معاون پدافند غیرعامل:

حفاظت و صیانت از مردم هدف اصلی پدافند غیرعامل است

امیر سرتیپ « ملک» گفت: تهدیدهای زیادی در جنگ ترکیبی و شناختی وجود دارد که دانش‌آموزان در این جنگ مورد هدف هستند و باید مراقب آنها بود، حفاظت و صیانت از مردم به عنوان سرمایه اصلی کشور هدف اصلی پدافند غیرعامل است.
کد خبر: ۷۰۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳ - 26October 2024

به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، امیر سرتیپ «علی ملک» معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور در آیین تواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در مدرسه رحمت‌الله قدس سمنان اظهار داشت: تهدیدهای زیادی در جنگ ترکیبی و شناختی وجود دارد که دانش‌آموزان در این جنگ مورد هدف هستند و باید مراقب آنها بود.

وی تاکید کرد: حفاظت و صیانت از مردم به عنوان سرمایه اصلی کشور هدف اصلی پدافند غیرعامل است.

این مسئول افزود: تداوم فعالیت و ارایه خدمات به جامعه مانند نانوایی‌ها، تامین آب، غذا، و دارو از جمله موارد مهم در مدیریت بحران است و باید پیش‌بینی‌های لازم در مواقع بحران مورد توجه باشد.

ملک با اشاره به شعار هفته پدافند غیرعامل ۱۴۰۳ مبنی بر «پدافند غیرعامل، تدبیر امروز، امنیت فردا» گفت: نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل در مدرسه‌ها با هدف آمادگی در مقابل تهدیدات و حوادثِ احتمالی است.

معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: داشتن مدرسه امن و مقاوم و آگاهی بخشی به دانش‌آموزان مهم است و مقاوم‌سازی زیرساخت مدرسه‌ها با هدف حفظ و صیانت و از سوی دیگر، استفاده از این ظرفیت در مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: تمرین و آزمایش شیوه‌نامه‌های پدافند غیرعامل مورد توجه قرار بگیرد تا جامعه امن و ایمن داشته باشیم و از ملت به عنوان ولی نعمتان جمهوری اسلامی ایران و زیرساخت‌ها صیانت شود.

ملک بیان داشت: سامانه دفاعی کشور پیش‌بینی‌می‌کردند که احتمال حمله دشمن وجود دارد و بر این پایه، تمهیدات لازم و شیوه‌نامه‌هایی برای مقابله با تمهیدات تدوین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: سازمان پدافند غیرعامل هشت دستور عملیاتی را ابلاغ کرد و فرهنگ‌سازی، بازرسی عملیاتی و نظارت بر انجام کارها را در دستور کار دارد.

معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: سمنان استان پیشرو در کشور در حوزه پدافند غیرعامل است و همراهی بخش‌های مختلف لازمه تامین امنیت پایدار کشور، مردم و خانواده محسوب می‌شود.

دستیار ویژه رییس پدافند غیرعامل کشور گفت: جنگ سایبری نوعی جنگ شناختی است و نگرش نسل جوان امروز نسبت به نسل‌های قبل متفاوت است و این نشان می‌دهد جنگ شناختی جاری است و باید هوشیار بود.

گرجی ادامه داد: در جنگ شناختی تلاش و هدف دشمنان تغییر باورها، نگرش‌ها و انگاره‌های ذهنی است و مقابله با این توطئه نیازمند ساماندهی و اقدام‌های تخصصی برای پیشگیری است.

دستیار ویژه پدافند غیرعامل ابراز داشت: برای مقابله با جنگ شناختی باید بیش از پیش تلاش کرد.

حفاظت و صیانت از مردم به عنوان سرمایه اصلی کشور هدف اصلی پدافند غیرعامل است

حفاظت و صیانت از مردم به عنوان سرمایه اصلی کشور هدف اصلی پدافند غیرعامل است

حفاظت و صیانت از مردم به عنوان سرمایه اصلی کشور هدف اصلی پدافند غیرعامل است

حفاظت و صیانت از مردم به عنوان سرمایه اصلی کشور هدف اصلی پدافند غیرعامل است

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار