عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران:

راه‌اندازی موکب بانوان زینبیه در ایام اربعین ابتکار خوبی است

نجفی با اشاره به راه‌اندازی موکب مخصوص بانوان در اربعین حسینی که مدیریت آن نیز توسط یک بانو بود، گفت: راه اندازی موکب زینبیه که مدیریت آن نیز توسط یک بانو بود ابتکار خوبی است که از سال گذشته صورت گرفته و با تجربه نگاری‌هایی که انجام شده برخی از ایرادات و نواقصی که وجود داشت.
کد خبر: ۶۱۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸ - 19September 2023

راه‌اندازی موکب بانوان زینبیه در ایام اربعین ابتکار خوبی استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «سوده نجفی» عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در صدو هفتاد و چهارمین جلسه شورا در واکنش به گزارش معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته در اربعین اظهار داشت: شهرداری تهران خدمات خود را پیش از ایام اربعین با برپایی نخستین سوگواره آیینی شهر تهران با عنوان محرم شهر که با استقبال بسیار خوب شهروندان مواجه بود آغاز کرده که قابل تقدیر است.

نجفی با اشاره به موکب زینبیه شهرداری تهران در اربعین حسینی گفت: همان طور که حضرت زینب (س) جریان ساز حادثه عاشورا بود باید نقش بانوان را در مراسم باشکوه اربعین حسینی پر رنگ کنیم و اقدام راه اندازی موکب زینبیه که مدیریت آن نیز توسط یک بانو بود ابتکار خوبی است که از سال گذشته صورت گرفته و با تجربه نگاری‌هایی که انجام شده برخی از ایرادات و نواقصی که وجود داشت رفع گردیده و امیدواریم در سال‌های آتی نیز شاهد حضور پر رنگ این موکب در ایام اربعین باشیم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: موکب علی بن موسی الرضا عمود ۷۰۷ که به همت بسیج شهرداری تهران فعالیت داشت اقدامات خوبی در حوزه فرهنگ سازی کودکان و نوجوانان علاوه بر عمود ۹۰۹ که ویژه کودکان بود انجام داد و باید بر این اقدامات فرهنگی به ویژه بین خردسالان توجه بیشتر کرد.

وی گفت: موکب شرکت شهر سالم که در عمود ۷۰۷ قرار داشت اقدامات بسیار خوبی در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی انجام داد که ۳۲ هزار و ۹۷۷ نفر به این موکب مراجعه کرده و ۷۸ هزار و ۱۴۴ خدمت نیز در این موکب به زائرین ارائه شد. مشکلاتی در خصوص اعزام بیماران وجود داشت که این اعزام‌ها بعضاً به شهر کربلا و نجف بود که با وجود بیمارستان صحرایی که توسط بنیاد احسان در این مسیر احداث شده است؛ می‌توان با هماهنگی لازم بین این بنیاد در سال‌های آتی بیمارانی که نیاز به اعزام به مراکز درمانی دارند را به این بیمارستان منتقل کرد.

نجفی با بیان اینکه امیدواریم خدمات رسانی تجمیع شود و شاهد موازی کاری نباشیم؛ تصریح کرد: معاونت خدمات شهری شهرداری خدمات خوبی داشت که قابل تقدیر است و از سویی دیگر در مرز‌ها نیز خدمات مناسبی ارائه شد و دو تن از معاونان منطقه ۲۲ متأسفانه در این مسیر دچار سانحه شدند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از برپایی مراسم جاماندگان اربعین در تهران خاطر نشان کرد: بودجه‌ای که در شورا برای اربعین مصوب می‌کنیم؛ بسیار ناچیز است و امیدواریم بتوانیم بودجه بیشتری در سال آینده تصویب کنیم؛ هرچند وظیفه شهرداری تهران نیست و بر اساس مسئولیت اجتماعی و وظیفه فرهنگ سازی اقدام می‌کند، اما باید در این حماسه تمدن ساز، وارد عمل شد و از توان خیرین نیز در این حوزه استفاده کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار