یادداشت/ ساراهوشمندی؛ فعال رسانه

عملیات ۷ اکتبر؛ شکست ترمیم ناپذیر اسرائیل

کد خبر: ۶۹۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶ - 06October 2024

درست بودن یا نبودن انجام عملیات طوفان الاقصی با اشاره به شهادت رهبران مقاومت در یک سال اخیر بویژه مجاهد بزرگ شهید سیدحسن نصرالله و شهید دکتر اسماعیل هنیه، موضوعی است که این روز‌ها در ایام سالروز انجام این عملیات محیرالعقول در رسانه‌ها به آن پرداخته می‌شود.

عملیات ۷ اکتبر؛ شکست ترمیم ناپذیر اسرائیل

در دفاع از این عملیات تاریخی و دستاورد‌های آن به نکاتی اشاره می‌کنم.

۱/ بزرگ‌ترین نشانه درست بودن عملیات طوفان، زنده ماندن موضوع فلسطین در آستانه پیوستن عربستان به عنوان مهم‌ترین کشور عرب دنیا در چارچوب توافق آبراهام است. اگر عملیات طوفان الاقصی رخ نداده بود، چه بسا با توافق بزرگ‌تر اعراب با صهیونیست‌ها صدای فلسطینیان تا همیشه خاموش و پرونده فلسطین با پیروزی و تثبیت اسرائیل غاصب بسته می‌شد.

۲/ دلیل دیگر بجا بودن طوفان، ناکامی یکساله رژیم صهیونی در دستیابی به اهداف اعلامی‌اش پس از عملیات ۷ اکتبر است. نتانیاهویی که گفته بود ظرف یک ماه کار حماس و اشغال کامل غزه و آزادی اسرای صهیونیست را یکسره می‌کند، با عدم توفیق در این موارد، اینک به چنان جنونی دچار شده که به ترور رهبران مقاومت رو می‌آورد و از آن هم طرفی نمی‌بندد. نتانیاهو می‌خواهد با ترور بزرگان، در داخل سرزمین‌های اشغالی از زیر فشار خارج شود و گرچه شهادت مجاهد و فرمانده بی‌نظیری، چون علامه سیدحسن نصرالله خسارت و ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر است، اما در راه آزادی فلسطین چنین لطماتی غیرقابل اجتناب است. 
مقاومت مردم شریف غزه در سخت‌ترین شرایط که حتی قابل تصور هم نیست و همراهی آنها با حماس با وجود داغ ۴۲ هزار شهید و ویرانی کامل باریکه، مورد دیگری است که اثبات می‌کند طوفان مورد حمایت قاطبه ساکنان غزه و در نتیجه ضروری بوده است. رهبر حکیم انقلاب نیز در یک سال اخیر بار‌ها و بار‌ها از مقاومت افسانه‌ای مردم غزه تجلیل و تأکید کردند این مسأله شگفت‌انگیز حتماً باید در رسانه‌ها برجسته شود.

این مقاومت، هم صهیونیست‌ها و هم جهانیان را شگفت‌زده کرد. در این یک سال صد‌ها برابر بمب‌های اتم فروریخته در ناکازاکی و هیروشیما بمب بر سر مردم غزه ریخته شد و صد‌ها هزار نفر عزادار عزیزان‌شان و آواره شدند؛ اما خم به ابرو نیاوردند. در واقع بازماندگان به مراتب بیش از شهدا اذیت شدند. مردمی که ۲۰ سال در محاصره بودند، حالا یک سال است آب، غذا، برق، سوخت و دارو ندارند و هر لحظه انتظار مرگ را می‌کشند، اما باز هم حاضر نیستند سرزمین تاریخی خود را ترک کنند. اصولا هدف اصلی رژیم اشغالگر این بود که مردم غزه را با بمباران‌های وحشیانه که حتی در تاریخ منحوس و نامشروع اسرائیل این میزان جنایت سابقه نداشت، وادار به مهاجرت و خروج از غزه کند تا سرزمین‌شان را ترک کنند.

۳/ در کنار حماس و جهاد اسلامی، محور مقاومت هم بسیار به‌موقع وارد شد. ورود حزب‌الله با درایت علامه شهید سیدحسن نصرالله از ۸ اکتبر و تنها یک روز پس از عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی، موجب شد اسرائیل با درگیر شدن در جبهه شمال سرزمین‌های اشغالی نتواند کار مقاومت غزه را تمام کند. ۲۷ اکتبر نیز انصارالله یمن رسما وارد درگیری با رژیم اشغالگر شد و حلقه محاصره آنها را ابتدا با موشک‌باران ۲ بندر ایلات و حیفا و سپس هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی یا عازم سرزمین‌های اشغالی تنگ‌تر کرد و با این اقدامات اقتصاد رژیم را در تنگنای شدیدی قرار داد. حزب‌الله عراق نیز با حملات موشکی خود ارتش صهیونیستی را در فشار دیگری قرار داد. امروز یک سال است ایلات و حیفا فلج است و امید سگ هار، نحس و نجس آمریکا به فعال‌سازی اقتصاد دریایی از بین رفته است. 

اتحاد ساحات با همکاری مناسب همه اعضای محور مقاومت موجب شده اسرائیل نتواند از عهده گروه‌های مجاهد مقاومت برآید و در باتلاقی گرفتار شده که جز با پذیرش آتش‌بس دایم و پایان تهاجم به غزه و لبنان نتواند از آن خارج شود.

۴/ دلیل دیگری که می‌توانیم ادعا کنیم طوفان الاقصی با وجود شهادت رهبران مقاومت، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بود، ایجاد اختلافات شدید در هیأت حاکمه اشغالگران است. عدم انسجام و چندگانگی درون سرزمین‌های اشغالی که تقریبا تمام نظامیان و فرماندهان ارتش صهیونیستی و تعداد زیادی از سیاسیون رژیم خواهان توقف درگیری‌ها و مذاکره برای تبادل اسرای صهیونیست با مجاهدان زندانی فلسطینی هستند، نشانه دیگری از توفیق طوفان است. چنین اختلافات گسترده‌ای تاکنون سابقه نداشته و تظاهرات هر از گاه صد‌ها هزار نفری ساکنان و غاصبان فلسطین علیه نتانیاهو و باند جنایتکار وی نظیر ایتامار بت گویر و بتزائیل اسموتریچ مؤید آن است که این اختلافات منجر به تضعیف شدید حاکمان رژیم شده است.

۵/ موضوع دیگر اجماع افکار عمومی جهان علیه رژیم صهیونیستی است. تظاهرات میلیون‌ها نفر از ساکنان کره زمین علیه موجودیت منحوس اسرائیل و سر دادن شعار فلسطین را آزاد کنید، اثبات کرد مردم دنیا آگاه شده‌اند و مظلومیت دروغینی که صهیونیست‌ها تبلیغ می‌کردند، دیگر کمترین کارآیی‌ای برای این جانیان بالفطره ندارد. طوفانی که جهان را درنوردید، به دانشگاه‌های آمریکا رسید و دانشجویان آمریکایی که نخبگان این کشورند را بیدار کرد و گرچه پلیس ایالات متحده برخورد بسیار سختی با آنها داشت؛ ولی نتوانست دانشجویان را از حق‌طلبی منصرف کند. 

۶/ در پایان باید گفت مقاومت یک ساله محور نابودکننده اسرائیل با عنایت الهی نیز همراه بوده است. این یک معجزه است که این همه ناو هواپیمابر آمریکا و انگلیس، پل‌های ۲۴ ساعته هوایی برای ارسال سلاح و تجهیزات سنگین و بمب‌های چند تنی و سنگرشکن، کشتار روزانه مردم و انجام هر جنایتی که روی هیتلر و چنگیز را سفید کرده است، باز هم موجب شکست فلسطینیان نشده و رژیم صهیونیستی با حمایت همه‌جانبه نظامی، اطلاعاتی، سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای آمریکا، اروپا و ناتو هم از عهده یک باریکه ۳۶۰ کیلومتری برنیامده است.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار