نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

فرهنگ‌سازی باید در اولویت هر طرح و برنامه باشد

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: باید به موازات فعالیت‌های اقتصادی، عمرانی و ارتقای سطح مساعدت و کمک‌ها، تلاش‌ها متمرکز بر فرهنگ‌سازی شود.
کد خبر: ۶۷۶۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲ - 04July 2024

فرهنگسازی باید در اولویت هر طرح و برنامه باشدبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در ویژه‌برنامه معرفی دستاورد‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در خراسان رضوی با عنوان «سرمشق» که امروز در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگ از جمله مقوله‌هایی در زندگی بشر است که اگر نگوییم مهم‌ترین، اما به حقیقت یکی از مهمترین مولفه‌هایی است که زندگی را شکل می‌دهد.  

وی افزود: فرهنگ در زندگانی فردی و اجتماعی ما منجر به خلق عادت می‌شود و همین عادات، شکل زندگی را تعیین می‌کند. بر همین اساس، هرچه مشکل در زندگی امروز ما وجود دارد به دلیل هر فرهنگی است که امروز بر زندگی فردی و اجتماعی ما حاکم شده و اگر از شرایط فعلی رنج می‌بریم، باید ببینیم چه فرهنگی بر زندگی ما مسلط است.  

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به طور مثال، مسئله تربیت فرزند به عنوان یک مقوله مهم برای هر خانواده به طور مطلق تحت تأثیر همین فرهنگ حاکم بر خانواده است. بسیاری از همه چالش‌های امروز ما نیز به همین ترتیب است. اگر دختر و پسر ما دیر ازدواج می‌کنند و یا طلاق گسترده می‌شود، همه به دلیل حاکمیت فرهنگی است که باعث می‌شود جوان فقط منتظر از راه رسیدن یک شغل عالی باشد.  

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: امروز در این کشور تأخیر ازدواج به دلیل ناداری و مشکلات مالی به وجود نیامده بلکه دلیل اصلی به خاطر فقر فرهنگی است که باعث شده جوانان انتظار آغاز زندگی را از سطحی داشته باشند که پدران و مادرانشان پس از سال‌ها زندگی به آن رسیده‌اند. اگر این مشکلات فرهنگی حل شد، مشکلات ما بدون کوچکترین گرفتاری و چالشی حل خواهد شد. به همین دلیل است که تأکید بر فرهنگسازی داریم تا به موازات فعالیت‌های اقتصادی، عمرانی و ارتقای سطح مساعدت و کمک‌ها، تلاش‌ها متمرکز بر فرهنگسازی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار