سردار سرتیپ بسیجی دکتر کارگر:

سازمان سینمایی دفاع مقدس راه اندازی می شود/ در تولید و توزیع فیلم مشکل داریم

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس به زودی راه اندازی می شود که یکی از وظایف اصلی آن تولید و حمایت از فیلمها و سریالهای فاخر در این حوزه است.
کد خبر: ۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۵ - 25July 2013

سازمان سینمایی دفاع مقدس راه اندازی می شود/ در تولید و توزیع فیلم مشکل داریم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سرتیپ بسیجی دکتر بهمن کارگر، رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در حاشیه نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی این بنیاد در جمع خبرنگاران، با اشاره به روز ملی راهیان نور گفت: سال گذشته 27 اسفند ماه به این عنوان نامگذاری شده بود اما از سال جاری 20 اسفند ماه که مصادف با اولین حضور مقام معظم رهبری در مناطق عملیاتی است به عنوان روز ملی راهیان نور نام گذاری شده است.

وی افزود: بازدید از مناطق دریایی نیز از امسال آغاز شد و بیش از 70 هزار نفر از این مناطق دیدن کردند، بیشتر بازدیدکنندگان هم با توجه به فعالیت های تخصصی که در منطقه دریا انجام می شد از دانشجویان و اساتید دانشگاه ها بودند.

سردار کارگر، از تاسیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس خبر داد و گفت: امسال با توجه به اینکه تا هفته دفاع مقدس سازمان سینمایی راه اندازی خواهد شد حضور فعال تری در حوزه تولید این فیلم ها خواهیم داشت. البته شرح وظایف آن نیز به زودی نوشته خواهد شد و یکی از وظایف اصلی آن تولید و حمایت از فیلم ها و سریال های فاخر دفاع مقدس است.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، بیان کرد: یکی از مسائلی که قرار است در این سازمان به آن نگاه ویژه ای شود موضوع فیلمنامه است. ما هم در تولید و هم در توزیع فیلم مشکل داریم که باید برای آنها چاره ای اندیشید. از دیگر سو، فیلمی که تولید می شود باید دارای تبلیغات مناسبی بوده و علاوه بر مخاطب شناسی، دقت شود که برای چه نسلی ساخته می شود. مثلا اگر فیلم برای نسل جدید است باید متناسب با فرهنگ نسل جدید ساخته شود.

وی ادامه داد: اگر فیلمی خوب ساخته شود لازم نیست برای فروش آن بلیط نیم بها ارائه کرد، بلکه مردم برای مشاهده آن بلیط گرانتر تهیه می کنند. لذا باید در بحث مخاطب شناسی به صورت ویژه ای به این مساله توجه کرد تا مشکلات این حوزه حل شود.

سردار کارگر با اشاره به اینکه هنوز نتوانسته ایم فیلم یا سریال فاخری با موضوع دفاع مقدس تهیه کنیم، گفت: فاخرترین سریالی که در صدا و سیما تهیه شده است "شوق پرواز" بود؛ اما در فیلم سینمایی هنوز چندان موفق نبوده ایم. قرار است در برنامه پنجم کشور، فیلم های سینمایی و سریال های فاخری با موضوع دفاع مقدس تهیه شود تا ماندگار بوده و نسل های بعد هم از آن استفاده کنند. لازمه آن هم فراهم شدن بستر این کار یعنی تاسیس سازمان سینمایی و هنرهای دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با توجه به اساسنامه بنیاد، باید توسط هیات امنا سیاست گذاری شود. مطالبی که در هیات امنا قرار است مطرح شود نیز ابتدا باید در شورای عالی هماهنگی بنیاد مصوب شود.

سردار کارگر تاکید کرد: این انتقاد به بنیاد وارد بوده است که چرا در این سال ها هیات امنا را تشکیل نداده اند که البته این بدان معنی نیست که بنیاد وظایف خود را انجام نداده است.

وی با اشاره به مصوبات نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی بنیاد، افزود: این شورا قرار است ماهیانه تشکیل شود و دستورالعمل آن نیز بعد از ارائه پیشنهادهای دستگاه ها در جلسه بعدی که 30 مرداد است تصویب خواهد شد.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: باید ارزشهای دفاع مقدس را با توجه به مقتضیات زمان تعریف کنیم و ارائه تصویر مناسب از دفاع مقدس برای نسل جوان نیز نیازمند شناختن ذائقه آنهاست. پیروز واقعی دفاع مقدس، مردم و جوانان بودند و لذا باید مردم و همه دستگاههای دولتی را در امر دفاع مقدس مشارکت داده شوند.

لازم به ذکر است نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس دیروز با حضور سردار جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، نمایندگان وزرای آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ورزش و جوانان، معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران، سازمان بسیج مستضعفین، صدا و سیما، عقیدتی و سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح، شورای انقلاب فرهنگی و معاونین بنیاد حفظ آثار در محل بسیج سازمان صدا و سیما برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار