گفت‌وگوی دفاع‌پرس با کارگردان فیلم‌ کوتاه «خانه»؛

«خانه» قصه پدری است که در دل یک جنگ برای دخترش تولد گرفت

کرمی کارگردان فیلم کوتاه «خانه» از آثار راه‌یافته به بخش «شاخه‌های زیتون» چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: فیلم کوتاه «خانه» بر اساس تصویری شکل گرفت که من از یک پدر در دل جنگ دیدم.
کد خبر: ۶۹۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۰ - 19October 2024

راحله کرمی، کارگردان فیلم کوتاه «خانه» از آثار راه‌یافته به بخش «شاخه‌های زیتون» چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، درباره این اثر اظهار داشت: قصه اولیه فیلم کوتاه «خانه» بر اساس تصویری بود که من از یک پدر در دل جنگ دیدم که می‌خواست برای دخترش تولد بگیرد و... . درواقع سوژه این فیلم براساس واقعیت است.

«خانه» قصه پدری است که در دل یک جنگ برای دخترش تولد گرفت

 وی افزود: فیلم کوتاه «خانه» چهارمین فیلم داستانی من است و قبل از آن بیشتر در زمینه نگارش فیلمنامه فعال بودم و البته مستند می‌ساختم اما متاسفانه هیچ‌وقت در جشنواره فیلم کوتاه تهران شرکت نکردم. این جشنواره چهل و یکمین سالی است که برگزار می‌شود و خروجی کارگردان‌های نام‌آشنا طی این سال‌ها نشان از یک اتفاق خوب دارد.

 این کارگردان توضیح داد: گام بعدی من در عرصه فیلمسازی ساخت اثری بلند است البته که برای من ساخت اثری ماندگار و اثرگذار بسیار مهم است و چشم‌انداز من دو بخش است؛ اول اینکه بتوانم یک فیلم‌ساز مولف و اثرگذار شوم و دوم هم مثل بسیاری از فیلم‌سازهای سراسر جهان در فستیوال‌های مطرح دنیا صاحب‌عنوان باشم.

«خانه» قصه پدری است که در دل یک جنگ برای دخترش تولد گرفت

 کرمی مطرح کرد: قطعاً از دیدن فیلم‌های دوستان و همکاران در ویترین جشنواره لذت می‌برم و یکی از مخاطبان فیلم کوتاه هستم.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها