پیام دبیرکل عصائب اهل‌الحق عراق در سالروز تخریب بقیع

دبیرکل عصائب اهل‌الحق عراق در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع)، از دولت‌های اسلامی خواست تا آل‌سعود را برای بازسازی مرقد‌های ائمه معصومین (علیهم السلام) تحت فشار قرار دهند.
کد خبر: ۵۲۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳ - 10May 2022

پیام دبیرکل عصائب اهل‌الحق عراق در سالروز تخریب بقیعبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل الحق عراق امروز (سه‌شنبه)، که مصادف است با هشتم شوال و سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (ع)، طی پستی در توئیتر بر اهمیت زنده‌نگه داشتن این جنایت تاکید کرد.

وی نوشت: هشتم شوال زخمی خونین در دل عاشقان و محبان باقی خواهد ماند در حالی که به مرقد‌های ائمه معصومین (علیهم السلام) که بیل‌های حکام وهابی آل سعودی آن را تخریب کرد، می‌نگرند. [حکامی] که بر جنایتشان، بی پروایی و نادیده گرفتن همه درخواست‌ها و مطالبات مکرر برای بازسازی این قبور و احترام به قداست آن و مراعات احساسات صد‌ها میلیون مسلمان در نقاط مختلف جهان پافشاری کردند.

الخزعلی در ادامه نوشت: «این سالروز دردناک را به قلب مولایمان صاحب‌الزمان (علیه السلام)، مراجع عظام، علمای بزرگوار و امت اسلامی تسلیت عرض نموده و بر اهمیت بزرگداشت و احیای این سالروز به تناسب جایگاه و اهمیت آن تاکید می‌کنیم. امری که به توصیف شهید و مرجع ما، سید محمد الصدر (رضوان الله تعالى علیه) برابر با مصیبت شهادت هر یک از معصومین (علیهم السلام) است.

وی در ادامه از دولت عراق و سایر دولت‌های کشور‌های جهان اسلام خواست تا رژیم گناهکار سعودی را برای پاسخگویی به این خواسته حق تحت فشار قرار دهند و از این جنایت شنیع که ننگ و عار آن تا ابد بر گردن عاملان آن خواهد ماند، عذرخواهی کنند.

بقیع تاکنون دو بار مورد تخریب وهابی‌های سعودی قرار گرفته است. آخرین بار در هشتم شوال ۹۹ سال پیش که به «یوم الهدم» مشهور است، بقیع به دستور سعودی‌ها تخریب و با خاک یکسان شد.

شب گذشت، همزمان با شب سالروز تخریب بقیع، جمعی از موکب‌داران عراقی خواستار پیگیری برای ساخت بقیع شدند. همچنین مراسم عزاداری به همین مناسبت با حضور باسم کربلایی در حرم حضرت عباس برگزار شد و شیعیان در غربت بقیع گریستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار