در شعبه ۵۵ دادگاه امور بین‌الملل مجتمع شهید بهشتی؛

دومین جلسه رسیدگی به دادخواهی خانواده شهدای مدافع حرم علیه دولت آمریکا برگزار می‌شود

دومین جلسه رسیدگی به دادخواهی خانواده شهدای مدافع حرم علیه دولت آمریکا روز یکشنبه (۷ مرداد) در شعبه ۵۵ دادگاه امور بین‌الملل مجتمع شهید بهشتی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۷۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶ - 22July 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به دادخواهی خانواده‌های شهدای مدافع حرم از دولت ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه (۷ مرداد) در شعبه ۵۵ دادگاه امور بین‌الملل مجتمع شهید بهشتی برگزار می‌شود.

این دادگاه به‌دنبال مطالبه و تالمات روحی و روانی اولیای دم شهدای مدافع حرم توسط دولت تروریست آمریکاست که در این راستا دادخواست توسط ۷۰۰ نفر از خواهان از کل کشور به وسیله وکلایشان ثبت و تنظیم و به شعبه ۵۵ دادگاه امور بین‌الملل مجتمع شهید بهشتی ارسال شد که در این دادگاه ۳۰۰ نفر از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از مناطق مختلف کشور حضور خواهند داشت و پرونده بعد از سیر مراحل قانونی، از طریق وزارت امور خارجه به دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن ارسال شده است و ابلاغیه رسمی دولت ایران مستقیما تحویل دولت تروریست آمریکا و همچنین سیاستگذاران وقت دولت تروریستی آمریکا و زمان دادگاه به آنها تحویل و اعلام قانونی شده است.

دومین جلسه رسیدگی به دادخواهی خانواده شهدای مدافع حرم علیه دولت آمریکا برگزار می‌شود

به گزارش دفاع‌پرس، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به دادخواهی خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم از دولت ایالات متحده آمریکا به دلیل طراحی، ایجاد، آموزش، تسلیح، پشتیبانی و استفاده ابزاری از گروهک‌های تروریستی تکفیری در حفظ منافع نامشروع و حضور غیر قانونی خود در کشور عراق و سوریه و غارت منابع آنها و انجام جنگ نیابتی علیه دولت‌های مستقل حوزه جبهه مقاومت با دادخواهی بیش از هفتصد نفر از استان‌های کشور روز (یکشنبه) ۱۴ آبان‌ ماه ۱۴۰۲ در شعبه ۵۵ دادگاه امور بین الملل به ریاست قاضی حسین‌زاده برگزار شد.

براساس بند ۱۰ ماده ۱ قانون الزام دولت به پیگیری جبران خسارت‌های ناشی از اقدامات و جنایات آمریکا علیه ایران و اتباع ایرانی، دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف است، در کنار دستگاه قضایی نسبت به فراهم آوردن مقدمات و ملزومات جهت دادخواهی خانواده‌هایی که از جنایات و اقدامات دولت آمریکا در ایجاد، حمایت، پشتیبانی و استفاده ابزاری از تروریسم تکفیری و داعش که مصداق بارز تروریسم بین‌المللی است، آسیب دیده و متضرر شده‌اند، اقدامات لازم را بعمل آورد.

بدون شک هیچ یک از مقامات دنیوی و ارزش‌های مادی نمی‌تواند جبران خلاء وجود پر برکت شهید را در خانواده معظم او و در جامعه پر کند، ولی رسیدگی به دادخواهی خانواده معظم آنها علیه دولت تروریست‌پرور و سردمداران تروریست آمریکا می‌تواند علاوه بر اجرای قانون، موجب تسلای خاطر آنها شود. 

انتظار این است دولت و قوه قضائیه حداکثر محکومیت قانونی و بازدارنده را برای دولت و مقامات تروریست پرور آمریکا برابر قوانین مذکور صادر کنند تا ان‌شاءلله اسنادی از هزاران برگ جنایت آمریکا در تاریخ ماندگار شود.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار