سید محمد حسینی :

دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند است که باید استخراج شود / امروز باید با انسجام بیشتری در عرصه دفاع مقدس کار کرد

قطعا اگر بخواهیم کار موثری در عرصه جنگ انجام دهیم باید در قالب هنر یاشد یعنی با یک سوژه ناب، یک دفتر پرمحتوا و یک قهرمان واقعی. ما برای پرداختن به 8 سال دفاع مقدس نیازی به تخیل نداریم.
کد خبر: ۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲ - 07August 2013

دفاع مقدس گنجینه ای ارزشمند است که باید استخراج شود / امروز باید با انسجام بیشتری در عرصه دفاع مقدس کار کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سازمان سینمایی دفاع مقدس طی سخنانی با تبریک عید فطر اظهار داشت: خدا را شاکریم که چندی قبل افتتاحیه خبرگزاری دفاع مقدس را داشتیم و اکنون بعد از گذشت مدت کمی افتتاحیه سازمان های سینمایی دفاع مقدس را داریم و چه کاری بهتر از این که ارزشهای دفاع مقدس را در قالب فیلم و هنر ارائه دهیم تا نسل جوان ما را تحت تاثیر قرار داده و همگان فلسفه جنگ را بدانند.

حسینی افزود: جوانان باید بدانند که قداست جنگ ما در چه بود و به چه دلیلی دفاع مقدس نام گرفت. تمامی این موارد موضوعاتی است که باید در این عرصه به آن پرداخته شود.

وزیر ارشاد افزود: ما یک گنجینه گرانبها را در اختیار داریم که باید با توجه به این گنجینه ارزشهای آن را استخراج نماییم.

وی افزود: من از سینماگران که تا بحال کارهای زیادی را در عرصه دفاع مقدس انجام داده اند، تشکر می کنم اما هنوز کارهای زیادی روی زمین مانده است که باید به آن پرداخته شود. ما چند وقت پیش فیلمی به نام "چ" داشتیم که فقط 2 شبانه روز ازفعالیتهای شهید چمران را به تصویر می کشد.

وی در ادامه ارزشهای 8 سال دفاع مقدس را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: ما در 8 سال دفاع مقدس عملیات های بسیاری داشته ایم، سرداران بزرگی چون شهید همت، باکری، صیاد شیرازی و افراد بسیار دیگری را که شاید هنوز آنها را نشناخته ایم و همین امر جای کار بسیار دارد.

وزیر ارشاد در ادامه گفت: امیدواریم با این کارها شاهد رونق بسیارعظیم در عرصه دفاع مقدس باشیم. در این عرصه کار بسیار است و هرکس به سهم خودش هرکاری که می تواند انجام دهد و بداند ارزش بالایی دارد.

وی با توجه به جنگ روانی موجود در جامعه افزود:امروز باید با هماهنگی و انسجام بیشتری کارهای هنری در عرصه دفاع مقدس انجام شود. انشاءالله ما بتوانیم با همکاری هنرمندان بزرگوار پرده از جنایات آمریکا و دیگر دشمنانمان برداریم. قطعا اگر بخواهیم کار موثری در عرصه جنگ انجام دهیم باید در قالب هنر به آن بپرداریم. یعنی با یک سوژه ناب، یک دفتر پرمحتوا و یک قهرمان واقعی. ما برای پرداختن به 8 سال دفاع مقدس نیازی به تخیل نداریم زیرا قهرمان داستان ما قهرمانی واقعی است و نیازی به تخیل و رمان نیست.

وی در پایان افزود: انشاء الله این سازمان بتواند کارهایی درخور ارزشهای دفاع مقدس تولید نماید و منشا خیر و برکت درعرصه سینمای دفاع مقدس شود.

نظر شما
پربیننده ها