انسیه شاه حسینی :

سازمان سینمایی دفاع مقدس تلخی های جنگ را فراموش نکند

همه کشورها در دوران صلح به بررسی آسیب های جنگ خود پرداخته اند و آن را از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی قرار داده اند اما ما هنوز با گذشت بیست سال از جنگ هنوز اجازه ورود به این مباحث را نداریم .
کد خبر: ۱۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۴ - 07August 2013

سازمان سینمایی دفاع مقدس تلخی های جنگ را فراموش نکند

انسیه شاه حسینی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: سازمان سینمایی دفاع مقدس باید همه همت و تلاش خود را برای تولید فیلمنامه های خوب صرف کند چرا که اگر فیلمنامه خوب نباشد و ما فیلمبرداری خوبی داشته باشیم و انفجارهای بسیار زیاد و مبلغ بسیارزیادی هم خرج فیلم کنیم باز فایده ندارد و همه این تلاشها بیهوده است.

وی افزود: اما گاهی شما می بینید یک فیلم که بودجه کمی داشته و بازیگران آن ناشناخته بودند فقط و فقط به صرف اینکه فیلمنامه قوی داشته است مورد توجه قرار گرفته و دیده شده است. اگر فیلمنامه خوب نباشد تمام زحمت های گروه تولید به هدر می رود.  

نویسنده و کارگردان "شب به خیر فرمانده" تصریح کرد: خدا را شکر ما در زمان صلح به سر می بریم و کشور ما به برکت تلاش شبانه روزی سربازان فداکار این مملکت در امنیت کامل به سر می برد. در این شرایط وظیفه داریم که مسائل جنگ را با صبر و حوصله بررسی کنیم و تلخی ها و کاستی ها و شکست ها را با صداقت به مخاطب نشان دهیم.

وی ادامه داد: برخی از مسئولین موافق نشان دادن صحنه های تلخ و شکست های ما در جنگ نیستند اما باید توجه داشته باشیم که ما دردوران امنیت و صلح به سر می بریم و در این دوران احتیاج به ایجاد شورو هیجان در بین مخاطب نداریم که بخواهیم فقط و فقط فیلم های تبلیغاتی تولید کنیم و با استفاده از آنها سربازانی را برای جنگ تربیت کنیم.

نویسنده و کارگردان "غروب شد بیا" اظهار داشت: همه کشورها در دوران صلح به بررسی آسیب های جنگ خود پرداخته اند و آن را از زوایای مختلف مورد نقد و بررسی قرار داده اند اما ما هنوز با گذشت بیست سال از جنگ هنوز اجازه ورود به این مباحث را نداریم.

شاه حسینی افزود: آن چیزی که بیش ازهمه مهم است این است که مسئولین سازمان سینمایی با چه رویکردی می خواهند به مقوله جنگ وارد شوند و انگیزه آنها از ورود به مقوله جنگ چیست؟ اعضاء شورای چه کسانی هستند و آیا می توان در مورد موضوعات حساس جنگ با آنها به تعامل رسید یا خیر؟ آیا روحیه نقد پذیری در بین اعضاء شورای سازمان سینمایی دفاع مقدس وجود دارد و می توان در مورد نشان دادن تلخی های جنگ با آنها به تفاهم رسید؟

لازم به ذکر است که انسیه شاه حسینی به تازگی تحقیقات اولیه فیلمنامه "به کودکان شلیک نکنید" را به پایان برده است. این فیلم با موضوع کودکان جنگ در خاورمیانه تولید خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار