یادداشت/ علی عبدالصمدی

پایان سده‌ای سراسر شور، حماسه و آغاز قرنی پر امید

قرن آینده قطعا قرنی سرنوشت‌ساز برای کشور خواهد بود. سده‌ای که در آن پیشرفت‌های علمی در سده‌ی پیش رو حرف اول را خواهد زد.
کد خبر: ۵۱۲۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹ - 20March 2022

پایان سده‌ـای سراسر شور، حماسه و آغاز قرنی پر امیدگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- علی عبدالصمدی؛ قرنی سراسر شور و حماسه و غرور به پایان رسید. سده‌ای لبریز از اتفاقات تلخ و شیرین تاریخی. از رسیدن شعله‌های آتش جنگ جهانی اول به کشورمان تا استقرار حکومت پهلوی، تاسیس نخستین ایستگاه رادیویی، افتتاح راه آهن سراسری و دستور کشف حجاب به دستور رضا شاه تا درگیر شدن ناخواسته ی کشور با جنگ جهانی دوم، ملی شدن صنعت نفت، تاسیس تلویزیون، انقلاب سفید شاه و مخالفتهای امام خمینی و جشنهای دو هزار و پانصد ساله ی شاهنشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی همه و همه در سده‌ی چهاردهم هجری خورشیدی اتفاق افتادند. 

مهمترین اتفاق این سده قطعا پیروزی انقلاب اسلامی بود. دوران هشت ساله و پر افتخار دفاع مقدس، سازندگی کشور پس از آن و نیز رشد علمی کشور بالاخص در زمینه های علمی و هسته ای در دهه های بعدی از اهم رخدادهایی بودند که در کشور ما اتفاق افتاد.

در بسیاری از بزنگاهها دشمنان این سرزمین سعی داشتند تا کشور را به سمت نابود و تباهی بکشانند مانند فتنه‌ی ۸۸ که البته مکرشان به خودشان بازگشت. شهادت دانشمندان هسته‌ای، مدافعین حرم و راس آنها شهید حاج قاسم سلیمانی و نیز شهادت مدافعین سلامت با گسترش بی‌رویه‌ی ویروس کرونا نیز از مهمترین اتفاقات چند ساله ی اخیر بود.

صد سال گذشت. صد سال سراسر عبرت و درس برای آیندگان این سرزمین. وقایع و رخدادهای صد ساله ی اخیر بهترین درس برای همگان است. حکومت قاجار، پهلوی و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران طی صد سال اخیر نشان از پویایی کشور دارد.

قرن آینده قطعا قرنی سرنوشت ساز برای کشور عزیز ما خواهد بود. سده ای که در آن قطعا بسیاری از افرادی که اکنون در قید حیات هستند، دیگر در بین ما نخواهند بود. پیشرفتهای علمی در سده ی پیش رو حرف اول را خواهد زد. قطعا این وظیفه ی قشر تحصیل کرده و صاحب فکر و اندیشه است که با اتکا به نفس و استفاده از دانش روز جهانی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و تدافعی باعث سربلندی ایران عزیز در عرصه های مختلف شوند.

در واپسین ثانیه های قرن حاضر همراه با یاد درگذشتگان بالاخص شهدای میهن ذکر این دعا بر لبها جاری است که: یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبر اللیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال. 

انتهای پیام/133

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار