مهدی فرجی در یادداشتی نوشت:

سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس یکی از سنگرهای بزرگ جهاد فرهنگی است

سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس بی شک نقطه عطف خرد جمعی و اوج همدلی هنرمندان و اهالی فرهنگ از یک سو و نهاد ها و سازمانهای نظامی از سوی دیگر است.
کد خبر: ۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۲ - 19August 2013

سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس یکی از سنگرهای بزرگ جهاد فرهنگی است

خبرگزاری دفاع مقدس- مهدی فرجی: برخی از اوقات چیزهایی هستند که وقتی هستند، بودنشان چندان به چشم نمی آید اما وقتی آنها را از دست می دهیم تازه وجودشان را حس می کنیم. بعضی وقتها هم چیزهایی نیستند و آدمی چندان جای خالی اشان را حس نمی کند اما وقتی پدید می آیند تازه می فهمیم قبل از آن از چه نعمتی محروم بوده ایم.

سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس یکی از همین موارد است. ازهمین نیست ها که تا نبود کمبودش حس نمی شد ولی حالا که هست می فهمیم تا کنون از چه نعمتی محروم بوده ایم.

سازمانی که می خواهد خیلی از کارهایی که باید می کردیم و نکردیم را به سرانجام برساند خیلی از حرفهایی که باید می زدیم و نزدیم را به گوش همگان برساند. سازمانی که می خواهد بخشی از فرهنگمان را جهانی کند، بخشی از فرهنگ غنی این سامان که به حق، حق جهانی شدن دارد.

فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ جهاد در راه خدا، فرهنگ اتحاد و همبستگی یک ملت، فرهنگ دفاع مقدس. فرهنگی که در هیچ کجا نمی توان نظیرش را یافت این فرهنگ حاوی بالاترین فضائل بشری و ناب ترین پیام برای جهانی است که امروز تشنه این حقیقت ها است.

امروزکه دشمن با همه عده وعُده خود به مصاف انقلاب اسلامی آمده، علاوه بر دفاع در برابراین هجمه باید با حرکتی ملی و با تمام توان و بهره گیری از همه ظرفیت ها برای گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداری از آرمانهای انقلاب اسلامی جهاد کرد و بی گمان تاسیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس یکی از سنگرهای این جهاد عظیم است.

امروز دفاع مقدس دیگر یک دوره تاریخی از حیات یک ملت نیست بلکه این دوران یک دوران فرهنگی ناب را پدید آورده که حفظ و نشر آن به اندازه همان دوران مهم و تلاش در راستای آن به تقدس همان است.

علاوه بر این، سازمان سینمایی وهنرهای نمایشی دفاع مقدس بی شک نقطه عطف خرد جمعی و اوج همدلی هنرمندان و اهالی فرهنگ از یک سو و نهاد ها و سازمانهای نظامی از سوی دیگر است. اتحادی  که همچون دو بال پرنده راه پرواز فرهنگ غنی دفاع مقدس را در اوج تحولات فرهنگی جهان هموار خواهد ساخت.

 تاسیس این سازمان، همچون دوران طلایی دفاع مقدس که به عنوان حرکتی ملی و نمایان گر اتحاد و وحدت یک ملت در حافظه تاریخی مردمان این سامان جای گرفته نشانگر یک حرکت جمعی و فرابخشی است که بی گمان تحولی در عرصه  مدیریت فرهنگی کشور محسوب می شود و مشارکت و مشاورت در فعالیت های ادبی و هنری در جامعه را نهادینه خواهد کرد.

به هرحال تاسیس این سازمان یکی از واجبات و ملزومات انقلاب اسلامی در دوران جنگ نرم محسوب می شود و تاسیس آن را باید به فال نیک گرفت. حرکتی که نشان از ابتکار عمل جمهوری اسلامی در هجمه جنگ نرم دارد و بی شک همت و همگرایی بیشتر در سطوح مختلف جامعه را در پی دارد. به امید آن روز که آموزه ها و فرهنگ دوران دفاع مقدس به متر و معیار فرهنگ ناب بشری تبدیل شود. ان شاالله .  

نظر شما
پربیننده ها