عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

وحشتناک‌ترین کشتار‌های تاریخ در اروپا شکل گرفته است

رحیم‌پور ازغدی با تاکید براینکه حقوق بشر غربی نمایشی است، گفت: در طول تاریخ، وحشتناک‌ترین کشتار‌های جهان در اروپا رقم خورده است و جنگی وجود نداشته که دست غرب در آن نباشد.
کد خبر: ۶۷۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷ - 08July 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، «حسن رحیم‌پور ازغدی» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش نیمه‌پنهان حقوق بشر غربی (مروری بر نیم‌قرن جنایت آمریکا، اروپا و اسرائیل) اظهار داشت: جنایات غربی‌ها در نقض حقوق بشر بیش از ۲۰۰ سال تداوم داشته است. آمریکایی‌ها بیش از ۲۰۰ جنگ در دنیا راه‌ انداخته‌اند؛ بنابراین غربی‌ها از قرن ۱۷ میلادی جنایت‌هایشان را شروع کردند. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به کشتار مسلمانان توسط غربی‌ها پرداخت و گفت: غربی‌ها با کمک نماد‌ها و نهاد‌هایی که در تمدن اسلامی اروپا بود؛ در دریانوردی، کشاورزی و صنعت پیشرفت کردند و جرقه رنسانس را در اروپا زدند و با این وسیله مقدمات کشتار و جنایات را رقم زدند. 

وی گفت: تولد آمریکا با هولوکاست‌های بزرگ و کشتار ده‌ها میلیون انسان در دو قاره از قرن ۱۸ شروع شد و تا امروز طی ۲۰۰ سال انگلیس، فرانسه و آلمان جنگ‌های جهانی را رقم زدند و جهانیان قربانیان جنگ‌های آنها بودند.

حقوق بشر غربی نمایشی است/ وحشتناک‌ترین کشتار‌های تاریخ در اروپاست

رحیم‌پور با تاکید بر اینکه وحشی‌ترین جنایات در قاره اروپا و آمریکا رقم خورده و آنها بزرگترین جنگ‌ها که منجر به کشته شدن میلیون‌ها انسان شده را رقم زده‌اند، تصریح کرد: حقوق بشر اگر مبنای الهی نداشته باشد، کاملاً ضد بشر خواهد شد. این چیز‌هایی که امروز حقوق بشر دانسته می‌شود، در گذشته نقض حقوق بشر بود؛ چراکه جریان حاکم امروز عقلی و استدلالی نیست بلکه تجربی و سودگراست. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در کشورمان درباره حقوق بشر غربی دو تیپ نگاه وجود دارد؛ یک نوع مربوط به غرب‌گرا‌های فاقد فکر است و گروه دیگری از باب مخالفت با غرب گارد ضد حقوق بشر می‌گیرند؛ لذا در لج‌بازی نسبت به مباحث حقوق بشری حساسیت‌ها را پایین می‌آورند درحالی که ما به‌عنوان مسلمان نسبت به حقوق بشر نباید منفعل باشیم، چون ریشه حقوق بشر، حق‌الله و این حقوق، الهی است. 

وی تاکید کرد: نمی‌توان به اسم دین خدا؛ حقوق بشر را رعایت نکرد. در دین ما آمده اگر می‌خواهید به خدا نزدیک شوید، به مردم خدمت کنید؛ لذا ما به دلائل دینی، متعهد به حقوق بشر هستیم؛ و برای مسلمانان تکلیف شرعی است که به حقوق بشر بپردازند، اما در غرب این مسئله، نمایشی است. غرب پشت تمام جنگ‌هاست و شعار صلح می‌دهد. بزرگترین زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌ها را دارند، اما درباره حقوق زندانی و حقوق زن حرف می‌زنند. میلیون‌ها کودک را بی‌پدر و مادر می‌کنند، اما از حقوق کودک می‌گویند؛ لذا در غرب رئیس دزدان، رئیس پلیس است. 

رحیم‌پور، حقوق سیاسی را از دروغ‌های دیگر غرب دانست و تاکید کرد: بیش از ۱۰۰ کشور زیر سلطه آمریکا و فرانسه و دیگر کشور‌های اروپایی قرار دارد؛ هیچ حکومتی در جهان با رفراندوم نیامده و نرفته است و تنها جا و حکومتی که این امر را محقق کرد، ایران بود. هیچ حکومتی اصل نظام و قانون اساسی را به رای نذاشته است. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: در آمریکا که مدعی قانون اساسی نوشتن در غرب است، قانون اساسی را ملاک‌ها و برده‌داران و نظامی‌ها قانون نوشتند و تصویب کردند و هیچ وقت آن را به رای مردم نگذاشتند همانطور که در انقلاب فرانسه بعد از انقلاب بیش از ۶۰ هزار افراد مخالف را اعدام کردند. 

وی گفت: کشور‌هایی که در دنیا سلطه آنها در دست آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها قرار دارند تماما سلطنتی‌اند؛ در دنیا ۳۰ کشور پادشاهی وجود دارد که نصف آن‌ها در اروپاست. انگلیس، سوئد، دانمارک و... نمونه این کشورهاست که هیچ وقت از مردم رای نگرفته‌اند و پاسخگو نیستند درحالی که به ما می‌گویند شما در ایران جمهوری نیستید! دیگر کشور‌هایی که جمهوری نیستند، نوکران آمریکا و انگلیس‌اند؛ در کشور‌هایی که حکومت خانوادگی است جمهوری وجود ندارد. 

رحیم‌پور با بیان اینکه گفته می‌شود در کشور‌های پادشاهی، شاه اختیار ندارد، دروغ است، افزود: در انگلستان قانون اساسی وجود ندارد؛ رئیس بی‌بی‌سی را شاه انتخاب می‌کند و بودجه آن را شاه می‌دهد؛ لذا شاه انگلستان در ۲۰ کشور دیگر قدرت و حکومت دارد و در کانادا و استرالیا نیز چنین روندی وجود دارد. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید براینکه غرب پُر از دیکتاتوری کامل است، عنوان کرد: شاه و ملکه انگلیس هرگاه که اراده کند، می‌تواند نخست‌وزیر، اعضای مجلس و قوه مجریه ۲۰ کشور را تغییر دهد. تمام قرارداد‌های بین‌المللی را شاه می‌نویسند و فسخ آن توسط شاه صورت می‌گیرد. شخص شاه در انگلستان می‌تواند قوانین تصویب شده در مجلس را وتو کند.

وی با بیان اینکه تمام سیاست‌های داخلی و خارجی انگلستان را شاه تعیین می‌کند، عنوان کرد: قوه مجریه، مقننه و قضائیه در انگلستان توسط شاه صورت می‌گیرد. رئیس مذهب در انگلیس و کانادا و ... را شاه تعیین می‌کند؛ تمام زمین‌های مسکونی، مراتع و حیوانات و پارک‌ها و معدن‌ها مُلک شخصی شاه است و اینها مدعی دموکراسی در جهان هستند. 

رحیم‌پور اظهار داشت: ثروت پادشاه انگلستان از اسرار ملی است؛ بیش از هزار و ۶۲ لایحه در مجلس انگلستان تصویب شده است که قبل از ورود به مجلس، لایحه آنها به رؤیت شاه رسیده است. در عین حالی که از ثروت‌مندترین خانواده‌های جهان و معاف از مالیات هستند. 

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها