رییس‌کل دادگستری استان گیلان تأکید کرد؛

لزوم اعلام ترک فعل برخی مدیران به بازرسی‌کل

حجت‌الاسلام والمسلمین «صادقی نیارکی» گفت: دادستان‌ها باید ترک فعل برخی مدیران را در مواردی که قانون برای آن جرم‌انگاری نکرده به عنوان تخلف اداری به بازرسی‌کل استان اعلام کنند تا تخلفات آنان در هیئت‌های تخلفات اداری مورد رسیدگی قرار گیرد.
کد خبر: ۶۷۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶ - 01July 2024

ترک فعل برخی مدیران به بازرسی‌کل استان اعلام شودبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین «اسماعیل صادقی نیارکی» رییس‌کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین قضایی از دادگستری خمام بازدید کرد و در نشستی با حضور مسئولان قضایی این شهرستان حضور یافت.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با قدردانی از زحمات قضات و کارکنان دادگستری خمام اظهار داشت: حل مساله شعب نامتعارف در دادسرا‌ها و همچنین کاهش پرونده‌های معوق باید در اولویت کار محاکم استان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دادرسی‌ها باید مطابق آیین دادرسی باشد تصریح کرد: ماندن پرونده بیش از یک سال مصداق اطاله دادرسی است که باید مورد توجه مسئولان قضایی قرار گیرد.

رئیس شورای قضایی استان جمع‌آوری دلایل متقن و محکم را از وظایف دادسرا‌ها دانست و افزود: آراء منقوض در دادگاه‌ها کاهش یابد و اتقان آراء ارتقاء یابد.

وی با اظهار تاسف از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی در استان گیلان ابراز داشت: بی‌انضباطی در جامعه نباید به عادت تبدیل شود و همگان باید در برابر قانون تمکین داشته باشند.

این مقام ارشد قضایی یکی از وظایف دستگاه قضایی را احیای حقوق عامه و گسترش آزادی‌های مشروع عنوان کرد و گفت: برخی از مصادیق تضییع حقوق عامه توسط مدیران دستگاه‌ها صورت می‌گیرد که باید به آن رسیدگی شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دادستان‌ها باید ترک فعل برخی مدیران را در مواردی که قانون برای آن جرم انگاری نکرده به عنوان تخلف اداری به بازرسی کل استان اعلام کنند تا تخلفات آنان در هیئت‌های تخلفات اداری مورد رسیدگی قرار گیرد.

رییس شورای قضایی استان همچنین با تعدادی از مراجعین در محل دادگستری شهرستان خمام گفت‌وگو و دستورات لازم را جهت بررسی مشکلات قضایی آنان صادر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها