موافقان وزیر پیشنهادی بهداشت چه گفتند؟

نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علم، تعهد، عدالت‌محوری، در خدمت مردم بودن و انقلابی‌گری را از جمله دلایل تایید وی برای سکان‌داری این وزارتخانه برشمردند.
کد خبر: ۶۸۵۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴ - 18August 2024

به گزارش گروه سیاسی دفاع‌پرس، در جلسه علنی نوبت عصر یکشنبه (۲۸ مرداد) مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت و برنامه‌های محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس در دستور کار قرار گرفت و موافقان وی نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره وی بیان کردند.

موافقان وزیر پیشنهادی بهداشت چه گفتند؟

نمایندگان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ظفرقندی را فردی انقلابی دانستند که با حضور طولانی در دوران دفاع مقدس و در این زمان در سنگر دانشگاه از اساتید حاذق است و شاگردان زیادی را در این حوزه پرورش داده است.

علم، تعهد، عدالت محوری و در خدمت مردم بودن از دیگر ویژگی‌های وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان بود که نمایندگان موافق به آن اشاره کردند.

سنگدوینی: نهاد‌های امنیتی صلاحیت ظفرقندی را تایید کردند

رمضانعلی سنگدوینی در موافقت با برنامه‌های محمدرضا ظفرقندی وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان، گفت: تمام افرادی که برای وزارت انتخاب شدند، از مراجع امنیتی تاییدیه گرفتند. از طرفی وزارت بهداشت و درمان بعد از وزارت آموزش و پرورش دومین وزارت خانه پر جمعیتی است که مردم به آن رجوع می‌کنند و دکتر ظفرقندی این فرصت را پیدا کرده است که به مردم خدمت کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس افزود: اصل، حال حاضر افراد است و جامعه نخبگانی و پزشکان ایشان را تایید کرده است. در حال حاضر سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در ۱۰ سال گذشته نزدیک به ۳۰ درصد اجرایی شده است در حالی که ایشان بنا دارد سیاست‌ها را پیگیری و اجرایی کند.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم مجلس بیان کرد: دکتر ظفرقندی را فردی معرفی کرده است که خودش وزیر بهداشت، چند دوره نماینده مجلس، نایب رئیس مجلس و رئیس بیمارستان و در حال حاضر رئیس جمهور است، پس می‌داند که باید چه کسی را برای چنین وزارتخانه‌ای معرفی کند.

علیمردانی: برنامه‌های ظفرقندی کاملاً همسو و منطبق با اسناد بالادستی است

منصور علیمردانی همچنین اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه‌ای که به طور اختصاصی برای نمایندگان مجلس فرمایشاتی داشتند، فرمودند که تمام ارکان نظام باید یک مجموعه واحد را تشکیل دهند و همکاری داشته باشند.

وی تاکید کرد: انسجام مجموعه نظام نیاز کشور است و موفقیت دولت موفقیت همه ماست و باید صدای واحد در مسائل مهم کشور از همه ارکان نظام شنیده شود.

نماینده مردم ابهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی در دنیا گوش تیز کرده‌اند تا نشانه‌های اختلاف را در میان مسئولان ما پیدا کنند و ما باید با صدای واحد آنان را مأیوس کنیم و مجلس باید مرکز انتشار افکار مثبت باشد و با خودداری از سیاه نمایی، اذهان مردم را مشوش نکند.

علیمردانی ادامه داد: ما در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که دچار بحران‌های فراوان است و از سوی دیگر چالش‌های فراوان داخلی را پشت سر گذاشته‌ایم و فقط یک سال دیگر تا سند افق چشم انداز سال ۱۴۰۴ باقی مانده و در برخی از مسائل فاصله‌های زیادی با اهداف این سند داریم.

بیگدلی: ظفرقندی می‌داند چگونه دانشجو تربیت کند

احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده به عنوان موافق وزیر پیشنهادی بهداشت گفت: ظفرقندی می‌دانند چگونه دانشجو تربیت کند. بالای ۴۰۰ دانشجوی متخصص را برای ما تربیت کردند. یعنی نگذاشتند ارز از این مملکت خارج شود. در همین استانبول فقط ما بالای ۲۵ هزار دانشجو داریم که در آنجا تحصیل می‌کنند که هر دانشجو ۲ میلیارد هزینه آن است و ایشان نگذاشتند میلیارد‌ها پول از مملکت به خارج رود.

وی افزود: یعنی تمام مشکلات و درد و رنج‌های وزارت بهداشت را می‌داند. من پزشکم و هیئت مدیره بیمارستان‌های مختلف بودم، شورای عالی بیمه تعرفه را مشخص می‌کند و ربطی به رئیس سازمان نظام پزشکی ندارد. یک سال استثنا توسط سازمان نظام پزشکی این تعرفه تعیین شد.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها