مدیر حوزه علمیه اهل تسنن خراسان شمالی:

شهید سیدحسن نصرالله یکی از چهره‌های شاخص جهان اسلام است

آخوند سرفراز گفت: شهید سیدحسن نصرالله یکی از چهره‌های شاخص جهان اسلام و چهره‌ای که دوست داشتنی بود و در قلب آحاد مسلمانان جای داشت.
کد خبر: ۶۹۶۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵ - 08October 2024

شهید سیدحسن نصرالله یکی از چهره‌های شاخص جهان اسلام استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان شمالی، آخوند «خالمحمد سرافراز» مدیر حوزه علمیه اهل تسنن خراسان شمالی صبح امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه‌ای با این خبرگزاری در خصوص پاسداشت شهدای مقاومت، اظهار داشت: شهید سیدحسن نصرالله یکی از چهره‌های شاخص جهان اسلام و چهره‌ای که دوست داشتنی بود و در قلب آحاد مسلمانان جای داشت.

باید بیان شود و به یکدیگر یادآوری کنیم که در قبال اینگونه مسائل چه مسئولیت‌هایی را کل جهان اسلام و ما که در گوشه‌ای از جهان اسلام داریم زندگی می‌کنیم که با آرمان و اهداف مقدس اسلامی مشغول زندگی کردن هستیم ما چه وظیفه‌ای داریم.

گرچه خداوند متعال می‌فرماید: کسانی که به درجه رفیع شهادت رسیدند و در راه خدا جانشان را تسلیم خداوند کرده اند، شما فکر نکنید که اینها کشته شده اند و بلکه اینها حیات ابدی دارند و در نزد پروردگار خودشان رزق و روزی می‌خورند. نه تنها اینکه آنها حیات ابدی دارند و رزق روزی می‌خورند، بلکه خوشحال هستند به خاطر آن چیزی که خداوند متعال از فضل و کرم خودش به آنها عطا فرموده است. نعمت میل به شهادت، نعمت کوچکی نیست و این فضل خداوندی است که شامل هر کسی نمی‌شود.

اینکه فکر کنیم اسرائیل غاصب، مشغول ظلم است و یا هرکسی در فرصتی قرار دارد که می‌تواند ظلمی را برکسی و مسلمانان وارد کند ما نباید فکر کنیم که خداوند متعال به آنها فرصتی داده‌اند که می‌توانند اینگونه جولان بدهند. خداوند متعال می‌فرمایند که شما از کسانی که ظلم می‌کنند فکر نکنید خداوند متعال غافل است،   خداوند متعال فرصتی به آنها داده است و ما در اعتقادات اهل سنت بر این باور هستیم که حتی کافری بر کافری هم ظلم بکند، حتی انسانی بر حیوانی هم ظلم بکند باید در روز قیامت تقاصش را بدهد.

خداوند از کسانی که ظلم می‌کنند غافل نیست و اگر خداوند متعال عدالت دارد چرا امروز می‌بینبم در غزه مظلوم ۴۰ الی ۵۰ هزار نفر به شهادت می‌رسند. چرا زیر ساخت‌های یک کشور سه میلیون نفری از بین می‌رود و خداوند متعال هرگز برخورد نمی‌کند. صبرخداوند متعال زیاد است و خودش می‌فرمایند: که گمان نبرید که خداوند از ظلم‌هایی که اتفاق می‌افتد غافل است بلکه خداوند متعال بر ظالمین مهلت می‌دهد برای روزی که چشم‌ها فرصت پلک زدن را ندارند و در روز محشر جرأت اینکه چشمان خود را ببندند ندارند و برای اینکه محشور بشوند. درحالی که شتابان سر‌های خود را به پایین گرفته و جرأت ندارند به بالا نگاه کنند به میدان محشر، خداوند متعال در آن دنیا انتقام از ظالمین خواهد گرفت.

دنیا، دنیای ابتلا و آزمایش است، بنابراین ما نباید خدایی نکرده با اینکه می‌بینیم کفار و ظالمان این همه ظلم می‌کنند و مسلمان‌ها را به شهادت می‌رسانند چرا خداوند متعال در آنی جواب کفار را با قدرت لایزال خود نمی‌دهد؟ اگر قرار باشد اینطوری باشد که دنیای امتحان و دنیای ابتدایی وجود نداشت که اگر قرار بود خداوند متعال با قدرت تمام حتی انسانی بر حیوانی هم ظلم بکند باید در روز قیامت تقاصش رو بدهد خود انتقام غزه و لبنان را می‌گرفت، دیگر مسلمانان جهان جواب آنها را چگونه می‌دادند و اگرچه ما عاجزیم از آن که به خداوند متعال، امتحان پس بدهیم و بنده به شخصه بسیار گفته‌ام که به خاطر جریاناتی که در غزه و فلسطین اتفاق می‌افتد، خداوند متعال از ما غضبناک شود.

امیدوارم که کشور جمهوری اسلامی ایران به داد مظلومین برسد و با پرتاب آن موشک‌هایی که به قلب دشمن و البته به مراکز نظامی که هدف گرفت و اصابت کرد، امروز جهان اسلام این افتخار را دارد که ایران اسلامی به عنوان مرکز مطمع و مرکز امیدواری مسلمانان جهان عمل کردو با موشک‌هایی که به قلب دشمن زد تنها منبعی از جهان اسلام که امیدواری را در بین مسلمانان جهان و بلکه در بین عدالت‌خواهان جهان که غیر مسلمان هم باشد این امیدواری را ایجاد کرد.

امیدواریم خداوند متعال از ملت مسلمان ایران و از مسئولین ایران اسلامی این پرتاب‌های مهم و حیاتی را قبول کند.  قطعا بدانید که اگر دشمن توان پاسخ دهی را داشت، تاکنون پاسخ داده بود.

خداوند شهدای اسلام و شهدای جنگ تحمیلی و شهدایی که ناجوانمردانه و شخصیت‌های سیاسی که هیچگونه در سنگر قرار ندارند و فقط به عنوان مسئول سیاسی و به عنوان یک تفکر هستند، ناجوانمردانه به شهادت می‌رساند را اجر عظیم عنایت فرماید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار