تنفیذ رای مردم توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی/ مسعود پزشکیان رسما رئیس‌جمهور ایران شد

چهاردهمین مراسم تنفیذ ریاست جمهوری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.
کد خبر: ۶۸۱۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹ - 28July 2024
به گزارش خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری «مسعود پزشکیان» رئییس جمهور منتخب از دقایقی قبل در حسینیه امام خمینی (ره) آغاز شد.
 
تنفیذ رای مردم توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی/ مسعود پزشکیان رسما رئیس‌جمهور ایران شد
 
در این مراسم مقامات کشوری و لشکری، رؤسا و اساتید حوزه و دانشگاه، نمایندگان اصناف مختلف، جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و سفرای مقیم در تهران حضور دارند.
 
گزارش وزیر کشور از روند برگزاری انتخابات 

نخستین سخنران مراسم تنفیذ، احمد وحیدی وزیر کشور بود.

وی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، گفت: پروردگار بلند مرتبه را سپاسگزارم که با لطف و رحمت بیکران خود به همه ما توفیق خدمت به همه ملت شریف ایران را در نظام مردم سالاری دینی عطا فرمود و در امتداد این توفیق امکان برگزار مطلوب انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را مهیا ساخت.
وی افزود: از دستاورد‌های مردم سالاری دینی، سیاسی و حضور مردم در صحنه‌های تعیین سرنوشت خود است که از ابتدای انقلاب تاکنون در ۴۴ انتخابات به منصه ظهور رسیده است.

وزیر کشور اظهار کرد: بی‌تردید پرچمدار این حرکت بزرگ و ملی در راستای افق‌های پیشرفت و عدالت امام عظیم الشأن و مقام معظم رهبری هستند که همواره با رهبری حکیمانه خود از حرکت کشور به سوی قله‌های ایران سرافراز و قوی مراقبت کردند لذا در این فرصت تشکر خالصانه خود را از رهنمود‌ها و حمایت‌های حضرت عالی ابراز می‌دارم.
پس از گزارش وزیر کشور از برگزاری انتخابات، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی ریاست دفتر رهبر انقلاب اسلامی متن حکم تنفیذ مسعود پزشکیان به ریاست‌جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد.
 
متن حکم تنفیذ
 
پس از گزارش وزیر کشور از برگزاری انتخابات، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی ریاست دفتر رهبر انقلاب اسلامی متن حکم تنفیذ مسعود پزشکیان به ریاست‌جمهوری اسلامی ایران را قرائت کرد.
 
آغاز مراسم تنفیذ در حسینیه امام خمینی (ره)
 
متن این حکم به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم 

والحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین سیما بقیةالله فی العالمین 

سپاس پروردگار دانا و توانا را که بار دیگر ایران اسلامی را سرافراز و چهره‌ی ملت عظیم‌الشأن را درخشان ساخت؛ آزمون سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری به همّت مردم و مسئولان، در شرائطی دشوار، با آرامش و متانت به سرانجام رسید و شخصیت برگزیده‌ی ملت برای ادای مسئولیتی بزرگ آماده گشت. 

چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، پس از دوره‌ی ناتمامْ‌مانده‌ی رئیس‌جمهور فقید شهید، یکی از افتخارات ملت ایران، و نشانه‌ی استقرار نظام پایدار اسلامی، و حاکی از عقلانیت و متانت فضای سیاسی کشور است. نگاه به برخی پدیده‌های ناپسند در برخی از آزمون‌های مشابه در برخی از مناطق جهان، نشان‌دهنده‌ی برجستگی ایران و ایرانی است. 

اکنون اینجانب با تشکر از همه‌ی کسانی که در خلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه، و صادق، و مردمی، و دانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست جمهوری اسلامی ایران منصوب میکنم؛ و با دعا و آرزوی صمیمانه برای موفقیت ایشان، یادآوری میکنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد، ادامه خواهد داشت. 

والسلام علی عبادالله الصالحین
سید علی خامنه‌ای 
۷/مرداد/۱۴۰۳
 
رئیس‌جمهور: می‌کوشم فرزند خلف ملت ایران باشم
 
مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در مراسم تنفیذ در سخنانی، گفت: مراعات انصاف جزو اصولی است که باید به آن پایبند باشیم و با مردم بر اساس انصاف برخورد کنیم، این را سرلوحه زندگی خودمان و رفتارمان قرار خواهیم داد.

وی افزود: به مردم قول می‌دهیم و خدمت مقام معظم رهبری تعهد می‌کنیم که برای این مردم جز انصاف راه دیگری را نپوییم.

رئیس‌جمهور ادامه داد: قول می‌دهیم که با تمام وجود به این مردم خدمت کنیم و قول می‌دهیم که راه شهیدانمان را و راه کسانی که جان خودشان را برای این کشور کف دست گذاشتند و جانشان را برای این مملکت داده‌اند، تا پای جان بایستیم و تلاش کنیم.

پزشکیان تصریح کرد: دست‌به‌دست هم دهیم تا این عزت و افتخار را به کشورمان بازگردانیم و این جز با اتحاد و قانون‌‎گرایی و با وحدت امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: باید دست‌به‌دست هم دهیم تا بتوانیم پاسخگوی مشکلات و نیاز‌ها و دغدغه‌های مردم عزیز کشورمان باشیم و این قول را در خدمت شما و مقام معظم رهبری اعلام می‌کنم؛ پایبند این رسالت و گفته‌ها خواهم بود.

رئیس‌جمهور افزود: از محضر مقام معظم رهبری تشکر و قدردانی می‌کنم و همچنان خواهانم، برای پیشبرد سیاست همگرایی و اجماع در حکمرانی دولت وفاق ملی که به وجود خواهد آمد را کمک کنید؛ موفقیت دولت در پاسخ به انتظارات مردم، توفیق نظام و نشانه دوراندیشی و اقتدار رهبری معظم انقلاب است.

پزشکیان همچنین اظهار کرد: از نظام حکمرانی کشور نخبگان و نهاد‌های مدنی و یکایک ملت شریف و بزرگوار ایران می‌خواهم که دست‌به‌دست هم دهیم تا فضای احیای نشاط و امید و اعتماد مردم پایدار و ماندگار بماند. خاک‌پای ملت هستم و می‌کوشم فرزند خلف برای ملت ایران باشم.
 
ادامه دارد ...
 
انتهای پیام/ ۹۴۴
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار