استاندار کرمانشاه:

آزادگان، نماد عزت و استقامت هستند

«صحرایی» گفت: کسانی که روزگاری آزادگان عزیز را در دوران اسارت زجر و شکنجه دادند، ذلیلانه به زباله دان تاریخ پیوستند و شما آزادگان سرافراز، امروز نماد عزت و استقامت در ایران اسلامی و تمام دنیا هستید.
کد خبر: ۶۸۵۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷ - 19August 2024

آزادگان دفاع مقدس، نماد عزت و استقامت هستندبه گزارش ‌دفاع‌پرس از کرمانشاه، «محمدطیب صحرایی» استاندار کرمانشاه شامگاه (یک‌شنبه) در نخستین اجلاسیه شهدای آزاده غریب در اسارت استان کرمانشاه با حضور جمعی از آزادگان و خانواده‌های آنان در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد با بیان اینکه آزادگان نام خود را به عنوان قهرمانان سربلند وطن جاودانه کردند اظهار داشت: برگزاری این چنین آیین‌هایی نقش مهمی در یادآوری خاطره رشادت‌ها و شجاعت‌های آزادگان در دوران اسارت و انتقال آن به نسل های آینده دارد.

صحرایی عنوان کرد: مرز خسروی به عنوان اولین قدمگاه آزادگان در مسیر ورود به کشور، پس از سال‌ها رکود امروز تبدیل به قدمگاه هزاران زوار حسینی برای حضور در آیین اربعین شده است.
 
استاندار کرمانشاه افزود: انقلاب اسلامی به بسیاری از ارزش‌های دینی و اسلامی ما تبلور عینی بخشید و مایه مباهات تمام بشریت است و در مکتب اهل‌بیت عزت و ذلت انسان‌ها، دست خداوند است‌ و اوست که به بندگانش عزت می‌بخشد‌. کسانی که روزگاری شما را در دوران اسارت زجر و شکنجه دادند، ذلیلانه به زباله دان تاریخ پیوستند و شما عزیزان که مظلومانه این دردها و رنج‌ها را تحمل کردید امروز در وجدان و نظر هر انسان منصفی در این کره خاکی، شما با عزت و سربلند هستید.

 استاندار کرمانشاه گفت: کسانی که روزگاری آزادگان عزیز را در دوران اسارت زجر و شکنجه دادند، ذلیلانه به زباله‌دان تاریخ پیوستند و شما آزادگان سرافراز، امروز نماد عزت و استقامت در ایران اسلامی و تمام دنیا هستید.

وی ادامه داد: همه مردم و مسوولان باید قدر آزادگان سرافراز را دانسته و در قبال آنها مسوولانه برخورد و تمام تلاش خود را برای حل مشکلات آنها بکار گیرند. اگر امروز شاهد این امنیت پایدار در مرزها و کشورمان هستیم مدیون ایثار و جانفشانی رزمندگان اسلام و آزادگان سرافرازی است که در طول هشت سال دفاع مقدس جانانه از این مرز و بوم حفظ و حراست کردند.

آزادگان قهرمانان تاریخ ساز و قابل احترام ملت ایران هستند

«خسرو شهیدی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه نیز در این مراسم از آزادگان به عنوان قهرمانان تاریخ ساز و قابل احترام ملت ایران یاد کرد و اظهار داشت: آزادگان که در راه خدا جهاد و بر آرمان حق خود ایستادگی کردند به نوعی سال ها سفیران عزت و افتخار ایران اسلامی در دوران اسارت بودند.

 هدف از برگزاری اجلاسیه شهدای غریب در اسارت را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یکی از رسالت‌های اصلی بنیاد شهید اعلام کرد و افزود: وظیفه ذاتی این نهاد در بحث فرهنگی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این ارزش ها به نسل جوان و نوجوانان است.

وی بیان کرد: از مجموع ۴۱ هزار و ۱۹۲ آزاده سرافراز در کشور یک هزار و ۷۷۶ آزاده به استان کرمانشاه تعلق دارند که از این تعداد ۳۲ نفر در دوران اسارت به فیض شهادت نایل آمده و ۱۰ نفر نیز که جزو جانبازان بالای ۷۰ درصد به شمار می رفتند پس از طی دوران اسارت در میهن اسلامی‌مان به درجه رفیع شهادت رسیدند.

شهیدی مردمی‌سازی برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از اهداف مهم سال جاری این نهاد در راستای عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری دانست و بیان کرد: هم اکنون استان کرمانشاه در مجموع یک هزار و ۳۱۷ آزاده دارد که در بخش‌های مختلف جامعه در حال فعالیت و حفظ و حراست از دستاوردهای نظام و انقلاب هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها