پژوهشگر تاریخ اسلام در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد:

بایدها و نبایدهای رفتار خادمان رضوی با زائران

قنبری گفت: قرابت اخلاقی خادم با مخدوم اکسیر نجات‌بخشی است که مردم را در اطراف وجود مبارک امام علیه السلام به رشد و کمال می‌رساند.
کد خبر: ۶۸۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹ - 14August 2024

«حشمت‌الله قنبری» پژوهشگر تاریخ اسلام در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، انتصاب مجموعه خادمان رضوی به نام مبارک حضرت رضا (ع) را یک مزیت بزرگ دانست و اظهار داشت: پاسداشت ساحت امام رئوف تکلیف مهم همه خدمتگزاران حریم رضوی است. بدون تردید هیچ نام و ظرفیتی در ایران بزرگ ما مانند آستان قدس رضوی از قدرت نفوذ و اثر بخشی برخوردار نیست لذا خادمان و خدمتگزاران به امام رضا(ع) باید متوجه موقعیت ممتاز و مسئولیت بسیار سنگین خود باشند.

آستان قدس رضوی بزرگترین ظرفیت برای اثربخشی فرهنگی است

این پژوهشگر تاریخ ادامه داد: باید برای خدمتگزاری و مسئولیت‌های محوری همه بخش‌ها و اجزای آستان قدس و دفاتر و بخش‌های تابعه آن لازم است رسم‌الخط و شیوه‌نامه متین و منطبق بر اسناد اصلی و فرامین رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و موافق با سلایق نسل جدید و پویای کشور تهیه شود.

وی تبیین اخلاق رضوی و تعلیم مفاهیم عالی اخلاقی برای خدام و کارگزاران دفاتر استانی آستان قدس را یک ضرورت حیاتی دانست و تاکید کرد: نسبت و قرابت اخلاقی خادم با مخدوم اکسیر نجات‌بخشی است که مردم را در اطراف و طواف وجود مبارک امام علیه السلام به رشد و کمال می‌رساند و فاصله داشتن رفتار و کردار خدمتگزاران حریم رضوی با آن حضرت ممکن است در برخی از مشتاقان آن حضرت آثار زیانبار و غیر قابل جبرانی داشته باشد.

قنبری با بیان اینکه خادم امام رضا(ع) کارمند دولت و سایر ارکان کشور نیست، عنوان کرد: خادم امام رضا پاسبان حریم قدس و  مهماندار بیت و حریم امامت است لذا باید مانند مولای خود کریم و ستار و رئوف و عالم و فروتن و صبور باشد، از هیچ سختی و تلخی رنجیده خاطر نشود و در هیچ شرایطی زمینه رنجش و دل آزردگی میهمانان امام رضا را فراهم نیاورد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها