سردارسرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری:

دفاع مقدس متعلق به آحاد ملت است/ همه جامعه باید در تولید آثار هنری دخیل باشند

معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: یکی از گنجینه های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی دفاع مقدس است که ما وظیفه داریم از آن برای سال های متمادی استفاده کنیم و همه ما باید شرایطی را فراهم کنیم که کشورهای مسلمان و مستضعف جهان از این گنجینه بهره ببرد.
کد خبر: ۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰ - 07August 2013

دفاع مقدس متعلق به آحاد ملت است/ همه جامعه باید در تولید آثار هنری دخیل باشند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ پاسدارمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم افتتاحیه سازمان سینمایی دفاع مقدس با بیان اینکه دشمن در همه عرصه ها به جمهوری اسلامی هجوم آورده است، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس نیز دشمن با همه قوا به سراغ نظام مقدس جمهوری اسلامی آمد و همه توان خود را صرف کرد تا این نظام را شکست دهد. در شرایط امروز نیز ما مشاهده می کنیم که دشمن همه تلاش خود را برای سرنگونی و آسیب زدن به جمهوری اسلامی به کار گرفته است.

وی ادامه داد: در نیمه دوم سال 91 حدود 59 رزمایش توسط آمریکا و صهیونیست ها در اروپا، غرب و شرق آسیا و نقاط مختلف دنیا صورت گرفته که از این 59 مورد، 39 رزمایش آن پیرامون کشورمان ایران انجام شده است.

سردار جزایری افزود: با توجه به اقدامات و تصمیماتی که دشمن درباره ایران می گیرد، می توان نتیجه گرفت که دشمن در دشمنی خود اصرار دارد. در عرصه اقتصادی و نظامی دشمنی ها پیچیده تراست.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: دشمن با اشکال مختلف در زمینه های و عرصه های گوناگون جنگ خود را با نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه داده و با تمام قوا آن را به پیش می برد و در این ماجرا طرفی پیروز است که ایستادگی و آمادگی لازم را داشته باشد. خدا را شکر این آمادگی در نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم در حد متعالی وجود دارد.

سردار جزایری در ادامه افزود: در چنین وضعیتی که دشمن بی محابا به ایران حمله می کند ما نیز وظیفه داریم از همه امکانات کشورمان بیشترین بهره را ببریم. تنها در این صورت است که می توانیم پدافند و آفند لازم را در مقابل دشمن داشته باشیم.

وی درباره لزوم توجه به مباحث دفاع مقدس تصریح کرد: یکی از گنجینه های ارزشمند نظام جمهوری اسلامی دفاع مقدس است که ما وظیفه داریم از آن برای سال های متمادی استفاده کنیم. باید شرایطی را فراهم کنیم که کشورهای مسلمان و مستضعف جهان از این گنجینه بهره ببرند.

سردار جزایری افزود: ما باید از این گنج بیشترین بهره را ببریم و این سرمایه را به قدرت تبدیل کنیم. در صورتی که این سرمایه به قدرت تبدیل شود می تواند پدافند و آفند لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تاکنون آثار خوبی را تولید کرده و اقدامات خوبی انجام داده است؛ ولی با توجه به شرایط جدید، در زمینه دفاع مقدس نیاز است کار بیشتری صورت بگیرد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: دو مساله در خصوص دفاع مقدس وجود دارد که باید در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس پیگیری شود. مساله اول این است که رویکرد درون گرایی بنیاد به رویکردی برون گرایی تبدیل  شود؛ بدین معنا که دفاع مقدس مربوط به همه جامعه است و همه جامعه باید در تولید آثار هنری آن دخیل باشند. در حقیقت رویکرد درون سازمانی بنیاد به رویکردی برون سازمانی تبدیل شود، بدین معنا که بنیاد، دستگاه ها و نهادهای مختلف را در تولید آثار هنری دخیل می کند و خود به عنوان پشتیبان از این آثار حمایت می کند تا بتواند به بهترین شکل ممکن  تجربیات ارزشمند دفاع مقدس را انتقال دهد.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور تأکید کرد: مسأله دوم نوعی آسیب شناسی و طرح تحول در بنیاد است که نتیجه آن سازمان سینمایی دفاع مقدس و تأسیس یک سازمان در مورد انتشارات دفاع مقدس است.

سردار جزایری اظهار داشت: ما نیاز داریم که به لحاظ کیفی و کمی در حوزه دفاع مقدس رشد کنیم. تولیدات در حوزه دفاع مقدس باید در درجه اول صحت و واقعیت داشته و بعد از آن فاخر باشد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: ما به تولید آثار فاخر در دفاع مقدس نیاز داریم و امیدوارم با ایجاد سازمان سینمایی دفاع مقدس روحی جدید به این عرصه وارد گردد. مردمی که  بیرون از ایران زندگی می کنند دفاع مقدس ما را نمی شناسد و لازم است با ترجمه آثار فاخر دفاع مقدس جهان بیرون را با این گنجینه معنوی ارزشمند آشنا سازیم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار