مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس اردبیل:

نیاز امروز جامعه تبیین مفاهیم دفاع مقدس برای نسل جوان است

«واحد» گفت: امروزه نسل جوان نیازمند الگوپردازی از قهرمانان ملی دارد و تبیین مفاهیم دفاع مقدس برای نسل جوان نیاز امروز جامعه است.
کد خبر: ۶۷۵۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۳ - 30June 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، گردهمایی معاونین آموزش دانشگاه ها و اساتید درس علوم و معارف دفاع مقدس و مقاومت استان اردبیل امروز (یکشنبه) در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل برگزار شد.

در این جلسه «علی واحد» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل با بیان اینکه امروزه نسل جوان نیازمند الگوپردازی از قهرمانان ملی دارد و تبیین مفاهیم دفاع مقدس برای نسل جوان نیاز امروز جامعه است گفت: تدریس این درس در مراکز آموزش عالی از اهمیت خاصی برخوردار است چرا که نسل جوان و دانشجویان ما باید با گذشته افتخارآمیز این کشور آشنا شوند.

وی افزود: جوانان ما باید بدانند آرامش و امنیت امروز ما نتیجه از خود گذشتگی جوانانی بود که بسیاری از این جوانان برومند از پشت میزهای دانشگاه به پشت خاکریزها رفتند تا عزّت و شرف این مردم و این مرزو بوم را حفظ کنند.

واحد با اشاره به مؤلفه‌های ارزشی و اعتقادی رزمندگان در دفاع مقدس، بیان داشت: ایثار، ایمان، توسل، تعهد، شجاعت و آموزش از مؤلفه‌های موفقیت رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود.

این مسئول با بیان اینکه شجاعت، مهارت الهی و روحیه جهادی افراد در دفاع مقدس معجزه آفرین بود، متذکر شد: توفیقات در دفاع مقدس با کم‌ترین امکانات و تجهیزات یک نوع اعجاز الهی بود که شهدا و رزمندگان ما رقم زدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار