در اجلاسیه بین‌المللی راویان قدس؛

سردار سلیمانی: نقش‌آفرینی رسانه‌های محور مقاومت در بیداری ملت‌ها/ بشریت با تفکر خطرناک صهیونیسم مواجه است

سردار «سلیمانی» با اشاره به نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در آگاهی بخشی به جوامع بین‌المللی، گفت: رسانه‌های محور مقاومت در بیداری ملت‌های دنیا نقش اساسی ایفا کردند و اکنون به برکت جهاد رسانه‌های آزاده دنیا و انسان رسانه‌های با وجدان، مردم دنیا به ماهیت پلید رژیم صهیونیستی پی برده‌اند.
کد خبر: ۶۹۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴ - 08October 2024

رسانه‌های محور مقاومت در بیداری ملت‌های دنیا نقش اساسی ایفا کردندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نخستین اجلاسیه بین‌المللی راویان قدس، شهدا و رسانه‌های محور مقاومت که عصر امروز (سه‌شنبه) در مرکز همایش‌های دانشکده مهندسی دانشگاه شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت علیهم‌السلام برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان والامقام به‌ویژه فرماندهان و خبرنگاران شهید محور مقاومت، اظهار داشت: عملیات طوفان‌الاقصی به یک سالگی رسید و طی این مدت صحنه‌های افتخارآفرین، اما دلخراش در مقابل چشمان ما گذشت و فهرست جنایت‌های رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی بسیار بلندتر شد.

سردار سلیمانی افزود: مدیران و اصحاب رسانه جزو مطلع‌ترین و مشرف‌ترین اقشار جوامع امروزی به جنایات رژیم صهیونیستی هستند و جنایات این رژیم اشغالگر از زمان شکل‌گیری نطفه این رژیم نامشروع تا به امروز، یک پیشینه قابل توجهی دارد.

صهیونیست‌ها مجری سیاست‌های غربی‌ها 

وی با بیان اینکه شاهد تلاش گسترده زورمداران عالم برای تصاحب جهان اسلام و سرزمین‌های اسلامی در دو مقطع زمانی بودیم، گفت: دولت‌های غربی، چون یک هدف کلان در منطقه غرب آسیا ترسیم کرده بودند و اجرای این هدف توسط یهودیان انجام می‌شد با تمام توان نیرو و نظامی خود در هر زمانی که قدرتی برای حل و فصل بخشی از مسائل مسلمانان محیا می‌شد، به میدان می‌آمدند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به تاریخ اشغال سرزمین فلسطینیان اشاره کرد و ادامه داد: از سال ۱۹۱۷ جنگ جهانی اول رخ داد و فلسطین مظلوم با رای جامعه ملل و حیله دولت‌های پیروز جنگ جهانی اول به‌خصوص روباه پیر انگلیس تحت ظلم قرار گرفتند، همانطور که زورمداران عالم از ابتدا به دنبال تصرف یک نقطه مهم و تاریخی یعنی قبله اول مسلمانان بیت‌المقدس بودند که جنگ‌های صلیبی با طراحی یهودیان طی دو قرن طول کشید.

وی با بیان اینکه زورمداران اروپایی در اولین لشکرکشی جنگ‌های صلیبی ۱ میلیون نفر را به سمت سرزمین اسلامی روانه کردند، خاطرنشان کرد: قتل عام‌های امروز در دوره جنگ‌های صلیبی مکررا تکرار شد و قتل عام زنان و کودکان در آن دوره جزو صلیبیون بود همچنین جنایت کاران اروپایی را با وعده آمرزش گناهان، ترقیب به کشتن مسلمانان می‌کردند و این اتفاق در کارنامه دولت‌های زورمدار عالم درج شد. 

تعیین فرماندار یهودی در انگلیس

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مستکبران در دوران امپراتوری عثمانی هراس داشتند و به سمت سرزمین‌های اسلامی کمتر می‌آمدند، اظهار داشت: جنگ جهانی اول را زورمداران عالم طراحی کردند و قیومیت فلسطین را به انگلیس دادند و برای اردن و عربستان و دیگر کشور‌ها قیم تعیین کردند. 

بنا به گفته سردار سلیمانی، پس از جنگ جهانی اول یک فرماندار یهودی برای انگلیس تعیین شد و به او اجازه دادند ارتش تشکیل دهد که آن زمان در سرزمین فلسطین ۹۵ درصد مردم مسلمان بودند، اما با کوچاندن افراد یهودی از کشور‌های مختلف دنیا، یک نیروی نظامی در فلسطین تشکیل شد.

سردار سلیمانی در ادامه تاکید کرد: بیش از ۶۴ مورد قتل عام از سال ۱۹۱۷ تا کنون در کارنامه صهیونیست‌ها قرار دارد و روزانه خانه و کاشانه فلسطینیان پس از کشتار، غصب شده و روزانه آن‌ها از سرزمین مادری خود رانده شدند که در نهایت به دلیل خواسته متفقین و دولت‌های پیروز در جنگ جهانی دوم، اسرائیل شکل گرفت.

جهادِ محور مقاومت برای نجات بشریت

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه تفکر صهیونیسم کماکان ادامه دارد، گفت: لبنان امروز برای آزادی فلسطین فداکاری می‌کند و دولت‌های اروپایی همانند انگلیس، فرانسه، آلمان و حکومت آمریکا که سردمدار مستکبران است باید بدانند که کارنامه سیاه و ننگین آن‌ها روزی توسط وجدان‌های بیدار جهان در دادگاه‌های عادل بررسی خواهد شد و باید پاسخگوی جنایت‌های بیش از ۱۰۰ سال اخیر خود باشند.

وی فعالیت محور مقاومت را برای نجات بشریت دانست و تاکید کرد: بیش از ۱ میلیون نفر در رواندا کشته شدند و رسانه‌های نظام سلطه نگذاشتند این حقیقت به گوش ملت‌های دنیا برسد و باید بدانیم که بشریت با تفکر خطرناک صهیونیسم مواجه است.

سردار سلیمانی با تاکید بر اینکه تفکر صهیونیسم در ابتدا ملت‌های مسلمان و سرزمین‌های اسلامی را مورد طمع قرار داد، تصریح کرد: این تفکر مسموم به دنبال فراتر از سرزمین مسلمانان است و نقشه‌ای از رود نیل تا فرات بر روی بازوان سربازان اسرائیلی قرار دارد که خطر بزرگی برای همه ملت‌های منطقه غرب آسیا محسوب می‌شود.

وی افزود: صهیونیست‌ها فلسطین را اشغال کردند و جز ویرانی، کشتار و آوارگی برای مردم فلسطین به همراه نداشتند و به کودکان مظلوم و زنان بدون سلاح نیز رحم نکردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه رسانه‌ها در بیداری ملت‌های جهان نقش بزرگی داشتند، اضافه کرد: به برکت جهاد رسانه‌های آزاده دنیا و انسان رسانه‌های با وجدان، مردم دنیا به ماهیت پلید رژیم صهیونیستی پی بردند.

طوفان‌الاقصی آغازِ پایان جنایت رژیم صهیونیستی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: عملیات طوفان‌الاقصی آغاز گسستن زنجیره‌های اشغالگری و جنایت رژیم صهیونیستی بود و صهیونیست‌های باید بدانند که دستشان برای دنیا آشکار شده است و آنها با دوره جدیدی مواجه هستند که باید دست از اشغالگری‌ها و توحش بردارند.

وی افزود: جهان اسلام دوره جدیدی را پس از عملیات طوفان‌الاقصی آغاز کرده و پیام انقلاب اسلامی زندگی جهانیان فارغ از هرگونه جنگ در سایه‌سار عدالت و سعادت زندگی است.

سردار سلیمانی، ظلم‌ستیزی ملت ایران را طی قرن‌های مختلف مورد توجه قرار داد و بیان کرد: ملت ایران هیچ گاه آغازگر جنگی نبودند، اما خوناشام‌ترین قاتلان جهان را شکست دادند و در نهایت اجازه ندادند که آمریکا نقشه‌های خودش را در منطقه غرب آسیا اجرایی کند.

محور مقاومت مقدمه یک تمدن‌سازی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ملت ایران با پرچم‌داری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محور مقاومت را شکل داد، اظهار کرد: محور مقاومت مقدمه یک تمدن‌سازی است که ضرورت این تمدن‌سازی خروج مستکبران از منطقه غرب آسیا و از سرزمین مقدس فلسطین است و این اتفاق خواهد افتاد.

سردار سلیمانی، نقش رسانه و خبرنگاران را در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت مورد توجه قرار داد و گفت: رسانه‌ها به‌خصوص رسانه‌های محور مقاومت در بیداری ملت‌های دنیا نقش اساسی دارند و پیروزی بنا نیست که تنها با جنگ نظامی به دست آید و بایستی ملت‌های مسلمان و جهان به صحنه آمده و آدم کشان را وادار به تسلیم کنند.

وی با بیان اینکه ملت ایران اگر لازم باشد از کیان خود با در اختیار داشتن پیشرفته‌ترین فناوری‌ها دفاع می‌کند، اظهار داشت: گوشه‌ای از فناوری‌های نظامی ایران در وعده صادق نشان داده شد و خون مطهر شهدای فلسطین، لبنان و عراق به بار خواهد نشست و فتح نهایی را نصیب جهان اسلام و مردم آزادی خواه دنیا خواهد کرد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: نخستین اجلاسیه شهدای رسانه جبهه مقاومت که در راستای دومین کنگره ملی شهدای استان فارس برگزار شد، مقدمه‌ای بر اشاعه فرهنگ روشنی برای تداوم راه شهدا به‌ویژه شهدای خبرنگار و پیروزی‌ها است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان سخنان خود با بیان اینکه تعطیلی صنعت، تجارت و همه مولفه‌های پویایی یک سرزمین در سرزمین‌های اشغالی رژیم صهیونیستی حاکی از پیروزی مردم فلسطین است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در درون دچار فروپاشی شده و با مردمی ناامید و سرگردان و فراری در پناهگاه‌ها روبه زوال است که امیدواریم حق مردم فلسطین پس از سالیان سال به آنان بازگردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها