مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران:

۷۰ درصد معابر پایتخت به نام شهدا مزین است

حسن زاده گفت: ۳۴ هزار کوچه، خیابان و بلوار در پایتخت وجود دارد که ۷۰ درصد معابر به نام شهدا مزین شده است، با وجود اینکه ۲۴ هزار شهید فقط شهر تهران دارد، بنابراین کوچه‌هایی که به نام شهدا مزین نیست باید این موضوع پیگیری شود.
کد خبر: ۶۸۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲ - 06August 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، «محمدمهدی حسن زاده» مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران رئیس سازمان بسیج شهرداری تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: سازمان بسیج شهرداری چهار مرکز تابعه دارد که نخستین بخش آن مرکز تبادل کتاب است؛ با تلاش‌های صورت گرفته این مرکز توسعه پیدا کرده و در سطح کشور فعالیت و با طراحی یک سایت با کل کشور تبادل کتاب می‌کند.

به‌دنبال بازتاب فعالیت‌های انقلابی مسئولین کشور در بسیج هستیم

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران تهران ادامه داد: بخش دوم، مجموعه بزرگ شهدای تهران است که ویژه خانواده شهدا و بسیجیان است. این مرکزی فرهنگی، ورزشی و رفاهی است که وسعت آن در حال گسترش در سطح تهران است.

وی با اشاره به مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: تولید محصولات فرهنگی و شناسایی هنرمندان با استعداد از جمله فعالیت‌های این مرکز فرهنگی و هنری است.

حسن زاده اضافه کرد: چهارمین بخش، مرکز فرهنگی علی ابن موسی الرضا است که مرکز معین و هماهنگ کننده موکب خادم الرضا در عمود ۷۰۷ است. این مرکز هم فعالیت‌های بسیار متنوعی در مناسبت‌های مختلف تقویمی دارد.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران تصریح کرد: ما در سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران به دنبال بازتاب فعالیت‌های انقلابی مسئولین کشور هستیم.

حسن زاده با اشاره به فعالیت های موکب علی ابن موسی الرضا، افزود: موکب علی ابن موسی الرضا که در عمود ۷۰۷ قرار گرفته است، فعالیت‌ها و خدمات فراوانی به مردم در ایام اربعین و ایام غیر از آن ارائه می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین شهرداری تهران ادامه داد: موکب علی ابن موسی الرضا باید به یک اردوگاه بزرگ تمدنی تبدیل شود و در طول سال شاهد پذیرایی و استفاده اقشار مختلف مردم کشور باشیم. البته خوشبختانه با نگاه و همکاری مسئولان این موضوع در حال تحقق است.

وی به نقش شهرداری و شورای شهر تهران در تجهیز موکب علی ابن موسی الرضا پرداخت و خاطرنشان کرد: بخشی از زیرساخت های این موکب با همکاری و مساعدت شهرداری تهران و شورای شهر تهران در حال تکمیل است.

حسن زاده خبر از حل و فصل مسائل و مشکلات برق موکب علی ابن موسی الرضا داد و اضافه کرد: به لطف الهی و همکاری مسئولان مسئله برق موکب علی ابن موسی الرضا را حل کردیم. موضوع دیگر مسئله اسکان است که ۲۲۰۰ آقا و ۲۸۰۰ خانم را اسکان می دهیم. در واقع ما در این موکب ظرفیت اسکان ۵ هزار زائر زن و مرد را داریم.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با اشاره به اینکه ما در طول ۱۰ روز بالغ بر توزیع ۱۰۰ هزار بسته را داریم، عنوان کرد: امسال درخصوص بحث سرمایش هم کارهای خوبی انجام دادیم. ضمن اینکه ۹۰ چشمه سرویس بهداشتی و حدود ۸۰ حمام برای زائران درنظر گرفته شده است.

وی پیرامون امکانات درمانی در موکب علی ابن موسی الرضا، یادآور شد: موضوع دیگر درمانگاه موکب است که در آنجا آمبولانس و تیم های تخصصی پزشکی داریم. امسال تخصص‌ دندانپزشکی و داروخانه را هم درنظر‌ گرفتیم. این امکانات به همت شهر سالم شهرداری درنظر گرفته شده است.

حسن زاده توضیح داد: کار دیگری که نسبت به سال قبل اضافه شده دستگاه یخ‌ساز است که امسال به مجموعه خدمات موکب افزوده شده است. دیگری غرفه های خدماتی موکب شامل نانوایی، کیف و کفش، شارژ موبایل و... است.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران تصریح کرد: در کنار این اقدامات، کار بزرگ دیگر که در حوزه فرهنگی و هنری است که در قالب گروه‌های جهادی از استانهای‌ مختلف همانند مشهد و اصفهان درنظر گرفته شده است. امسال خیمه بزرگ معرفت را داریم که متخصصان از یزد آن را فراهم کردند که امسال فعالیتی را با موضوع غزه برای مردم و زائران تدارک دیدند.

وی از صفحه نمایش بزرگ فرهنگی به عنوان اقدام جدید موکب علی ابن موسی الرضا نام برد و افزود: موضوعات دیگر فرهنگی ما استیج (صحنه نمایش) بزرگ فرهنگی است که سال قبل استقبال خوبی از آن شد و امسال آن را گسترش دادیم. این موضوع هم به صورت صوتی و فرهنگی در بخش های خواهران و برادران پخش می شود.

حسن زاده به سایر اقدامات جدید برای آسایش و رفاه زائران آن اشاره کرد و ادامه داد: بحث دیگر سایه بان و مکان استراحت زوار است. امسال در کف پوش و سایه بان زدن سرمایه گذاری کردیم تا زائران رفاه و آسایش بیشتری نسبت به سال های قبل داشته باشند.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران تصریح کرد: دیگر اقدام ویژه در موکب علی ابن موسی الرضا، ایجاد صحن عتیق علی ابن موسی الرضا بالغ بر ۸۰۰ متر مربع که همانند صحن عتیق حرم امام رضا است. امسال سعی می کنیم که این بخش را افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث تابلو شهدا در معابر تهران تابلو شهید رئیسی آخرین تابلویی بود که زده شد افزود: روزهای ۱۳ و ۱۴ هر ماه عملیات آمارگیری تابلوهای شهدا در تمامی معابر شامل کوچه، خیابان و بلوار است که حدود ۳۴ هزار عدد است که از این تعداد، ۷۰ درصد با نام شهدا نامگذاری شده و حدود ۳۰ درصد معابر هنوز نامگذاری نشده است. این در حالی است که تهران ۲۴ هزار شهید دارد و این موضوع باید اصلاح شود و آن ۳۰ درصد دیگر هم باید نامگذاری شود.

حسن زاده ادامه داد: بحث تابلو و تصویر شهید دیگر بحث مهم ما است که بر اساس آمارگیری از آن ۷۰ درصد که اسم شهید دارند، ۵۰ درصد تابلو شهید دارند که ۲۵ درصد آنها سالم است و ۲۵ درصد دیگر نیاز به تعمیر و اصلاح دارد.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران گفت: بحث جاماندگان از اربعین را هم داریم که غرفه های فراوانی برای آن از میدان امام حسین تا حرم حصرت عبدالعظیم حسنی درنظر گرفتیم که در روز اربعین خدمات و فعالیت‌های فراوانی را برای مردم انجام می‌دهند.

انتهای پیام/134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار