کارگردان مستند «حماسه پروانه» مطرح کرد: 

روایت شاعرانه و دراماتیک از مصائب بیماران پروانه‌ای

علیرضا محمدی گفت: سفیران و اعضای یونسکو برای تماشای فیلم دعوت خواهند شد تا فریاد این بیماران را به گوش جهان برسانیم و مردم آمریکا و اروپا را درگیر کنیم.
کد خبر: ۶۸۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷ - 23July 2024

به گزارش خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، نشست خبری و رونمایی از مستند «حماسه پروانه» با موضوع بررسی ابعاد جنایات تحریم دارو و پانسمان در حق کودکان پروانه‌ای و سایر بیماری‌های صعب‌العلاج صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور «علیرضا محمدی» نویسنده و کارگردان مستند و حجت‌الاسلام والمسلمین «سید حمیدرضا هاشمی گلپایگانی» موسس و مدیرعامل خانه‌ «ای‌بی» برگزار شد.

نخبگان جهان مخاطب مستند «حماسه پروانه»/ فریاد تحریم بیماران پروانه‌ای به جهان با نگاه عاطفی روایت شد

در ابتدا، علیرضا محمدی نویسنده و کارگردان مستند «حماسه پروانه» به بخشی از این مستند اشاره کرد و اظهار داشت: بخش یک دقیقه‌ای از تیزر این مستند شاید یک حس و برداشت تلخی از زندگی پروانه‌ها و بیماران پروانه‌ای ایران را منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از نریتور‌های ما در این مستد یک بیمار پروانه‌ای است، عنوان کرد: تعداد بیماران پروانه‌ای در ایران هزار و ۲۰۰ نفر است؛ شاید به دلیل آزاردهنده‌ بودنِ تماشای بیمار پروانه‌ای جامعه یک گاردی نسبت به این عزیزان دارد درحالی که این بیماری واگیر ندارد.

نویسنده و کارگردان مستند «حماسه پروانه» به ابعاد این مستند پرداخت و عنوان کرد: در این فیلم نگاه شاعرانه وجود دارد؛ درحالی که پروانه‌ای‌های سایر کشور‌ها تحریم نیستند و زخم‌شان تسکین داده می‌شود هرچند فیلم ما نگاه جهانی دارد و اصلا دور خودمان حصار نکشیده‌ایم. 

محمدی عنوان کرد: مستند «حماسه پروانه» نگاه دراماتیک به این بی‌اخلاقی که این بیماران بحران درمان و دارو دارند، پرداخته است؛ مستند ما با این نگاه دراماتیک که در جهان به آن پرداخته نشده، روایت شده که شاید علت این خلا تعداد کم این بیماران بوده هرچند وظیفه انسانی داریم چشم‌مان را باز کنیم و مانند دیگر بیماران به آنها بپردازیم.

وی ادامه داد: ما در این فیلم نگاه دراماتیک و شاعرانه داشتیم و مخاطب ما ایران و مسوولین ایرانی نیست بلکه نخبگان و جامعه‌شناسان و فلاسفه جهان مخاطب فیلم است و فیلم در ژنو و اندیشکده‌ها و در جشنواره‌های مختلف و بزرگ دنیا نمایش داده می‌شود تا فقدان اخلاق در جامعه جهانی نمایش داده شود. 

نویسنده و کارگردان مستند «حماسه پروانه» با بیان اینکه این مستند با نخبگان گفتگو می‌کند، ادامه داد: یکی از افرادی که با گفتوگو‌های جهانی صدای این بیماران را منتقل کرده است، سید مصطفی محقق داماد است؛ ایشان به‌دلیل اعتمادی که به بنده داشتند در سخنرانی در میان بزرگان ادیان واتیکان به این موضوع پرداختند و به تحریم‌ها درخصوص داور پرداختند. رویکرد اصلی ما نگاه دراماتیک و شاعرانه به جریان تحریم و بیماران پروانه‌ای است. 

محمدی از اکران و رونمایی مستند «حماسه پروانه» در تالار رودکی خبرداد و با بیان اینکه سپس فیلم راهی دیگر کشور‌ها خواهد شد، گفت: سفیران و اعضای یونسکو برای تماشای فیلم دعوت خواهند شد تا فریاد این بیماران را به گوش جهان برسانیم و مردم آمریکا و اروپا را درگیر کنیم.

وی با بیان اینکه خانه‌ی «ایی‌بی» خدمات مهمی را در عرصه‌های مختلف به بیماران و خانواده‌های آنها در ساخت مسکن، تحصیل و زندگی دارد که در دنیا بی‌نظیر است، گفت: ما در این مستند سابقه علم پزشکی ایران را با فارابی و بوعلی‌سینا به جهانیان یادآوری کرده‌ایم.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار