در پی سانحه دلخراش تصادف اتوبوس عنوان شد:

پیام تسلیت مدیر حوزه‌های علمیه قم به مناسبت حادثه دلخراش تصادف اتوبوس زائران پاکستانی

آیت الله «اعرافی» در پیامی حادثه دلخراش تصادف اتوبوس زائران پاکستانی مراسم اربعین حسینی (ع) را تسلیت گفت.
کد خبر: ۶۸۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۹ - 23August 2024

پیام تسلیت مدیر حوزه‌های علمیه قم به مناسبت حادثه دلخراش تصادف اتوبوس زائران پاکستانیبه گزارش دفاع‌پرس از قم، به دنبال وقوع حادثه الخراش برای اتوبوس زائران پاکستانی اربعین حسینی (ع) در دهشیر یزد، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور پیام تسلیتی صادر کرد.

متن کامل پیام به شرح ذیل است:

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

«خبر حادثه دلخراش تصادف اتوبوس حامل زائران عزیز کشور دوست و برادر پاکستان که به عشق اهل بیت علیهم السلام عازم عتبات و عالیات و شرکت در مراسم پر فیض اربعین حسینی بودند، موجب تألم و تأثر فراوان شد.

بی شک آنان که به عشق و محبت اهل بیت علیهم السلام و به قصد زیارت و شرکت در بزرگترین اجتماع حسینی در اربعین راه طولانی را طی می‌کنند و عروج شهادت گونه دارند، زندگان جاویدند و در سرای باقی نزد پرودگاراز خوان نعمت الهی رزق و روزی می‌خورند و در زمره زائران پیشوایان معصوم به ویژه حضرت علی بن ابی طالب و امام حسین علیهما السلام قرار خواهند گرفت.

اینجانب به نام خود و حوزه‌های علمیه این حادثه غم انگیز که به کشته و مجروج شدن عده‌ای از برادران و خواهران مسلمان منجر گردید، را به مقامات دینی و فرهنگی و مردم مسلمان کشور دوست و برادر پاکستان به ویژه خانواده‌های آن عزیزان، تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال برای جانباختگان طلب رحمت و مغفرت الهی، برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان صبر جمیل را خواستارم.»

گفتنی است: اتوبوس زائران پاکستانی با ۵۳ مسافر از مرز‌های شرقی ایران در سیستان و بلوچستان به سمت مرز چذابه خوزستان در حرکت بود.

حادثه واژگونی و آتش سوزی این اتوبوس، شامگاه سه شنبه ۳۰ مردادماه، مقابل پاسگاه دهشیر شهرستان تفت یزد اتفاق افتاد که منجر به فوت ۲۸ زائر و مصدومیت ۲۳ زائر دیگر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها