رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به دفاع‌پرس:

افزایش ۴۰ درصدی کشفیات مواد مخدر روانگردان/ زائرین اربعین از هرگونه حمل و مصرف مواد مخدر خودداری کنند

سردار کاکاوند به زائرین اربعین توصیه کرد که از هرگونه حمل و مصرف مواد مخدر خودداری کنند و هشدار داد که پلیس با هرگونه تخلف در این زمینه به شدت برخورد خواهد کرد.
کد خبر: ۶۸۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹ - 14August 2024

به گزارش خبرنگار جامعه دفاع‌پرس، سردار «ایرج کاکاوند» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: طی چند ماه گذشته با اقدامات اطلاعاتی سه باند مواد مخدر صنعتی و سنتی که اقدام به حمل و جابجایی مسلحانه از شرق به مرکز می‌کردند شناسایی و طی چند مرحله عملیات مورد ضربه قرار دهند.

شناسایی و انهدام ۳ باند قاچاق مواد مخدر

وی افزود: از این سه باند دو تن و ۶۰۰ کیلوگرم مواد کشف و ۱۰ نفر از عناصر اصلی دستگیر شدند و ۱۲ خودرو و دو قبضه سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.

سردار کاکاوند گفت: بیش از هزار میلیاد از اموال قاچاقچیان شناسایی و ضبط شد.

وی خاطرنشان کرد: از این سه باند دو تن و ۶۰۰ کیلو گرم مواد کشف و ۱۰ نفر از عناصر اصلی دستگیر شدند و ۱۲ خودرو خودرو و دو قبضه سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.

سردار کاکاوند گفت: بیش از هزار میلیاد از اموال قاچاقچیان شناسایی و ضبط شد.

وی با اشاره به اجرای طرح آرامش اظهار داشت: در این طرح ۱۰ هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری شده است؛ همچنین در این طرح چهار هزار و ۵۰۰ خرده فروش مواد مخدر دستگیر و چهار تُن مواد مخدر کشف شد‌ه است. 

سردار کاکاوند با اشاره به ایام اربعین گفت:  همکارانم با بهره‌گیری از تجهیزات و سگ‌های مواد در مرزها اقدام به کشف مواد مخدر خواهند کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: برای زائرینی که مواد مخدر حمل می‌کنند در صورت کشف، پرونده قضایی تشکیل و تحویل دستگاه قضا خواهند شد؛ همچنین در کشور عراق متهمین به پنج میلیون دینار جریمه و ۱ سال حبس خواهند شد. 

وی افزود: قرص‌های استامینوفن کدوئین دار، ترامادول و .... از طرف کشور عراق ممنوع اعلام شده و زائرین نباید همراه داشته باشند. 

سردار کاکاوند با تاکید بر اینکه قاچاقچیان مواد مخدر در ایام اربعین از طریق افراد ناآگاه و بار امانی اقدام به قاچاق مواد مخدر می‌کنند، گفت: زائرین باید در این خصوص مواظب باشد و اعتماد نکنند. 

وی با بیان اینکه تا کنون مواد جدیدی گزارش نشده است، اظهار کرد: در موضوع مبارزه با مواد مخدر آنچه نگاه جمهوری اسلامی است انسانیت و معنویت است چراکه نجات یک فرد نجات یک جامعه است.

سردار کاکاوند در پاسخ به سوال دفاع‌پرس درباره اینکه شعار طالبان در ابتدای کار مقابله با کشت تریاک در افغانستان بود آیا این موضوع محقق شده است، گفت: آثاری از کاهش کشت مواد مخدر احساس نمی‌شود. 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوال دیگر دفاع‌پرس مبنی بر افزایش تولید مواد مخدر صنعتی در افغانستان اظهار داشت:  مواد مخدر سنتی و صنعتی در کشور افغانستان سال به سال رو به افزایش بوده و در چهار ماه امسال نسبت به مدت مشابه گذشته چیزی حدود ۴۰ درصد در بحث مواد مخدر روانگردان افزایش کشفیات داشته‌ایم.

سردار کاکاوند در پاسخ به سوال دفاع‌پرس درباره اینکه برخی زائرین نیازمند دارو هستند و آیا نیاز هست تجویز پزشک همراه آن‌ها باشد، گفت: در آنسوی مرزها دستگاه‌هایی که بحث درمان و بهداشت را پیگیری می‌کنند پیش بینی‌های لازم در این خصوص را اندیشیده‌اند. 

وی درخصوص اینکه آیا گزارشی از دستگیری زائرینی که به جرم قاچاق مواد مخدر در ایام اربعین همراه داشتند، دارید، اظهار داشت: گزارش‌هایی از آن سوی مرزها به ما رسید که از بعضی از زائرین ایرانی مواد مخدر کشف شد؛ البته سال گذشته نسبت به سال‌های قبل بهتر شده بود اما آمار دقیقی نداریم؛ مهم این است عراق قوانین بسیار سختی در موضوع متهمین قاچاق مواد مخدر دارد.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار