مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

سپاه پشتوانه عظیمی برای مأموریت‌های دفاع مقدس است

سرهنگ «سلامی» با بیان اینکه سپاه پشتوانه عظیمی برای مأموریت‌های دفاع مقدس است، گفت: سپاه مظهر حضور سازمان یافته مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی شناخته شده که اوجش در دوران دفاع مقدس بوده و بیش از ۵۰ درصد بار جنگ روی دوش مردم بود.
کد خبر: ۶۸۴۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳ - 14August 2024

سپاه پشتوانه‌ای عظیمی برای مأموریت‌های دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در جلسه صمیمی سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا با مدیر و کارکنان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران برگزار شد، افزایش تعاملات در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس را باعث انسجام بخشی بیشتر مجموعه‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: به ویژه با توجه به دومین کنگره شهدای مازندران لازم است تعامل و همکاری بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان این که با توجه به اینکه جهت‌گیری برنامه‌های امسال با دومین کنگره شهدای مازندران همراه خواهد بود، افزود: رسالت بزرگی بر عهده مجموعه‌ها است که با تشکیل کارگروه‌های مختلف تعامل و هم افزایی بیشتر را شاهد هستیم.

این مسئول با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بزرگترین و خاص‌ترین موزه دفاع مقدس کشور است، ادامه داد: برای تکمیل این مجموعه نیازمند اعتبارات کلان در سطح ملی هستیم.

سرهنگ سلامی با اشاره به بازدید مسئولین تراز ملی از جمله رئیس جمهور شهید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران اذعان داشت: تمام تلاش ما بر این است که ظرفیت‌های ملی و استانی را پای کار بیاوریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه سپاه پشتوانه‌ای عظیمی برای مأموریت‌های دفاع مقدس است، تصریح کرد: سپاه مظهر حضور سازمان یافته مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی شناخته شده که اوجش در دوران دفاع مقدسی بوده و بیش از ۵۰ درصد بار جنگ روی دوش مردم بود.

وی با بیان اینکه امروز در همه صحنه‌هایی که نیاز به بسیج مردمی و پشتوانه مردمی برای نظام اسلامی داریم سپاه می‌درخشد و در وسط میدان مجاهدت قرار دارد، خاطرنشان کرد: ما به حمایت‌های سپاه و عنایت‌های فرماندهی و مجموعه سپاه به عنوان یک پشتوانه بزرگ برای ماموریت‌های دفاع مقدس نگاه می‌کنیم که ان‌شاءالله با کمک مجموعه سپاه بتوانیم گام‌های موثرتری برداریم.

این مسئول با بیان اینکه ما امروز بین اداره کل و سپاه هیچ فاصله‌ای نمی‌بینیم و یکی می‌دانیم، گفت: با این نگاه این رسالت و ماموریت بزرگ انقلابی را انجام می‌دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه با ابلاغ ستاد کل نیرو‌های مسلح فرماندهان نواحی مقاومت سپاه شهرستان‌ها به عنوان دبیر ستاد بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت در شهرستان‌ها به شمار می‌آیند، گفت: در آستانه هفته دفاع مقدس با میدان‌داری فرماندهان نواحی، هر شهرستان باید برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس را را در سطوح مختلف برگزار کند.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه مازندران در سال گذشته در ثبت برنامه‌های دفاع مقدس در رتبه‌های بالا قرار داشت، متذکر شد: این در حالیست که فقط ۲۵ دستگاه‌ اقدام به ثبت برنامه کردند و انتظار داریم در حوزه نیرو‌های مسلح و بسیج به صورت ویژه پیگیری شود.

سرهنگ سلامی تجلیل از پیشکسوتان را یکی از برنامه‌های پراثر در حوزه دفاع مقدس برشمرد و ابراز داشت: امسال این برنامه در هفته دفاع مقدس با محوریت تجلیل از پیشکسوتان و ایثارگران زن دفاع مقدس برگزار می‌شود که سهمیه مازندران ۶۰ هزار نفر خواهد بود و لازم است هماهنگی و انسجام بین مجموعه‌ای در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها مقدمه‌ای برای برگزاری دومین کنگره شهدای مازندران خواهد بود، خاطرنشان کرد: گسترش محافل روایتگری دفاع مقدس با محوریت مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها، بازدید دانش آموزان و دانشجویان از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران، توجه به حوزه کودک و خانواده، جمع آوری اسناد و خاطرات رزمندگان از جمله برنامه‌ها خواهد بود که به صورت جدی پیگیر هستیم.

این مسئول با تاکید بر افزایش تعاملات در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس بیان کرد: در راستای کنگره شهدای استان مازندران نیز با تعاملات بیشتر شاهد انسجام بخشی خواهیم بود.

در پایان این جلسه، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اهدای تندیس جشنواره تولیدات هنری «فانوس» از همکاری سپاه کربلا در برگزاری سومین دوره این جشنواره تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار