پزشکیان و مکرون راهکارهای آتش‌بس میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی‌را بررسی کردند

روسای جمهور ایران و فرانسه در مکالمه تلفنی راهکارهای توقف درگیری و برقراری آتش‌بس میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونسیتی را مورد بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۶۹۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸ - 13October 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، «مسعود پزشکیان» رئیس‎جمهور در مکالمه تلفنی با «امانوئل مکرون» رئیس‎جمهور فرانسه ضمن تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار منطقه‌ای امن و به دور از جنگ و ناآرامی بوده و از آتش‌بس و توقف جنگ و درگیری استقبال کرده است، گفت: ما حتی در جریان ترور ناجوانمردانه شهید اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس در تهران توسط رژیم صهیونیستی با وعده آتش‌بس سران کشورهای غربی و به امید جلوگیری از کشته شدن انسان‌های مظلوم و بی‌گناه، مدتی خویشتن‌داری کردیم، اما صهیونیست‌ها با تشدید بمباران و جنایت در غزه و گسترش آن به لبنان نشان دادند به هیچ چارچوب انسانی و قوانین بین‌المللی پایبندی ندارند.

پزشکیان و مکرون راهکارهای آتش‌بس میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی‌را بررسی کردند

️رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از هر پیشنهادی برای ایجاد آرامش و صلح و ثبات در منطقه استقبال و پشتیبانی خواهد کرد، از رئیس جمهور فرانسه خواست به اتفاق سران دیگر کشورهای اروپایی به تلاش‌ها برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل‌کشی و جنایات در غزه و لبنان ادامه دهند.

پزشکیان همچنین مواضع اخیر دولت فرانسه در محکومیت اقدامات رژیم صهیونسیتی در لبنان و توقف ارسال سلاح به این رژیم را مثبت ارزیابی کرد.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار