سردار جزایری؛

مفاهیم دفاع مقدس بطور کافی و مناسب به نسل جدید منتقل نشده است / باید افکار عمومی جهان با دفاع مقدس آشنا شود

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: گفتمان غالب موجود در جهان آن چیزی است که استکبار القا می کند و بزرگترین دروغ ها به خورد افکار عمومی داده می شود. جبهه استکبار تلاش می کند تحلیل خود را بر دنیا تحمیل کند و مجالی برای فکر و اندیشه باقی نمی ماند و این مساله به نسل های بعد منتقل می شود
کد خبر: ۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸ - 07September 2013

مفاهیم دفاع مقدس بطور کافی و مناسب به نسل جدید منتقل نشده است / باید افکار عمومی جهان با دفاع مقدس آشنا شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در بیست و پنجمین دوره آشنایی با دروس دفاع مقدس ویژه پزشکان که به همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با مشارکت وزارت بهداشت و درمان، با اشاره به برکات روزافزون نظام و انقلاب اسلامی گفت: بعد از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی و دو دهه از پایان جنگ تحمیلی ما همچنان تجمعات پرشور، باانگیزه و الهی رزمندگان را داریم و باید شکرگزاراین نعمت باشیم.

سردار جزایری درادامه سخنان خود در این مراسم خطاب به حاضران گفت: در راه انقلاب و اسلام تاجایی که مسئولیت و رسالت تاریخی دارید به فضل خدا انجام وظیفه کنید.

وی با بیان اینکه منطقه ما یک منطقه متلاطم و پر از بحران است که ابرسرمایه داری جهان و صهیونیسم بین الملل این منطقه را منطقه حیاتی خود می داند گفت: پیروزی و بروز انقلاب اسلامی در این منطقه حیاتی شکاف جدی ایجاد کرد و استکبار تلاش می کند این شکاف را ترمیم کند. وی افزود برای جبهه استکبار مهم است که بر لبنان، عراق، افغانستان و پاکستان تسلط یابد و مساله فلسطین را به نفع رژیم صهیونیستی به پایان برساند و لذا ما شاهد هستیم که اتفاقات، بحران ها و جنگ هایی را در منطقه به راه می اندازد.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بحران های موجود در منطقه خاطرنشان کرد: امروز امریکایی ها صدها روایت از صحنه منطقه ساخته و پرداخته کرده اند و مسائل مهم جهان را  آنچنان روایت می کنند که مجالی برای قرائت های درست و واقعی باقی نمی گذارد و همه اینها به خاطر تجربه بیش از 300 سال استعمار و استثمار و تجاوز به سایر کشورهاست و به خوبی بر این حوزه تسلط دارند و می توانند افکار عمومی را شکل دهند.

سردار جزایری همچنین بیان داشت درست است که فریادهایی به نفع جبهه مظلوم شنیده می شود اما گفتمان غالب آن چیزی است که استکبار القا می کند و بزرگترین دروغ ها به خورد افکار عمومی داده می شود. جبهه استکبار تلاش می کند تحلیل خود را بر دنیا تحمیل کند  و مجالی برای فکر و اندیشه باقی نمی ماند و این مساله به نسل های بعد منتقل می شود و قرائت و گفتمانی که از جنگ عراق، سوریه، حزب الله و حماس بر ذهن ها ممکن است باقی بماند آن چیزی است که رژیم سلطه می خواهد.

وی با بیان اینکه ما د رحال حاضر در نظام چند قطبی به سر می بریم افزود: در نظام دوقطبی موضوع کاملا بسته است زیرا دو قطب قدرتمند وجود دارد و هرکدام استکبار و و سلطه گری را در چارچوب شرایط خودشان تحلیل می کنند و لذا شرایط ما در جنگ تحمیلی به مراتب سخت تر از شرایط فعلی منطقه بود زیرا جمهوری اسلامی مورد هجوم صف طویلی از دشمنان قرار گرفته بود که ابرقدرت ها در راس آن بودند و همانطور که امروز ابرقدرت ها عنوان تروریسم به حزب الله می دهند و تجاوز خود را اقدام قانونی و حق طلبانه و دفاع حزب الله را اقدام تروریستی تلقی می کنند عجیب نیست که همچنان رسانه های حرفه ای بیگانه مانند بی بی سی و سی ان ان موضع قابل توجهی راجع به دفاع مقدس و جنگ نداشته باشند و همچنان تلاش می کنند قرائت خود را از جنگ تحمیلی برای نسل های آینده مطرح کنند زیرا نمی خواهند آن نقطه درخشان و پر افتخار برای انقلاب اسلامی باقی بماند و دشمن تصمیم جدی خود را گرفته و می خواهد جلوی این نقطه پرافتخار سدی جدی ایجاد کند.

وی افزود: همه ما باید تلاش همه جانبه داشته باشیم و این تلاش مربوط به یک یا دو سازمان خاص نیست بلکه مربوط به اقشار مختلف جامعه به ویژه دانشگاه ها و مراکز آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی است که آن قله پرافتخار را به خوبی بشناسانند و درک روشنی از ابعاد آن داشته و روایت گر صحیح آن افتخار برای نسل های آینده باشند.

سردار جزایری در بخش پایانی سخنان خود بیان داشت: باید بپذیریم که رد این زمینه هم در داخل و هم در خارج از کشور خلا و کوتاهی داریم. توقع این بوده و هست که آنچه نسل امروز ما از دفاع مقدس می داند بیش از این باشد و باید افکار عمومی جهان با آن آشنایی پیدا می کردند. از سویی سدسازی های دشمن مانع صدور همین رویداد بزرگ شد و از سوی دیگر به واسطه کوتاهی های که در داخل داشتیم، مفاهیم دفاع مقدس آنطور که شایسته است منتقل نشده است. امیدواریم با فضل الهی و تلاش های نسل دانشگاهی و تحصیل کرده ما به این ماموریت بزرگ و الهی جامه عمل بپوشانیم.

نظر شما
پربیننده ها