فرج الله سلحشور:

توسل به قرآن و احادیث راهگشای سازمان سینمایی دفاع مقدس خواهد بود

سینمای ما به تقلید از سینمای غرب تابع نظام سرمایه داری شده و آن چیزی که اهمیت پیدا کرده سرمایه و بازگشت آن است.
کد خبر: ۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵ - 06August 2013

توسل به قرآن و احادیث راهگشای سازمان سینمایی دفاع مقدس خواهد بود

فرج الله سلحشور در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: سازمان سینمایی دفاع مقدس راه سختی را در پیش خواهد داشت و به نظرم همان مشکلاتی که تا امروز بر سر راه سینمای دینی بوده بر سر راه سازمان سینمایی دفاع مقدس هم خواهد بود.

وی افزود: ما زمانی در سینما موفق می شویم که بتوانیم برای سینما اصول و مبانی دینی و اسلامی تعریف و آن اصول را پیاده کنیم، تنها دراین صورت می توان امیدوار بود که اتفاق خوبی در سینمای این مملکت بیافتد.

تهیه کننده و کارگردان سریال "یوسف پیامبر" تصریح کرد: سازمان سینمایی دفاع مقدس می تواند با کمک گرفتن از فرهیختگان و هنرمندان اصول و مبانی اساسی سینما را با توسل جستن به قرآن و احادیث پیاده و آنها را در فیلمنامه اجرا کند و فیلمنامه هایی بنویسد که مبنای اصول و تکنیک آن دینی و قرآنی باشد.

وی ادامه داد: در صورتی که بتوانیم  فیلمنامه هایی با ساختار و فرم قرآنی بنویسیم آن وقت می توانیم به مرحله دوم که اجرا و کارگردانی است فکر کنیم که دراین حوزه هم بهتر است از نیروهای جوان استفاده کنیم و به این نیروها بها دهیم چرا که این نیروها آینده سازان این مملکت هستند.

تهیه کننده فیلم "انسان و اسلحه" اظهار داشت: سینمای دینی با رعایت حجاب و نماز خواندن در فیلمها به وجود نمی آید بلکه این ساختار سینما است که باید درست شود و از زیر چتر هالیوود بیرون بیاید. رعایت حجاب در فیلمها الزامی است اما با تکیه به آن و نشان دادن دیگر مظاهر دینی نمی توانیم بگوییم فیلممان دینی شده است.

سلحشور خاطرنشان کرد: متاسفانه اصول و مبانی سینمای ایران همانند اقتصاد سرمایه داری است که همه چیزش را ازغرب گرفته است. درسینمای غرب انسان محوراست و خدا محور نیست، درسینمای غرب مادیات محوراست نه معنویات، در سینمای غرب دروغ و داستان پردازی محوراست نه واقعیات و متاسفانه این اصول از غرب وارد سینمای ما شده است وهیچ گونه سازگاری با دین ما ندارد.

نویسنده وکارگردان "ایوب پیامبر" گفت: سینمای ما به تقلید از سینمای غرب تابع نظام سرمایه داری شده و آن چیزی که اهمیت پیدا کرده سرمایه و بازگشت آن است. در طول سالهای گذشته دوستان با این استدلال که سینمای جنگ بازگشت سرمایه ندارد در این حوزه سرمایه گذاری نکردند حتی نهادهای دولتی هم رغبتی در این زمینه از خود نشان نداند و ترجیح دادند روی پروژه های دیگر سرمایه گذاری کنند.

سلحشور تاکید کرد: در حال حاضر فیلم های دفاع مقدسی که ما داریم بیشتر از ناحیه اکران و کمبود سینما ضربه می خورند. امیدوارم سازمان سینمایی دفاع مقدس سی الی چهل سالن سینما در تهران و شهرستان داشته باشد واین سالنهای سینما را به اکران آثار سینمای دفاع مقدس و ارزشی اختصاص دهد و بتواند مردم را با این سینما آشتی دهد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار