حبیب اسماعیلی:

سازمان سینمایی دفاع مقدس از اختلاف و تفرقه پرهیز کند

اتفاقاتی که در چند سال گذشته بین حوزه هنری و وزارت ارشاد افتاد اتفاقات بسیار ناخوشایندی بود که امیدوارم دیگر تکرار نشود.
کد خبر: ۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳ - 06August 2013

سازمان سینمایی دفاع مقدس از اختلاف و تفرقه پرهیز کند

حبیب اسماعیلی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس در خصوص افتتاح سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس اظهار داشت: راه اندازی سازمان سینمایی دفاع مقدس اتفاق بسیار مبارکی است که می تواند برای رشد و شکوفایی سینمای دفاع مقدس بسیار راه گشا باشد. ارزش های این سازمان زمانی بیشتر خواهد شد که بتواند در مسیر ایجاد همدلی بین اهالی سینما و پرهیز از اختلاف حرکت کند.

وی افزود: باید مراقب باشیم که تعدد سازمان ها و نهادهای فیلمسازی به تفرقه نیانجامد و ما را ازهمدیگر دور نکند. طبق فرمایش مقام معظم رهبری قانون فصل الخطاب است و زیبا ترین کاری که اهالی فرهنگ و هنر می توانند بکنند این است که فعالیت هایشان را در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی تعریف کنند. اتفاقاتی که در چند سال گذشته بین حوزه هنری و وزارت ارشاد افتاد، اتفاقات بسیار ناخوشایندی بود که امیدوارم دیگر تکرار نشود.

تهیه کننده فیلم "اعاده امنیت" تصریح کرد: بزرگترین مشکل سینمای ایران کمبود سالن و پردیس های سینمایی است. این کمبود به حدی جدی است که در حال حاضر فیلم های خوبی که در عرصه دفاع مقدس تولید می شوند فرصت اکران پیدا نمی کنند و در انبارها خاک می خورند.

وی ادامه داد: اگر مسئولان سازمان سینمایی دفاع مقدس همت به خرج دهند و در مورد سالن سازی و ساخت پردیس های سینمایی مجهز اقداماتی را انجام دهند بزرگترین خدمت را به سینمای ایران و سینمای دفاع مقدس کرده اند.

تهیه کننده فیلم "قرمز" اظهارداشت: سازمان سینمایی دفاع مقدس می تواند در پردیس هایی که می سازد خدمات ویژه ای را به پرسنل نیروهای مسلح بدهد و شرایط حضور آنها را در این سالنها فراهم کند. همچنین این سالن ها می تواند برای اجرای مراسم ها و کنفرانس ها و جلسات ویژه استفاده شود.

وی اظهار داشت: رفتن به سمت فیلم های بزرگ و پر خرج ما را به جایی نخواهد رساند، چرا که ما هر چقدر هم در این زمینه هزینه کنیم بازهم به گرد پای فیلم های هالیوودی نمی رسیم چون آنها در فیلم های بزرگشان دویست یا سیصد میلیون دلار هزینه می کنند.

تهیه کننده فیلم "عاشق" خاطرنشان کرد: ما هیچ وقت نمی توانیم دویست یا سیصد میلیون دلار را برای یک فیلم هزینه کنیم، پس بهتراست که تولید کارهای بزرگ و پر خرج را کنار بگذاریم و سراغ داستان های دلی و احساسی که ریشه در اعتقادات ما دارند برویم و روی این داستان ها که هم بودجه کمتری را می طلبند و هم با فرهنگ ملی و دینی ما همخوانی بیشتری دارند سرمایه گذاری کنیم.  

حبیب اسماعیلی تاکید کرد: باید از تجربه های سینمای دفاع مقدس در جهت تولید فیلم های با کیفیت استفاده کنیم. دوران آزمون و خطا در این حوزه گذشته و حالا باید فیلم هایی مخاطب پسند را تولید کنیم که قابلیت جذب مخاطب داخلی و خارجی را داشته باشند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار