شهید «جمشید نخستین احمدی»:

خواهران عزيزم براى اسلام زينبی باشيد

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «جمشید نخستین احمدی» آمده است: خواهران عزيزم براى اسلام عزيز زينبی باشيد.
کد خبر: ۶۸۵۸۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰ - 20August 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، «جمشید نخستین احمدی نمین» دوم اسفند سال ۱۳۴۲، در شهرستان «نمین» از توابع استان «اردبیل» به‌دنیا آمد. وی دانشجوی دوره کاردانی در رشته تربیت معلم بود که با شروع جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و سرانجام نهم اردیبهشت سال ۱۳۶۵، با سمت «تخریب‌چی» در منطقه «فاو» عراق بر اثر اصابت ترکش به دست و سینه‌اش به فیض شهادت نائل گردید و پیکر پاکش در گلزار شهدای «علی‌آباد» شهرستان زادگاهش آرام گرفت.

در فرازی از وصیت نامه شهید «جمشید نخستین احمدی نمین»آمده است:

سلام و صلوات بر امام امت و امت همیشه در صحنه و پیروز، پیروز به اینکه شهادت را پیشه خود ساخته و به سعادت اخروى مى‌اندیشند فکر مى‌کنم که آخرین لحظات باشد که مى‌خواهم نامه و قلمم را بر کاغذ سفید نقش دار کشم، نمى‌دانم چه بنویسم ولى نامه و قلمم دوست دارد که مایه‌اش را ایثار کند تا این وصیت‌نامه تمام شود شاید دوست دارد رسالتش را ادا کند نمى‌دانم به این فکر مى‌کنم که دنیا عجب منزلگاه بی وفایى است و بر خود این جواب مى‌دهم که رفتن عجب موقعیتى است که انسان باید پیدا کند و باز خدا را شکر مى‌کنم که خداوند در این منزلگاه سه بار مرا به معامله طلبید و این سعادت بزرگى است. اى آیندگان خواهید آمد چنان که دیگران چنین کردند پس در این رفتن راه بشناس تا رونده باشید. عاشق باش تا گم نشوید وبنده باش که آرزوى همه است.

اینک سخنى چند با خانواده و دوستان عزیزم دارم. پدر و مادر عزیزم حلالم کنید خیلى به شما زحمت دادم که تکرارش برایم رنج‌آور است. برادران عزیز حمید، سعید، حسین، دیندار باشید و مواظب نماز که همانا ستون دین است باشید. هدف داشته و خوب باشید، خواهران عزیزم براى اسلام عزیز زینب باشید و براى جامعه خوب و محجب و مهذب باشید و اى دوستان دوست باشید براى خدا و دوست داشته باشید براى خدا، اگر رفتم از همه شما حلالیت مى‌خواهم و اگر نرفتم باز خدمتگزار هستم. عزیزانم مواظب انقلا ب اسلامى و دعا گوى امام باشید دین خدا را یارى کنید که خدا شما را یارى مى‌کند در دنیا همیشه به یاد مرگ باشید. پدر و مادر عزیزم مواظب یکدیگر باشید و اگر خواستید یادم کنید برایم دعا کنید. دعا کنید که خدا قبولم کند دوستتان دارم مواظب باشید و با افتخار در این دنیاى گذرا زندگى کنید و آخر اینکه هر کس که مرا مى‌شناسد از او برایم حلالیت بطلبید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار