فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عنوان کرد؛

پلیس هوشمند، مردم قانون مدار شعار هفته انتظامی در سال ۱۴۰۳

سردار شجاعی‌نسب گفت: بستر امنیت در جامعه باید فراهم باشد چراکه همه ما می‌دانیم پیشرفت و امنیت مکمل یکدیگر بوده و هریک زمینه ساز توسعه دیگری می‌باشد.
کد خبر: ۶۹۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰ - 02October 2024

پيشرفت و امنيت در جامعه مکمل همديگر هستند/ پليس هوشمند، مردم قانون مدار شعار هفته انتظامي در سال 1403به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، سردار حسن شجاعی نسب فرمانده انتظامی خراسان جنوبی امروز چهارشنبه ۱۱ مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته انتظامی ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: کارآمدی پلیس به هوشمندی پلیس و هوشمندی شهروندان عزیز وابسته است و قانون مداری و قانون مندی شرط لازمه امنیت پایدار در جامعه می‌باشد.

وی افزود: برای امنیت پایدار و قوی شدن باید در حوزه‌های متعدد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تلاش کرد و در این راستا باید بستر امنیت در جامعه فراهم باشد چراکه همه ما می‌دانیم پیشرفت و امنیت مکمل یکدیگر بوده و هریک زمینه ساز توسعه دیگری می‌باشد.

سردار شجاعی‌نسب با بیان این که ماموریت پلیس از مرز تا عمق کشور گسترده است؛ بیان کرد: هفته بزرگداشت انتظامی ۱۳ مهر ماه با شعار"پلیس هوشمند، مردم قانون مدار" شروع خواهد شد ان‌شاءالله و به حول قوه الهی تا ۱۹ مهرماه برنامه‌های تعیین شده در مرکز و سراسر استان به اجرا در خواهد آمد و اعتقاد داریم هفته انتظامی علاوه بر ایجاد موقعیت برای تقدیر و تجلیل از مدافعان و محافظان امنیت فرصتی برای معرفی عملکرد و فعالیت‌های پلیسی و خدمات رسانی به شهروندان عزیز خواهد بود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی به مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در هفته انتظامی اشاره کرد و گفت: شرکت در نماز جمعه، ارتباط مستقیم فرماندهان با مردم، دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان، تجلیل از خانواده معظم شهدا، ایثارگران وجانبازان، عطرافشانی مزار شهدا، اهداء خون، برپایی چادر سلامت و اجرای طرح ویزیت رایگان پزشکی و دندانپزشکی و... از جمله این برنامه‌هاست.

این مقام ارشد انتظامی در تشریح عملکرد فرماندهی انتظامی از ابتدای سال تاکنون بیان داشت: از ابتدای سال بیش از ۴۲ هزار جلد گذرنامه صادر شده است که در ایام محرم و صفر نیز بیش از ۲۰ هزار فقره گذرنامه زیارتی برای زائران اربعین حسینی صادر گردیده که نسبت به مدت مشابه سال قیل رشد ۱۲ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ هزار و ۱۸۰ نفر به مرکز مشاوره آرامش و مراکز مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها مراجعه کردند که ۷۷ درصد پرونده‌های ارجاعی با تلاش مشاوران پلیس به مصالحه ختم شده است.

سردار شجاعی نسب افزود: از ابتدای سال تاکنون ۳۷ میلیون و ۶۵۹ هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۷ درصدی داشته است لذا با توجه به افزایش ترددها؛ در موضوع تصادفات درون شهری کاهش ۱۹ درصدی و در جاده‌های استان کاهش ۲۵ درصدی آمار جانباختگان را شاهد هستیم.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در سال جاری ۶۸۹ هزار و ۵۰۹ خودرو اعمال قانون شدند و بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو توقیف فیزیکی و ۱۲ هزار و ۴۸۶ خودرو نیر توقیف سیستمی شده اند و همچنین بیش از ۳ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان توقیف شده است.

وی از کاهش ۱۶ درصدی وقوع سرقت‌ها از ابتدای امسال در استان خبر داد و گفت: بحمدا... سرقت خشن، مسلحانه و به عنف در استان نداشته و اکثرا سرقت‌ها خرد بوده است که در این رابطه هزار و ۵۱۲ نفر سارق دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار شجاعی نسب با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳۴ باند سارقان حرفه‌ای در سطح استان شناسایی و دستگیر شدند؛ خاطر نشان کرد: در مجموع ۵۴ درصد سرقت‌ها در سطح استان کشف گردیده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی در بحث مقابله با قاچاق کالا بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون طرح‌های مقابله و برخورد با کالای قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی و پلیس آگاهی با جدیت انجام شده که در این رابطه ۲ هزار و ۲۶۲ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق و همچنین هزار و ۹۸۲ خودروی شوتی توقیف و هزار و ۸۸۵ نفر متهم در این ارتباط دستگیر شده اند که ارزش پرونده‌ای کالای قاچاق بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان می‌باشد

وی بیان کرد: در امر مبارزه با قاچاق سوخت از ابتدای سال بیش از ۳ میلیون لیتر انواع فرآورده‌های نفتی کشف شده که با تلاش ماموران جان برکف پلیس از خروج این سرمایه ملی از کشور جلوگیری بعمل آمده است.

سردار شجاعی‌نسب اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون طرح‌های مقابله‌ای در خصوص مبارزه با مواد مخدر و پاکسازی نقاط آلوده به اجرا درآمده است که در این مدت قریب ۹ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳ هزار و ۸۷۹ نفر قاچاقچی و خرده فروش مواد مخدر دستگير و همچنين 617 دستگاه خودرو در اين رابطه توقيف شده است.

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينکه 36 درصد جرائم سايبري در فضاي مجازي افزايش داشته است؛ افزود: 46 درصد کلاهبرداري رايانه‌اي، 34 درصد برداشت اينترنتي غير مجاز، 12 درصد هتک حيثيت و نشر اکاذيب، 4 درصدجرائم عليه صحت و تماميت داده ها و 4 درصد مزاحمت اينترنتي و ساير جرائم بوده است.

وی در پايان تاکيد کرد: مجموعه انتظامي خدمت به مردم را افتخار دانسته و با همکاري مردم و نهادها و سازمان ها بتوانيم با افزايش خدمات رساني و به نمايش گذاشتن يک پليس در تراز انقلاب اسلامي رضايت شهروندان را فراهم کنيم.

انتهای‌پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار