسیار خوب و جذابی را هم برای کودکان درنظر گرفته بودند که نصب شهربازی‌های متحرک و اسباب‌بازی‌های تدارک دیده شده در طول مسیر «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر» موجب شده بود تا کودکان به همراه والدین خود از این امکانات و تسهیلات استفاده کنند. امری که حال و هوای خاصی به جشن غدیر امسال بخشیده بود.

استقبال باشکوه مردم تهران از «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر»

البته پیرامون امکانات درنظر گرفته شده در این مراسم جنش باید گفت که از حدود ساعت ۱۶ موکب‌ها با حضور مردم، فعالیت خود را آغاز کرده بودند و نکته قابل توجه این بود که تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ موکب مردمی از هیأت‌ها، تشکل‌های دینی موکب‌های اربعینی و ... پذیرای مردم در این جشن بزرگ بودند. موضوعی که وسعت و گستردگی این جشن ۱۰ کیلومتری و برنامه‌های تدارک دیده شده برای آن را نشان می‌دهد.

موضوع دیگر این بود که در ۴ نقطه میدان امام حسین، میدان فردوسی، میدان انقلاب و میدان آزادی هم سکو‌های اصلی جشن با حضور سخنرانان، مداحان، خوانندگان، بازیگران و گروه‌های سرود برپاست. ضمن اینکه در تمام طول مسیر جشن، شهربازی برپا شده است تا کودکان بتوانند به بازی و شادی بپردازند.

استقبال باشکوه مردم تهران از «مهمونی ۱۰ کیلومتری غدیر»

در پایان باید گفت که برای این مراسم ۳۵۰ ون تاکسی جهت رفت و آمد مردم مؤمن شهرمان تدارک دیده شده و این تاکسی‌ها از آغاز محدوده‌های ترافیکی، مشتاقان حضور در این مراسم را تا ابتدای محدوده‌های آغاز مراسم می‌رساندند. همچنین به گفته مسئولان شهرداری تهران، متروی تهران تا ساعت ۲۳ خدمات خود را در محدوده مراسم به صورت رایگان ارائه داد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها