انهدام باند «دایی و خانواده» در تهران+ فیلم

چندی قبل بود که فیلم سرقت‌های مسلحانه در تهران، کرج و دو شهر دیگر به سرعت در فضای مجازی پخش شد؛ حالا پس از گذشت چنین ماه پلیس توانسته با اقدامات پیچیده و بهره‌گیری از تجهیزات به روز این باند خانوادگی را که توسط «دایی» آنها تاسیس شده دستگیر کنند. این سارقان همگی اهل یکی از شهرستان‌های غربی استان لرستان هستند.
کد خبر: ۶۸۵۷۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰ - 20August 2024

گروه جامعه دفاع‌پرس - سعید نوروزی‌پور؛ چندی قبل بود که فیلم سرقت‌های مسلحانه در تهران، کرج و دو شهر دیگر به سرعت در فضای مجازی پخش شد. در این فیلم‌ها گروهی از سارقان حرفه‌ای بدون هیچ ترسی اقدام به ورود به منازل، تهدید با سلاح جنگی و ضرب و شتم اهالی خانه و سرقت طلا، دلار، یورو و چیز‌های قیمتی دیگر می‌کنند.

حالا پس از گذشت چنین ماه پلیس توانسته با اقدامات پیچیده و بهره‌گیری از تجهیزات به روز این باند خانوادگی را که توسط «دایی» آنها تاسیس شده دستگیر کنند. این سارقان همگی اهل یکی از شهرستان‌های غربی استان لرستان هستند.

انهدام باند «دایی و خانواده» در تهران

طبقه چهارم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ مملو از خبرنگاران و خانواه‌هایی است که توسط این باند قربانی شده‌اند. خانمی مسن به یکی از سارقین اشاره می‌کند و با گریه می‌گوید: «این آقا با اسلحه کلت بالای سر من بود و فریاد می‌زد که طلا‌ها را کجا پنهان کردی و با پشت اسلحه به سر من ضربه می‌زد.»

پسر ۱۴ ساله وقتی با این سارقان روبرو شد بندش شروع به لرزیدن کرد و مادرش او را در آغوش گرفت. او می‌گوید: «پنج نفری با کلاش و کلت کمری وارد خانه ما شدند و همه ما را وسط خانه جمع کردند، گویی اسیر گرفته باشند. سه نفری با اسلحه بالای سر ما ایستاده بودند و هر چند دقیقه یکبار ما را به مرگ تهدید می‌کردند. از آن زمان تاکنون پسرم ترسیده و آن صحنه‌ها از ذهن او خارج نمی‌شود.»

انهدام باند «دایی و خانواده» در تهران

در ادامه یکی دیگر از مالباختگان گفت: «من در اتاق با گوشی صحبت می‌کردم که این سارقان وارد خانه ما شدند. در اولین اقدام جلوی دهان مادر و دوتا خواهرم را گرفتند که جیغ  نزنند. بعد هم همه را دور هم جمع کردند و با قیچی که همراه داشتند النگو‌های مادرم را از دست‌شان درآوردند.»

یکی از سارقان در پاسخ به این سوال که چگونه با یکدیگر آشنا شدید و این باند را تشکیل داده‌اید می‌گوید: «همه ما فامیل هستیم.» ۲۰ سال سن دارد و می‌گوید در این مدت در ۱۰ سرقت شرکت داشته است. در حین گفتگو فرزند یکی از مالباختگان جلو می‌آید و با حالت عصبانیت می‌گوید: «اگر مادر خودت هم بود باز اسلحه روی سر او می‌گذاشتی»؟! متهم که خود را تسلیم قانون می‌بیند، می‌گوید: «غلط کردم! من را تحریک کردند.»

در ادامه سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس پایخت در جمع خبرنگار حضور پیدا کرد و گفت: این باند حرفه‌ای به گونه‌ای آموزش دیده بود که توسط پلیس شناسایی نشوند، اما با بهره‌گیری تجهیزات و اقدامات پیچیده توانستیم آنها را شناسایی کنیم و به همین دلیل دستگیری آنها به تاخیر افتاد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها