ابراهیم اصغری :

سازمان سینمایی دفاع مقدس شرایط سینما رفتن را برای خانواده ها فراهم کند

درتولید فیلمهای دفاع مقدس باید مراقب باشیم که شخصیت های دفاع مقدسمان را همان طور که بودند تصویر کنیم این طور نباشد که برای موفقیت در گیشه آنها را به صورت آدم های لوده و مسخره به تصویر بکشیم
کد خبر: ۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۹ - 07August 2013

سازمان سینمایی دفاع مقدس شرایط سینما رفتن را برای خانواده ها فراهم کند

ابراهیم اصغری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت : در یک دهه اخیر حمایت های لازم از سینمای دفاع مقدس صورت نگرفته واین سینما با بی مهری مواجه شده است. تولید آثار دفاع مقدس نسبت دهه اول انقلاب و دهه شصت بسیار کم شده و فارابی هم ترجیح می دهد که بیشتر از فیلمهای اجتماعی حمایت کند.

وی افزود: در طول سالهای گذشته به دلیل اینکه فیلمهای ارزشی کمی اکران شده، حضور مردم متدین و خانواده نیروهای مسلح درسینماها کم تر شده و این قشر ازجامعه ما کمتر به سینما رفته اند. کاری که سازمان سینمایی دفاع مقدس می تواند بکند این است که شرایط رفتن به سینما و دین آثار ارزشی را برای خانواده ها فراهم کند.

تهیه کننده فیلم "به کبودی یاس" تصریح کرد: در حال حاضر اکثر مخاطبان سینمای ما را کسانی تشکیل می دهند که علاقه چندانی به ارزشهای جنگ ندارند و بیشتر دوست دارند فیلمهای سرگرم کننده ببینند. متاسفانه در طول سالهای گذشته این مخاطب با گرایش خاصی که داشته برای سینمای ایران تعیین تکلیف کرده و فیلمسازان را به سمت و سویی مشخص هدایت کرده است.

وی اظهار داشت: سازمان سینمایی دفاع مقدس می تواند با ایجاد روشهای جدید خانواده های مذهبی و خانواده های نیروهای مسلح و بسیج و خانواده های شهداء را به سینما بیاورد وباعث رونق فیلمهای ارزشی و دیده شدن این آثار شود.

تهیه کننده فیلم "شورشیرین" خاطرنشان کرد: درتولید فیلمهای دفاع مقدس باید مراقب باشیم که شخصیت های دفاع مقدسمان را همان طور که بودند به تصویر بکشیم این طور نباشد که برای موفقیت در گیشه آنها را به صورت آدم های لوده و مسخره به تصویر بکشیم ویا برای خوشایند یک گروه خاص آنها را به صورت اغراق شده وخیلی آسمانی و معنوی نشان دهیم.

وی یادآوری کرد: حدود یک سال است که فیلمنامه "شهید شوشتری" که در حین خدمت دراستان سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند را آماده کرده و به فارابی ارائه دادم اما تا کنون برای تامین بودجه آن هیچ گونه حمایتی صورت نگرفته است و همچنان منتظریم تا این مشکل برطرف و تولید این پروژه آغاز شود.

ابراهیم اصغری افزود: در طول سالهای گذشته مهمترین نقدی که از سوی منتقدها به سینمای دفاع مقدس وارد شده این بوده که این گونه فیلمها مخاطب ندارند و چون مخاطب ندارند و عمداتا با ضرر و زیان مالی مواجه هستند پس نباید ساخته شوند. اگر سازمان سینمایی دفاع مقدس حوزه اکران این فیلم ها را ساماندهی کند این گونه فیلم ها بهتر دیده می شوند و موفق تر خواهند بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار