مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد:

خودکفایی بیش از ۲٠٠٠ مددجوی کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد محقق شد

«مبشری» با تاکید بر اینکه توانمندسازی، خودکفایی و اشتغال پایدار مددجویان به صورت ویژه در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد، گفت: ۲ هزار و ۱۰۰ مددجو به خودکفایی رسیدند.
کد خبر: ۶۷۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷ - 15June 2024
خودکفایی بیش از ۲ هزار مددجوی کمیته امداد استان محقق شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد،«قباد مبشری» مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد با برنامه کمک به معیشت مردم شکل گرفته است و تاکنون ۱ میلیون ۵۰۰ خدمت ارائه، و ۴۸ هزار خانوار از خدمات کمیته امداد در استان بهره‌مند هستند.
 
مبشری با تاکید بر اینکه توانمندسازی، خودکفایی و اشتغال پایدار مددجویان به صورت ویژه در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قرار دارد، افزود: ۲ هزار و ۱۰۰ مددجو در سال گذشته به خودکفایی رسیدند و بیش از ۴۸۹ میلیارد وام ۴ درصد خود اشتغالی پرداخت شد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۸۰۰ دانش آموز که شرایط تحصیل در مدارس تیزهوشان را دارند، حمایت می‌شوند. 
 
وی با اشاره به اینکه بسیاری از دانش آموزان در کنکور رتبه‌های دو رقمی کسب کردند و قریب به ۳۰ نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند، تصریح کرد: تعدادی از مددجویان نیز با استفاده از آموزش فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار شدند.
 
مبشری ادامه داد: در حوزه‌های مختلف در قالب مسکن، اشتغال، فرهنگی، حمایتی، قرض‌الحسنه و خدمات حقوقی به مددجویان خدمات ارائه می‌شود.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: در حوزه مسکن نیز ۲ هزار و ۲۵۰ مورد اعم از ساخت، تعمیر و خرید به مددجویان کمیته امداد کمک شد.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد به اهدای ۲ هزار و ۶۹ مورد جهیزیه به زوج‌ها جوان به مبلغ ۵۳ میلیارد تومان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۱۰ هزار ۳۱۴ قلم لوازم خانگی به زوج‌های جوان و ۳ هزار و ۳۰۰ مورد لوازم خانگی به خانوار‌های تحت پوشش اهدا شد.
 
مبشری با تاکید بر اینکه چنانچه دانش آموزی ترک تحصیل کرده باشد مورد حمایت تحصیلی قرار می‌گیرد، افزود: به ۹ هزار و ۵۷۹ نفر از دانشجویان و دانش آموزان کمک هزینه تحصیلی تعلق گرفت.
 
این مسئول اضافه کرد: در حوزه درمان به صورت کلی به ۵۱ هزار و ۲۴ مددجو تحت پوشش کمیته امداد استان خدمات درمانی و بیمه‌ای ارائه شد.
 
وی گفت: در سال گذشته با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان،۱۳ اردوی جهادی در مناطق کم برخوردار استان با هدف ارائه خدمت به مددجویان حضور یافتند.
 
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد به برنامه نذر قربانی اشاره کرد و افزود: هرساله این طرح در کمیته امداد استان اجرا می‌شود و امسال نیز در منطقه لوداب بین دهک‌های سه تا پنج اجرا خواهد.
 
مبشری با بیان اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان صدقه دادند، یادآور شد: مردم می‌توانند با شماره گیری #۰۷۴*۸۸۷۷* صدقه خود را پرداخت کنند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها