غلامرضا موسوی:

اگر فرهنگ جبهه درست منتقل می شد شاهد بی اخلاقی های چند سال گذشته نبودیم

سازمان سینمایی دفاع مقدس باید بداند که سالی چند فیلم می خواهد تولید کند و همچنین باید اعلام کند که برای تولید فیلم های دفاع مقدس چه امکاناتی را می تواند در اختیار فیلمسازان قرار دهد.
کد خبر: ۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴ - 19August 2013

اگر فرهنگ جبهه درست منتقل می شد شاهد بی اخلاقی های چند سال گذشته نبودیم

غلامرضا موسوی در گفتگو با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در حال حاضر تعداد زیادی نهاد و ارگان وجود دارند که همه اینها در تولید فیلمهای دفاع مقدس سهیم هستند و خود را متولی این ماجرا می دانند این ماجرا باعث شده تا کسانی که می خواهند در حوزه دفاع مقدس فیلم بسازند دچار سرگردانی شوند و از این اداره به آن اداره در رفت و آمد باشند. اگر سازمان سینمایی دفاع مقدس همه این نهادها را یک جا جمع و کاری کند که یک مرجع تصمیم گیری در مورد فیلم های دفاع مقدس وجود داشته باشد فیلم سازها با آسودگی خاطر بیشتری می توانند در این حوزه فعالیت کنند.

وی افزود: آن چیزی که بیش از همه اهمیت دارد اعلام سیاست های این سازمان در حوزه تولید فیلم های دفاع مقدس است . این سازمان در درجه اول باید بداند که سالی چند فیلم می خواهد تولید کند و همچنین باید اعلام کند که برای تولید فیلم های دفاع مقدس چه امکاناتی را می تواند در اختیار فیلمسازان قرار دهد.

تهیه کننده فیلم "من مادر هستم" تصریح کرد: متاسفانه چند سالی است که تولید فیلم های دفاع مقدس کمتر انجام می شود درحالیکه ما همیشه و در همه حال نیاز به فیلم های دفاع مقدس داریم. سالها از جنگ جهانی دوم می گذرد اما هنوز درباره جنگ جهانی دوم فیلم ساخته میشود. معرفی ارزشهای دفاع مقدس و توسعه آن نیاز به یک برنامه ریزی متمرکز و منسجم دارد که بتواند برای این مهم راه گشا باشد.

تهیه کننده فیلم "جنگ نفت کش ها" اذعان داشت: نبودن سیاستی مشخص برای تولید فیلم های سینمایی دفاع مقدس بزرگترین آسیب را به این سینما زده است. ما در این حوزه نیاز به سیاست های کلان و برنامه ریزی دراز مدت داریم که بتوان با تکیه بر آن هر سال تعدادی فیلم دفاع مقدس را در دستور کار قرار داد.

غلامرضا موسوی تاکید کرد: در تولید فیلم های دفاع مقدس آن چیزی که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد وجود جذابیت در فیلم است. این فیلم ها باید به سمتی بروند و طوری تولید شوند که برای تماشاگر جذاب باشند و توانایی این را داشته باشند که او را به سالن سینما بکشانند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار