در نشست مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مطرح شد؛

یادمان شهید گمنام باید انسجام‌بخش فعالیت‌های فرهنگی منطقه باشد/ تدوین تاریخ شفاهی خانواده‌های شهدای امدادگر تا پایان هفته جاری

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: با توجه به اینکه در محدوده مجتمع فرهنگی سردار صلح، یادمان شهید گمنام وجود ندارد یادمان این مجتمع بستر مناسبی برای گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت است؛ بر همین اساس با فعال‌سازی هیئت امنای شهید گمنام این نقطه یادمانی به‌عنوان محور انسجام‌بخش در این جغرافیای شهر مشهد، کانون حضور هیات مذهبی و تشکل‌های همسو با نظام مقدس اسلامی و مرکز ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱ - 19August 2024

یادمان شهید گمنام مجتمع فرهنگی سردار صلح باید انسجام‌بخش فعالیت‌های فرهنگی منطقه باشد/ احصا تاریخ شفاهی خانواده 37 شهید امدادگر خراسان رضوی تا پایان هفته جاری به پایان می‌رسدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با «سید علی منیری» مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در مجتمع فرهنگی سردار صلح مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: جمعیت هلال احمر به‌عنوان یک تشکیلات خدمتگزار شناخته شده است اما توسعه خدمات در در عتبات عالیات به زائران اربعین حسینی مایه چشم‌روشنی است.

وی در ادامه با اشاره به تعامل بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعیت هلال احمر، افزود: توافقی که در گذشته در حوزه تالیف کتاب‌ که به زندگی و خاطرات شهدای جمعیت هلال احمر استان می‌پردازد، منعقد شده با مشارکت و اعلام نظر کارشناسان این حوزه عملیاتی شود تا هرچه زودتر محصولاتی که ذیل این تفاهنامه تولید خواهد شد رونمایی شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی سردار صلح از سال گذشته میزبان شهید گمنام است، ادامه داد: هیئت امنای شهید گمنام این مجتمع به‌عنوان متولی امامزاده عشق باید شکل بگیرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: با توجه به اینکه در محدوده مجتمع فرهنگی سردار صلح، یادمان شهید گمنام وجود ندارد یادمان این مجتمع بستر مناسبی برای گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت است؛ بر همین اساس با فعال‌سازی هیئت امنای شهید گمنام این نقطه یادمانی به‌عنوان محور انسجام‌بخش در این جغرافیای شهر مشهد، کانون حضور هیات مذهبی و تشکل‌های همسو با نظام مقدس اسلامی و مرکز ترویج فرهنگ جهاد، مقاومت و شهادت خواهد شد.

سردار یوسفعلی‌زاده یادآور شد: برگزاری منظم و مستمر جلسات هیئت امنا، تدوین برنامه‌ها، نظارت مستمر بر روند اجرای برنامه‌ها، رسیدگی به نظم محیط یادمان و ایجاد انگیزه برای کارکنان جمعیت هلال احمر برای حضور در این یادمان در راستای رونق بخشیدن به آن ازجمله کارکردهای هیئت امنای شهید گمنام مجتمع فرهنگی سردار صلح است.

وی تاکید کرد: برای نظم‌بخشی به یادمان شهید گمنام مجتمع فرهنگی سردار صلح، باید با محوریت هیئت امنا، خادم‌الشهدا مشخص شود تا این یادمان به صورت خادم‌محور اداره شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: ستاد داخلی گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و پیگیری برنامه‌های عمومی در حوزه نشر ارزش‌های این حماسه جاوید باید شکل بگیرد تا مانع مغفول ماندن ماموریت نشر ارزش‌های دفاع مقدس شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: کلیه برنامه‌هایی که در حوزه دفاع مقدس و مقاومت توسط جمعیت هلال احمر در سطح استان برگزار می‌شود جزو کارکردهای این ستاد خواهد بود.

سردار یوسفعلی‌زاده با اشاره به فرارسیدن دهه پایانی صفر و حضور زائران حضرت رضا علیه‌السلام از جای‌جای میهن اسلامی در مشهد، ابراز داشت: در این مقطع که جمعیت هلال احمر در قالب موکب‌های استقراری به ارائه خدمات به زائران رضوی می‌پردازد مناسب است که این موکب‌ها مزین به تصاویر شهدای امدادگر شود.

وی برگزاری نشست‌های بصیرتی ویژه کارکنان جمعیت هلال احمر استان با روایتگری در حوزه‌های فعالیت هلال احمر جهت یادآوری رسالت ایثارگرانه‌ای که بر عهده دارند و صیانت از ماهیت ارزشی جمعیت هلال احمر را ضروری دانست.

آغاز طرح احصا تاریخ شفاهی والدین شهدای امدادگر خراسان رضوی

در ابتدای این نشست منیری در سخنانی ابراز داشت: با بازگشت به وجدان و همزاد پنداری با امدادگرانی که در دوران دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند که جمعی از آنها به شهادت رسیدند موجب می‌شود تا پی به عظمت اقدامات ایثارگرانه آن‌ها ببریم.

وی افزود: عهد و میثاق می‌بنیدیم آنچه در توان داریم برای معرفی شهدای امدادگر و پیشکسوتان این عرصه به میدان بیاوریم تا با عملکردی هوشمندانه در این حوزه از این دریای بیکران بهره‌مند شویم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در ادامه گفت: از ابتدای هفته، احصا تاریخ شفاهی والدین شهدای امدادگر استان آغاز شده و تا پایان هفته به اتمام می‌رسد. همچنین بانک اطلاعاتی تهیه شده که در آن اطلاعات امداگرانی که در دوران دفاع مقدس از طریق سایر نهادها و دستگاه‌ها در مناطق عملیاتی حضور داشتند در آن ثبت شده است. 

در این نشست «راضیه رضاپور» مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «محمدعلی چمی‌گو» رئیس شورای راهبردی ادبیات دفاع مقدس استان در خصوص بایست‌های تالیف کتاب شهدای امدادگر مطالبی را بیان کردند.

در ادامه «محمدرضا حقدادیان» در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد جمعیت هلال احمر استان در ثبت عملکرد این دستگاه در گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت در سامانه سادم، خواستار اهتمام این مجموعه نسبت به این مهم در سال جاری شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار