در نشست مشترک مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس مطرح شد؛

تأکید شهید رئیسی بر تبدیل مراکز فرهنگی دفاع مقدس به قطب گردشگری/ آغاز عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی در هفته آینده

سرهنگ طباخی گفت: شهید آیت‌الله رئیسی عنایت ویژه‌ای به مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس داشت و همواره نسبت به این مهم تأکید می‌کرد که این مراکز بدون در نظر گرفتن مرزبندی‌های اجتماعی باید به قطب گردشگری برای عموم مردم تبدیل شوند.
کد خبر: ۶۷۶۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷ - 02July 2024

تأکید شهید رئیسی بر تبدیل مراکز فرهنگی دفاع مقدس به قطب گردشگری/ آغاز عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی در هفته آیندهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، نشست مشترک سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با سرهنگ ستاد «سلیم طباخی» رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس این استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: علیرغم نقش برجسته خراسان در دفاع مقدس، اما خراسان رضوی در احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دچار عقب‌افتادگی است و برای استانی که در طول سال میزبان میلیون‌ها زائر بارگاه منور رضوی است، زیبنده نیست و تکمیل این پروژه حمایت و پشتیبانی دستگاه‌های استانی و ملی را می‌طلبد.

وی افزود: موزه دفاع مقدس خراسان رضوی در کشور اولین موزه‌ای است که با سه هزار متر زیربنا دارای ساختمان مقاومت اسلامی است. پروژه محتوایی این مجموعه با بهره‌گیری از ظرفیت نیروی قدس سپاه دنبال می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی احداث و تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان را به‌عنوان یک اولویت بلامعارض دنبال می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: باتوجه به مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص ادامه عملیات عمرانی احداث این مرکز توسط یکی از پیمانکاران ذی‌صلاح، امیدوار هستیم با حسن تلاش شرکت بتن‌ساز تربت ظرف سال جاری و سال آتی بنا‌هایی که نیاز به احداث و ایجاد دارد به اتمام برسند.

سردار یوسفعلی‌زاده بیان داشت: مجموعه‌هایی که در پروژه در دست احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی نقش ایفا می‌کنند انگیزه انقلابی دارند که این مهم را به سرانجام برسانند چراکه دینی از شهدا و حماسه‌سازان دفاع مقدس بر ذمه آنها است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی پرچمدار تفکر دفاع مقدس و مقاومت است؛ بر همین اساس باید بیشتر به آن عنایت شود تا با مساعدت و مشارکت همه تکمیل و از آن بهره‌برداری کامل شود.

سردار یوسفعلی‌زاده با بیان اینکه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی براساس اولویت و مرحله به مرحله پیگیری می‌شود، گفت: در مراسمی که با حضور مسئولین استانی در هفته آینده برگزار خواهد شد عملیات اجرایی احداث و تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی آغاز می‌شود.

توصیه شهید رئیسی تبدیل مراکز فرهنگی دفاع مقدس به قطب گردشگری

در ادامه این نشست سرهنگ طباخی در سخنانی ابراز داشت: تعدادی از مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس استان‌ها افتتاح شده است و افتتاح تعداد دیگری در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار بود به مناسبت سوم خرداد و در سالروز آزادسازی خرمشهر تعداد دیگری از موزه‌ها افتتاح شود که با توجه به شهادت آیت‌الله رئیسی این مراسم به وقت دیگری موکول شد.

رئیس سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی عنایت ویژه‌ای به مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس داشت و همواره نسبت به این مهم تأکید می‌کرد که این مراکز بدون در نظر گرفتن مرزبندی‌های اجتماعی باید به قطب گردشگری برای عموم مردم تبدیل شوند.

سرهنگ طباخی ادامه داد: معدود استان‌هایی فاقد مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس هستند که امیدواریم با پشتیبانی‌های استانی هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی باشیم.

در این نشست کارشناسان سازمان امور موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس و نمایندگان شرکت بتن‌ساز تربت به‌عنوان پیمانکار، نمایندگان شرکت مهندسین کوشا پایدار به‌عنوان دستگاه نظارت، سازمان اقتصادی شهرداری مشهد ضمن بیان دغدغه‌های خود، در خصوص چگونگی اجرای قرارداد آغاز عملیات اجرایی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس تبادل نظر کردند.

در ابتدای این نشست سرهنگ ستاد «علیرضا رضائی» مدیر مهندسی و امور یادمان‌های شهدای گمنام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته در راستای آغاز به کار عملیات عمرانی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس توسط پیمانکار تعیین شده از سوی شهرداری مشهد گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار