در حال بروزرسانی/

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران+ فیلم و تصاویر

مراسم تشییع پیکر مطهر رئیس دفتر سیاسی حماس با حضور جمعی از مقامات لشکری، کشوری و مردم شهیدپرور تهران در حال برگزاری است.
کد خبر: ۶۸۱۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰ - 01August 2024

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح امروز (پنج‌شنبه) با حضور جمعی از مقامات لشکری، کشوری و مردم شهیدپرور تهران در مقابل دانشگاه تهران در حال برگزاری است. 

مراسم تشییع پیکر شهید هنیه+ فیلم و تصاویر

پیکر مطهر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بعد از اقامه نماز به امامت حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، قرار است، از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تا چهارراه نواب تشییع شود.

حرکت مردم به سمت دانشگاه تهران برای حضور در مراسم تشییع

گفتنی است؛ شهید هنیه چند روز پیش جهت شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور و با پاسپورت دیپلماتیک به ایران سفر کرده بود که در اقدامی مغایر با قوانین بین‌المللی، توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی در محل اقامت خود در تهران ترور و همراه یکی از محافظان خود به شهادت رسید.

رژیم صهیونیستی هزینه سنگینی برای شبیخون درحریم ایران خواهد پرداخت

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در آیین تشیع شهید اسماعیل هنیه در دانشگاه تهران گفت: در دیداری که با شهید هنیه در سفری که دو ماه قبل به ایران داشت به من گفت اگر امروز مقاومت را در غزه این گونه می‌بینید که زن و مرد کودک و جوان با هم ایستاده‌اند یک دلیل دارد و آن این است که همه اینها دست پرورده قرآن است.

مراسم تشییع پیکر شهید هنیه آغاز شد

وی ادامه داد: فرهنگ قرآنی موجودیت رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته است.

رییس مجلس با اشاره به شکست‌های ارتش‌های عرب در مقابل رژیم صهیونیستی گفت: آنها در جنگ ۱۹۶۳ در صحرای سینا ارتش کشورهای عرب را شکست داده بود و به این باور رسیده بود که ارتشی شکست ناپذیر است اما دیدیم با عملیات طوفان الاقصی همه هیمنه این رژیم فرو ریخت و آنها مجبور شدند که جنگنده‌های خود را به وسیله خودروهای کشنده به مکان‌های امن ببرند.

قالیباف با بیان اینکه طوفان‌الاقصی همهٔ عناصر وجودی رژیم صهیونیستی را در هم شکست، تاکید کرد: امروز گروه‌های مقاومت با ظرفیتی که برخواسته از مردم است در مقابل دشمن صهیونیستی به وظیفه دینی خود عمل کرده و خود تصمیم می‌گیرند و معتقدند که نصرت اللهی نصیب آنها می‌شود.

وی ترور فرمانده‌های مقاومت در لبنان و تهران را نتیجه ضعف رژیم صهیونیستی دانست و گفت: همهٔ بمباران‌ها و ترورهای رژیم صهیونیست به‌خاطر شکست در میدان نبرد غزه است. این ترورها و اقدامات تاثیری بر روند حرکت ما نخواهد داشت.

رییس مجلس گفت: این خطای استراتژیک رژیم صهیونیستی است که فکر می‌کند شهادت این شهدا تاثیری در روند حرکت ما دارد. خطای دوم دیگر رژیم صهیونیستی این است که به بیانات رهبر ما توجه نکرده است که دوران بزن در رو تمام شده است.

وی با بیان اینکه ما می‌دانیم که هیچ عملی بدون اطلاع آمریکا انجام نمی‌شود، افزود: این وظیفه ما است که در جای مناسب و وقت مناسب عکس العمل داشته باشیم. ما به فرموده رهبرمان خون خواه شهید هنیه هستیم. رژیم صهیونیستی بداند که بهای گزافی برای این مسئله می‌پردازد.

رییس مجلس با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص پایان دوران بزن و درو گفت: ما می‌دانیم که این اقدامات با حمایت و هماهنگی آمریکای جنایت کار رخ داده اگر چه در رسانه‌ها اعلام کنند که ما نمی دانسته‌ایم. ما وظیفه داریم که در وقت و محل مناسب به این جنایت پاسخ دهیم.

قالیباف گفت: هنیه بزرگترین صدای مظلومیت فلسطین بود و با شهادتش این مهم را تصویب کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار زنان، کودکان و غیر نظامیان گفت: ما در این اقدام و جنایات در غزه شاهد رویارویی انسانیت در برابر جنایت هستیم.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی هزینه سنگینی برای شبیخون در حریم ایران خواهد پرداخت.

ورود پیکر شهید هنیه به دانشگاه تهران

مداحی میثم مطیعی در دانشگاه تهران

مراسم تشییع پیکر شهید هنیه آغاز شد

میثم مطیعی در سوگ شهید هنیه در دانشگاه تهران مداحی کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر شهید هنیه نماز خواندند

مراسم تشییع پیکر شهید هنیه آغاز شد

حضرت امام خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر شهید اسماعیل هنیه نماز خواندند.

رژیم صهیونیستی با ترور هنیه به همه ثابت کرد مظهر جنایت است

مراسم تشییع پیکر شهید هنیه آغاز شد

نماینده مقاومت با سخنرانی در دانشگاه تهران گفت: ما رهبر حرکت خود را بدرقه می‌کنیم؛ کسی که عملیات طوفان‌الاقصی را مدیریت کرد.

رژیم صهیونیستی با ارتکاب این جرم به همه ثابت کرد مظهر جنایت است.

مراسم تشییع پیکر شهید هنیه+ فیلم و تصاویر

شهادت اسماعیل هنیه جهان اسلام را علیه صهیونیست‌ها متحدتر کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسم تشییع پیکر شهید هنیه با تاکید براینکه اضمحلال رژیم صهیونیستی قطعی است، اظهار داشت: اصطلاح رایجی وجود دارد که کسی که غرق می‌شود، به هرچیزی چنگ می‌زند و این مسئله درباره رژیم کودک‌کش صهیونیستی تصدیق دارد.

شهادت «اسماعیل هنیه» جهان اسلام را علیه صهیونیست‌ها متحدتر کرد/ «اسرائیل» ده‌ها ضربه دریافت می‌کند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رژیم کودک‌کش در مسیر نابودی قرار دارد، گفت: رژیم صهیونیستی یک ضربه زده است و باید ده‌ها ضربه سنگین دریافت کند. شهادت اسماعیل هنیه اتحاد درونی کشورمان و همچنین اتحاد بیشتر جبهه مقاومت و جهان اسلام برای مبارزه با رژیم صهیونیستی را شکل داده است.

وی حرکت رژیم صهیونیستی در ترور اسماعیل هنیه را دیوانه‌وار و از سر استیصال دانست و ادامه داد: اسرائیل شعور، انسانیت و حقوق بشر نمی‌فهمد؛ لذا نباید به این رژیم رحم کرد، بلکه باید سخت‌ترین پاسخ‌ها را انجام داد. 

حجت‌الاسلام آقاتهرانی ملت ایران را حامی همیشگی و قطعی مردم فلسطین دانست و تاکید کرد: ملت ایران هیچگاه از رسالت خود کوتاه نمی‌آیند و در مسیر مبارزه ذره‌ای ترس ندارند. 

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران+ فیلم و تصاویر

ترور اسماعیل هنیه با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است

ابراهیم عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مطهر شهید اسماعیل هنیه، اظهار داشت: یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی قانون‌گذاری است و ما هر قانون بازدارنده‌ای را تصویب می‌کنیم.

عزیزی با بیان اینکه در راستای پشتیبانی از نیرو‌های مسلح از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنیم، افزود: جنبه نظارتی مجلس اقتضا می‌کند که موضوع ترور شهید هنیه به‌طور کلی در دست بررسی باشد.

وی گفت: هر اقدامی که لازم باشد برای جلوگیری از تکرار مجدد اینگونه وقایع تروریستی انجام می‌دهیم. 

عزیزی افزود: جلسه کمیسیون امنیت ملی شب گذشته با موضوع بررسی ابعاد حادثه تروریستی شهید هنیه برگزار شد و هفته آینده جلساتی در این راستا خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره نقش آمریکا در این حادثه تروریستی تصریح کرد: بی‌شک این اقدام کاملا تروریستی با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در درجه اول آمریکا را مسئول این اقدام تروریستی و در درجه دوم رژیم کودک‌کش صهیونیستی را عامل این جنایت می‌دانیم.

عزیزی در خصوص اینکه آیا پرتابه از مبدا کشور ثالث بوده یا داخل مرز‌های ایران، تاکید کرد: این مسئله باید توسط کارشناسان مربوطه در نیرو‌های مسلح بررسی و جهت تنویر اذهان عمومی اعلام شود.

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران+ فیلم و تصاویر

پاسخ صهیونیست‌ها را با قاطعیت می‌دهیم

روح‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه، اظهار داشت: خط مقاومت از ابتدا خط شهادت بوده است و این خون‌ها نوید فتح و نصر بزرگ‌تر خواهد بود.

ایزدخواه خاطرنشان کرد: قطعا با این خون‌های پاک جهان اسلام و ملت‌های مسلمان بیش از هر زمانی متحد‌تر و هم دل‌تر خواهند شد، ما با شهادت آقای اسماعیل هنیه در روند در شتاب شدن حرکت مقاومت قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: دشمن صهیونیستی در مسئله جنایت اخیر محاسبات غلطی داشت، زیرا تصور می‌کرد که در شرایطی که دولت در ایران به‌طور کامل شکل نگرفته است، می‌تواند با این اقدام باعث تزلزل شود.

وی افزود: این اقدام رژیم صهیونیستی باعث تثبیت بیشتر ارکان نظام خواهد شد و ملت و دولت ایران با یکپارچگی بیشتری به مبارزه با رژیم صهیونیستی ادامه خواهند داد.

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران+ فیلم و تصاویر

رژیم صهیونیستی با ترور هنیه پایان حیات خود را نزدیک‌تر کرد

«سید پرویز فتاح» رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حاشیه مراسم تشییع پیکر رئیس دفتر سیاسی حماس، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران حتمأ باید پاسخ ترور شهید اسماعیل هنیه را محکم و دندان‌شکن انجام دهد. تجربه نشان داده است اگر به جسارت رژیم صهیونیستی پاسخ داده نشود، جسارت آن‌ها بیشتر می‌شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، پاسخ محکم و دندان‌شکن را راه‌کار مناسب برای رژیم صهیونیستی دانست و ادامه داد: رژیم صهیونیستی را نباید یک رژیم معقول دانست؛ چراکه کار این رژیم جنایت است.

وی با بیان اینکه خون‌خواهی مهمان حق مسلم جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند، باید پاسخ دندان‌شکن و درخور از رژیم کودک‌کش صهیونیستی صورت گیرد و به‌لطف خدا این اتفاق محقق خواهد شد. 

فتاح به تشریح هدف رژیم صهیونیستی از ترور شهید اسماعیل هنیه پرداخت و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با ترور اسماعیل هنیه تاریخ نابودی و حیات خودش را نزدیک‌تر کرد. 

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه در تهران+ فیلم و تصاویر

در حال تکمیل ... 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار