معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد؛

حمایت از مراکز رشد در حوزه دفاعی

سردار مهدی‌نژاد نوری گفت: مراکز رشد با دیدگاه تخصصی در حوزه دفاعی کشور مورد حمایت قرار خواهند گرفت و امید است که شاهد افزایش سطح و حجم همکاری‌های تخصصی این مراکز با سایر شرکت‌های فناور در آینده نزدیک باشیم.
کد خبر: ۶۷۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷ - 03July 2024

حمایت از مراکز رشد در حوزه دفاعی/ مرکز نوآوری مشترک با هدف تامین نیاز محصولات داخلی ایجاد می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سردار سرتیپ پاسدار «محمد مهدی‌نژاد نوری» معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور «نصیر» پارک علم و فناوری خراسان رضوی که امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اقداماتی که در پیشرفت علم و دستیابی به فناوری پیشرفته، موثر واقع می‌شود وجود ساختار و شکل‌گیری مراکز رشد است که در بعضی از دانشگاه‌ها و پارک های کشور ایجاد شده و این امکان را فراهم می‌آورد تا موضوعات مورد علاقه دانشگاه‌ها یا سایر مراکز و از جمله حوزه دفاعی کشور به صورت تخصصی پیگیری شود.

وی ادامه داد: بسیاری از نیازمندی‌های دفاعی با سایر نیازهای کشور شبیه هم هستند و به عبارتی نیازمندی‌های که در صنعت نفت و برق کاربرد دارند، می‌تواند در حوزه دفاعی نیز به کار گرفته شود.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و نیز دوران دفاع مقدس همکاری‌های بسیار خوبی در حوزه دفاعی در سطح ملی با مشارکت نخبگان علمی داشته‌ایم که اکنون نیز در حال رشد و افزایش است و شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این عرصه هستیم.

سردار مهدی‌نژاد نوری افزود: در بازدید امروز با برخی دستاوردهای پارک علم و فناوری خراسان رضوی آشنا شدیم و همچنین در خصوص تامین بعضی از نیازمندی‌های کشور در حوزه دفاعی نیز گفت‌و‌گوهای خوبی صورت گرفت تا ضمن پیگیری برخی از قراردادهای گذشته نسبت به فعالیتهای مشترک دیگر در آینده نزدیک نیز اقداماتی انجام شود.

وی بیان داشت: ایجاد مرکز نوآوری مشترک برای انجام همکاری مشترک می‌تواند موجب افزایش و ارتقای بخش مهمی از نیازمندی‌های کشور در تامین نیاز محصولات داخلی شود.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به پرسشی در خصوص ساز و کارهای مختلف در خصوص امریه‌های سربازی به صورت تخصصی تصریح کرد: راهکارهای مختلفی برای سپری شدن خدمت مقدس سربازی دانشجویان با توجه به رشته تخصصی آن‌ها در نظر گرفته شده تا این افراد بتوانند در شرکت‌های دانش بنیان مورد تایید، مهارت علمی خود را پیگیری کنند و بر اساس سهیمه‌های درنظر گرفته شده نیز بتوانند خدمت سربازی خود را انجام دهند.

سردار مهدی‌نژاد نوری ابراز داشت: اگر دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری، پایان‌نامه و رساله خود را در موضوعات مورد تایید این مجموعه تهیه کنند خدمت آنان از ۹ ماه تا کل دوره سربازی کسر می‌شود.

وی ادامه داد: انجام تحقیقات جایگزین خدمت سربازی هم در حال اجراست که این افراد به معنی مرسوم سربازی خود را انجام نمی‌دهند بلکه پروژه‌ای برای آنان تعریف شده است که با انجام و دفاع از آن، این فعالیت به‌عنوان مدت خدمت سربازی محسوب می‌شود.

معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برخی از افراد که در دوره‌های پسا دکتری فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند زیر نظر یکی از اساتید در یکی از دانشگاه‌های کشور، موضوع و طرحی که مورد تایید ستاد کل نیروهای مسلح است را انجام دهند تا جایگزین مدت خدمت سربازی آنان شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار