علی واجد سمیعی:

پرهیزاز شعار، سازمان سینمایی دفاع مقدس را موفق خواهد کرد

سازمان سینمایی دفاع مقدس ترتیبی اتخاذ کند که همیشه و در همه حال بر سر اهداف اولیه خود باقی بماند و از آرمانهای اولیه خود دور نشود .
کد خبر: ۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰ - 03August 2013

پرهیزاز شعار، سازمان سینمایی دفاع مقدس را موفق خواهد کرد

علی واجد سمیعی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: تاسیس سازمان سینمایی دفاع مقدس کار بسیار خوبی است و برای توسعه سینمای دفاع مقدس لازم است؛ اما باید مراقب باشیم که این اتفاق در اجرا هم به خوبی بیافتد.

وی افزود: نحوه اجرای هر پروژه بسیار مهمتر از راه اندازی آن است. اجرای بد می تواند ارزشهای کار را زیر سوال ببرد و تمامی پیامدهای خوب آن را از بین ببرد. به عنوان مثال کمک کردن به افراد ضعیف و حاجتمند کار بسیار خوبی است و توسط قرآن و تمامی پیامبران و امامان به ما توصیه شده است، اما اگر همین کار، خوب اجرا نشود ممکن است به افزایش تعداد متکدیان بیانجامد.

تهیه کننده فیلم "مصائب شیرین" تصریح کرد: با توجه به ساختار دولتی سینمای ایران، در سال های گذشته معمولا رسم بر این بوده که به محض اقدام مسئولین برای انجام کار خیر در رابطه با سینما یک عده افراد سودجو و منفعت طلب خیلی سریع خود را وسط گود انداخته و با فشارهای بی امان به مسئولین پروژه هایی را با بودجه های کلان از آن خود کرده اند.

وی ادامه داد: پروژه های به اصطلاح "فاخر" سازمان سینمایی وزارت ارشاد ضربه های جبران ناپذیری را به بدنه سینما وارد کرده است. تنها فایده این پروژه ها پرورش دادن یک عده افراد رانت خوار در دامن دولت بوده است. البته با مدیریت بسیار قوی که از سردار کارگر سراغ داریم، وجود چنین اتفاقاتی در سازمان سینمایی دفاع مقدس بسیار دور از ذهن است.

تهیه کننده فیلم "بهشت از آن تو" اذعان داشت: سازمان سینمایی دفاع مقدس اگر ترتیبی اتخاذ کند که همیشه و در همه حال بر سر اهداف اولیه خود باقی بماند و از اهداف اولیه خود دور نشود حتما موفق خواهد شد. دور شدن از اهداف اولیه، بیماری اکثر سازمان ها و نهادهای فرهنگی ماست که متاسفانه بسیار هم مسری و خطرناک است.

واجد سمیعی افزود: هر سازمانی می تواند برای اجرای اهداف و برنامه هایش روشها و راههای مختلفی را در پی بگیرد. برخی سازمانها بنای کار خود را بر این می گذارند که مثلا فقط و فقط با فیلمسازان اول کار کنند و برخی سازمانها برنامه خود را بر این می گذارند که فقط فیلم های فاخر بسازند و با کارگردانهای مشهور کار کنند.

تهیه کننده فیلم "صداها" اظهار داشت: انتخاب راه و روش و چگونگی اجرای آن برمی گردد به آن فردی که به عنوان رئیس سازمان سینمایی انتخاب می شود و همین طور سیاست های کلان سازمان سینمایی دفاع مقدس که توسط مسئولین آن مصوب می شود. به عنوان مثال فیلم "اسپارتاکوس" که در نوع خود بی نظیر است اولین کار "کوبریک" است، مسئولان کمپانی با دانش سینمایی بسیار خوبی که داشتند تولید یک فیلم ارزشمند را در"کوبریک" دیدند و به او این فرصت را دادند که "اسپارتاکوس" را بسازد و به یکی از بزرگترین کارگردانهای دنیا تبدیل شود.

واجد سمیعی خاطرنشان کرد: امیدوارم با توانمندی هایی که در سردار کارگر سراغ داریم این سازمان آثار خوب و قابل توجهی تولید کند و تا جایی که می تواند از کارهای شعاری پرهیز کند. الان موضوع که بیش از هر چیز به ملت ما آسیب می زند و آنها را اذیت می کند شعار دادن است، ما در سیاست شعار می دهیم، در فرهنگ شعار می دهیم و در اقتصاد هم شعار می دهیم. ما تا جایی که می توانیم باید از کارهای شعاری پرهیز کنیم و به واقعیت نزدیک شویم. فیلم های ما هر چه به واقعیت نزدیک شود بهتر و قابل قبولترخواهد بود و با اقبال بیشتری هم مواجه خواهد شد.     

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار