پیمان جعفری:

"فاخر سازی" به سبک رایج راه مناسبی برای سازمان سینمایی دفاع مقدس نیست

تهیه کننده فیلم "روزیلدا شب چله " گفت: امیدوارم با راه اندازی سازمان سینمایی واحد های پراکنده ای که کار دفاع مقدس می کنند، یک جا جمع شوند و زیر نظر یک مدیریت واحد به کار خود ادامه دهند .
کد خبر: ۱۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۶ - 06August 2013

پیمان جعفری درگفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس در خصوص افتتاح سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس اظهار داشت: در طول سالهای گذشته هزینه فیلم های دفاع مقدس بسیار بالا رفته و متاسفانه وضعیتی پیش آمده که کسی روی این گونه فیلم ها سرمایه گذاری نمی کند به همین دلیل تولید این فیلم ها بسیار کم شده است.

وی افزود: به نظرم ما در حوزه سینما نتوانسته ایم حق هشت سال دفاع مقدس را به خوبی ادا کنیم و به اندازه کافی در این رابطه کار کنیم. فیلم هایی که قبلا در این حوزه کار شده است الان کهنه شده اند و دیگر جذابتی برای دیدن ندارند؛ بنابراین لازم است که فیلم های جدیدی با موضوعات جدید در این حوزه کارشود.

تهیه کننده فیلم "روز یلدا شب چله " تصریح کرد: به نظرم بزرگترین مشکلی که سینمای ایران با آن روبرو است مشکل فیلمنامه است. در حال حاضر بسیاری از پروژه ها به خاطر این که فیلمنامه اش دچار مشکل است متوقف شده است. ما به شدت نیاز داریم که روی فیلمنامه کار کنیم و برای آن وقت مفصل بگذاریم.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی دفاع مقدس می تواند تحول بسیار بزرگی را در حوزه سینمای جنگ به وجود بیاورد و با مدیریت واحد و تاثیر گذاری که خواهد داشت سینمای دفاع مقدس را به جایگاه واقعی خود باز گرداند. در حال حاضر دستگاه ها و نهادهای زیادی هستند که به طور پراکنده در حوزه دفاع مقدس فعالیت می کنند که امیدوارم با راه اندازی سازمان سینمایی این واحد های پراکنده یک جا جمع شوند و زیر نظر یک مدیریت واحد به کار خود ادامه دهند.

تهیه کننده فیلم "قصه سیمین" اظهار داشت: اولین کاری که سازمان سینمایی دفاع مقدس باید بکند این است که با فیلمنامه نویس ها جلسه بگذارد وهر کدام از آنها را برای نگارش یک پروژه سینمایی در نظر بگیرد و این فرصت را برای آنها ایجاد کند تا روی فیلمنامه کار کنند و محصولی خوب و در خور توجه تحویل دهند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیماری "فاخر" و "فاخر سازی" به جان نهادهای دولتی و نیمه دولتی افتاده و همه دوست دارند که فیلم های فاخر تولید کنند، اما به نظرم رفتن به سمت فیلم های "فاخر" اصلا کار درستی نیست و به غیر از اینکه بودجه را هدر می دهد کار دیگری نمی کند.

پیمان جعفری تاکید کرد: مهمترین عیب فاخر سازی این است که شما  پنج میلیارد و یا ده میلیارد پول را برای یک پروژه در نظر می گیری و در نهایت هم با یک فیلم ضعیف مواجه می شوی و دیگر کاری هم نمی توانی بکنی؛ اما اگر به جای تولید یک فیلم به اصلاح "فاخر" پنج فیلم تولید کنیم، از بین پنج فیلم ممکن است دو تای آن خراب شود اما سه تای آن خوب از آب در می آید.    

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار