سید حسن نصرالله:

حزب‌الله در برابر ظلم علیه مردم غزه سکوت نمی‌کند/ تانکی برای «اسرائیل» باقی نخواهیم گذاشت

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: همانگونه که امام حسین (ع) در ظهر عاشورا فریاد زد، حزب‌الله لبنان نیز در برابر ذلت و خفت سکوت نخواهد کرد و همه کسانی که چنین تصوری دارند و از ما چنین درخواستی دارند، در اشتباه هستند.
کد خبر: ۶۷۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷ - 17July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المنار، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم عاشورای حسینی تاکید کرد: در روز عاشورا اولین چیزی که به ذهن انسان می رسد، موضوع غزه است.

حزب‌الله در برابر ظلم صورت گرفته علیه مردم غزه سکوت نمی‌کند

وی گفت: حزب الله در برابر ظلم صورت گرفته ضد ملت غزه سکوت نمی‌کند و همانگونه که امام حسین (ع) در ظهر عاشورا فریاد زد، حزب‌الله در برابر ذلت و خفت سکوت نخواهد کرد و همه کسانی که چنین تصوری دارند و از ما چنین درخواستی دارند، در اشتباه هستند.

سید حسن نصرالله با اشاره به سکوت بسیاری از کشورهای عربی در قبال جنایات صهیونیست‌ها تاکید کرد که حزب الله از روز هشتم اکتبر وارد این نبرد شده و ما همواره حامی غزه هستیم و جمهوری اسلامی ایران و سوریه نیز همیشه حامی ما بوده و هستند. 

وی با اشاره به درد و رنج هزاران فلسطینی و محاصره ۲ میلیون نفر در غزه و محاصره ۲۰ ساله این منطقه و گسترش شهرک سازی تاکید کرد: محور مقاومت در جبهه پشتیبانی غزه به صورت منسجم و متحد قدم برمی‌دارد و این حق طبیعی مقاومت است.

سید حسن نصرالله ابراز داشت: رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت قرار دارد و در تمامی سطوح در بحران قرار گرفته است و از تحقق اهداف خود ناکام مانده و نتوانسته به اهداف مورد نظرش برسد و با جنایات گسترده در غزه تلاش دارد، این شکست را جبران کند.

سید نصرالله تصریح کرد: همه تلاش‌های رژیم اشغالگر برای پنهان کردن خسارت‌های جانی و مالی خود، چه در نوار غزه و کرانه باختری و چه در جنوب لبنان، شکست خورده و آمار نشان می‌دهد که ۹۲۵۴ نفر از جمله افسران و نظامیان ارتش صهیونیستی در این جنگ آسیب دیده‌اند؛ به طوری که ۳۰۰۰ نفر از آنها دچار قطع عضو، ۶۵۰ نفر فلج و ۱۸۵ نفرشان دچار نابینایی کامل شده‌اند. همچنین هزاران صهیونیست از آسیب‌های روانی شدید رنج می‌برند.

وی با اشاره به اخباری مبنی بر کمبود تانک اسرائیل در پی لشکرکشی به غزه و جبهه شمالی اظهار داشت: چگونه می‌توان در چنین شرایطی جنگی را علیه لبنان آغاز کرد؟ اگر اسرائیل تانک‌ها و سربازان خود را به جنوب لبنان بیاورد، کمبود تانکی وجود نخواهد داشت، زیرا هیچ تانکی برایش باقی نخواهد ماند.

سید حسن نصرالله گفت: اگر اسرائیل همچنان به آسیب رساندن به غیرنظامیان در لبنان مانند روزهای اخیر ادامه دهد، حزب‌الله به سمت شهرک‌های جدیدی که هنوز موشک شلیک نکرده است، موشک شلیک خواهد کرد.

وی در ادامه به عملیات‌های موثر و قهرمانانه یمنی‌ها در حمایت از مردم غزه اشاره و تاکید کرد: یمن توانست بندر ایلات اشغالی را محاصره کند؛ به طوری که این بندر ورشکسته شد و هزینه‌های کشتیرانی به ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش یافت و این عواقب جدی برای صهیونیست‌ها دارد.

سید حسن نصرالله گفت: برای اولین بار است که اسرائیل خودش را در برابر تحقق اهدافش ناتوان می‌بیند و در همه سطوح با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کند. این رژیم همچنین شاهد تشدید مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی و از بین رفتن اعتماد اسرائیلی‌ها و عدم تمایل آنها برای ماندن در فلسطین اشغالی است.

وی در ادامه خواستار همبستگی امت اسلامی و همه شرافتمندان و آزادگان جهان با غزه و مردم و مقاومت آن شده و تاکید کرد: از ملت فلسطین هم می‌خواهیم امروز در این نبرد بزرگ که سرنوشت فلسطین، منطقه و کل امت اسلامی را رقم می‌زند با یکدیگر متحد شوند.

سید مقاومت با تمجید و قدردانی از مردم استوار لبنان در روستا‌های مرزی تاکید کرد که این روستا‌ها نماد استواری و مقاومت هستند و آنها را زیباتر از آنچه که بودند، دوباره خواهیم ساخت. همچنین باید یک بار دیگر به حامیان مقاومت درود بفرستیم و به آنها بگوییم که حضور شما نشانه‌ای روشن از تعهد و آگاهی و صبر شماست.

وی در ادامه تاکید کرد: همه آنچه که در خصوص توافق درباره وضعیت جبهه جنوب لبنان شایعه شده، نادرست بوده و آینده اوضاع در جنوب لبنان، باتوجه به نتایج نبردی که مقاومت و جبهه‌های حامی، در آن پیروز خواهند شد، تعیین می‌گردد.

سید حسن نصرالله در پایان سخنانش خطاب به سرور سالار شهیدان گفت: یا حسین، ما هرگز تو را رها نکردیم و تو می‌دانی و همه دنیا هم این را می‌داند و شهدا و مجروحان و خانه‌های ویران شده ما، گواه این امر است.

انتهای پیام/ 411

برچسب ها: حزب الله لبنان
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار