مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

اساس خدمت در نیروهای مسلح؛ صیانت از آرمان‌های امام خمینی (ره) است

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: اساس خدمت در نیروهای مسلح، فارغ از نوع عضویت این است که در کنار هم از میراث امام خمینی (ره) و شهیدان صیانت شود که بحمدالله تحت هدایت‌های فرمانده معظم کل قوا این مهم محقق شده است.
کد خبر: ۶۸۵۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۹ - 20August 2024

اساس خدمت در نیروهای مسلح؛ صیانت از میراث امام خمینی (ره) و شهیدان/ تبیین حقایق دفاع مقدس و جبهه مقاومت پیروزی در جنگ روایت‌ها را رقم می‌زندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور در قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش با امیر سرتیپ دوم «سیروس امان‌اللهی» ارشد نظامی ارتش در منطقه شمال شرق که به تازگی به فرماندهی این قرارگاه منصوب شده است دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این دیدار اظهار داشت: اساس خدمت در نیروهای مسلح، فارغ از نوع عضویت این است که در کنار هم از میراث امام خمینی (ره) و شهیدان صیانت شود که بحمدالله تحت هدایت‌های فرمانده معظم کل قوا این مهم محقق شده است.

وی در ادامه با تشریح ماموریت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: بحمدالله برابر ارزیابی‌های صورت گرفته در سطح ملی، استان خراسان رضوی در پیشبرد ماموریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جزو استان‌های پیشتاز بشمار می‌رود که این موفقیت به برکت امام رضا (ع)، همراهی مردم و فضای فرهنگی و اجتماعی حاکم بر این استان حاصل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه تاکید کرد: تعاملات خوبی بین اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق برقرار است. امیدواریم در زمان فرماندهی شما در این قرارگاه، با نگاهی جهادی این روند تقویت شود.

نسل جوان یاریگر انقلاب اسلامی در بزنگاه‌ها

در ادامه این دیدار امیر امان‌اللهی در سخنانی با تاکید بر اینکه دفاع یک امر الهی است، ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان برای دفاع از اسلام و انقلاب، آگاهانه از همه هستی خود گذشتند و جمعی به شهادت رسیدند، برخی به افتخار جانبازی نائل آمدند و گروهی در زمره آزادگان و پیشکسوتان دفاع مقدس قرار گرفتند؛ بر همین اساس باید از ارزش‌هایی که آن‌ها آفریدند صیانت کنیم چراکه اگر در مسیر حفظ ارزش‌های دفاع مقدس کوتاهی کنیم در قیامت باید پاسخگو باشیم.

وی افزود: با توجه به رسالتی که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قبال این حماسه ماندگار دارد تا نگذارد دفاع مقدس دچار فراموشی و یا تحریف شود؛ می‌طلبد همه دستگاه‌ها، ساختارها و یگان‌های نظامی و انتظامی نسبت به تحقق این مهم که اقدامی ارزشمند است اهتمام داشته باشند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش در بخشی دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شکل‌گیری جبهه مقاومت و گسترش آن که در عرصه بین‌المللی پیروزی جبهه حق را به‌همراه داشته، جزو افتخارات دفاع مقدس است، تصریح کرد: علی‌رغم تهاجم فرهنگی و عملیات روانی دشمن در فضای مجازی، بحمدالله جوانان ایران اسلامی از بصیرت و آگاهی برخوردار هستند و در بزنگاه‌ها به یاری اسلام و انقلاب می‌شتابند که حضور جوانان در جبهه مقاومت به‌عنوان مدافعان حرم گواه این ادعا است.

فرمانده ارشد ارتش در منطقه شمال شرق تاکید کرد: برای پیروزی جبهه حق در جنگ روایت‌ها حقایق دفاع مقدس و جبهه مقاومت باید بیش از پیش برای نسل جوان تبیین شود تا راهگشای آن‌ها در مسیر تداوم انقلاب اسلامی باشد.

امیر امان‌اللهی در پایان آمادگی قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش را برای پشتیبانی از فعالیت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس اعلام کرد.

در این دیدار «ناصر خاکسار» از مسئولین نگهداری اسرای عراقی در مشهد در سخنانی با اشاره به نحوه برخورد کریمانه جمهوری اسلامی با اسرای عراقی به توصیه امام راحل، خواستار حفظ یکی از ابنیه‌ای که متعلق به لشکر ۷۷ پیروز ثامن‌الائمه علیه‌السلام است و در دوران دفاع مقدس اسرای عراقی در آن نگهداری می‌شدند، شد.

همچنین «محمدرضا حقدادیان» مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در سخنانی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق در سامانه سادم ویژه مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت که سال گذشته در سطح استان و در بین دستگاه‌ها مقام اول را از آن خود کرده است بر تقویت این حرکت در سال جاری تاکید کرد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها