کارگردان فیلم دلبری:

دغدغه من فیلم های دفاع مقدس و فیلم های اجتماعی به روز هست

نمی گویم مخاطب خاص فیلم قرار است داشته باشد. فیلم را وقتی هر تماشاگری می بیند با آن ارتباط برقرار می کند. ولی از آن دسته فیلم هایی است که ریتم تندی در فیلم و...
کد خبر: ۸۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ - 09May 2016

دغدغه من فیلم های دفاع مقدس و فیلم های اجتماعی به روز هست

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، جلال اشکذری کارگردان فیلم سینمایی دلبری پیرامون فیلم گفت؛ سوژه این فیلم از سال 93 دغدغه من بود و من حواشی این موضوع مطالعه کردم و بحث نوشتن فیلمنامه همان سال شروع شد. خود سوژه و فضای داستان یکی از دغدغه های خود من بود که فکر می کردم که می شود درباره آن حرف زد و هم به هرحال می شود یک سری احساسات و فضاهایی که خانواده های جانباز دارند، این ها را در حد ظرفیتی که یک فیلم دارد و ظرفیت خود من، ترسیم کرد. در سال 93 فیلم ساخته و بعد از دوسال امسال اکران شد. البته ما به جشنواره فجر سال 93 نرسیدیم و امسال در جشنواره فجر 94 فیلم اکران شد و اکنون نیز در اکران عمومی هست.

 

 
کارگردان فیلم سینمایی خانه ای کنار ابرها ادامه داد؛ همیشه در جشنواره بازخورد ها، بازخوردهای خیلی جدی و محکمی است. در جشنواره یک سری افراد از فیلم خوششان آمده بود. یک فضای صفر و صد اتفاق افتاده بود، یعنی برخی خیلی فیلم را دوست داشتند و برخی اصلا خوششان نیامده بود. شاید این اتفاق کمتر افتاده باشد یعنی یک فیلم درصد زیادی تماشاگر داشت و نظراتشان هم نظراتی بود که برای دیگر فیلم ها می داد ولی این فیلم برخی بودند که اصلا با کار ارتباط برقرار نکرده بودند و برخی افراد هم خیلی با کار ارتباط برقرار کرده بودند و حتی همزاد پنداری کرده و آخر فیلم گریه می کردند. برای خود من هم تجربه متفاوتی بود از لحاظ بازخوردهایی که از تماشاگر میگرفتم. ما امیدواریم اتفاق خوبی برای فیلم بیفتد ولی فضای این فیلم فضای خاصی هست و مخاطب خاص دارد اکنون اطلاع رسانی ما خیلی نبوده که تماشاگر بداند که فیلم در حال اکران است ولی امیدواریم که در چند روز آینده برای اکران اتفاق خوبی بیفتد.

اشکذری در ارتباط با مخاطبین فیلم دلبری اظهار داشت؛ نمی گویم مخاطب خاص فیلم قرار است داشته باشد. فیلم را وقتی هر تماشاگری می بیند با آن ارتباط برقرار می کند. ولی از آن دسته فیلم هایی است که ریتم تندی در فیلم اتفاق نمی افتد، تعداد کاراکترها خیلی کم هست، شاید تقریبا 60% فیلم یک بازیگر هست و در یک لوکیشن محمدود. معادل این فیلم در سینمای ایران کم اتفاق افتاده است. برای تماشاگری که با این نوع فیلم ها خیلی آشنایی ندارد شاید در چند دقیقه اول در جذب مخاطب، حالا نمی گویم در جذب مخاطب مشکل دارد، ولی از آن فیلم هایی است که چون کاراکتر و لوکیشن کمی دارد این مورد باعث خاص بودن فیلم شده است.
 
وی  ادامه داد؛ به هر حال هر کاری یک سری حسن دارد و یک سری ایراد. این کار دومین کار من بود شاید اگر یک مقدار تجربه بیشتری داشتم خیلی اتفاقات بهتری می افتاد ولی درکل من از این کار راضی هستم چون تماشاگر با شخصیت فیلم همراه می شود و این برای یک فیلمساز خوب است. ولی همیشه هر فیلم سازی بعد از اینکه فیلم تمام می شود یک سری نقطه نظراتی دارد که خودش می گوید اگر مثلا اینگونه می شد فضا خیلی بهتر می شد یا به داستان کمک می کرد و من هم فکر میکنم اگر دوباره این فیلم را بسازم خیلی فضای متفاوت تری اتفاق می افتد ولی در کل از فیلمی که ساخته شده راضی هستم.  

کارگردان فیلم دلبری در پایان افزود؛ دغدغه من فیلم های دفاع مقدس و فیلم های اجتماعی به روز هست ولی اینکه سوژه چگونه اتفاق بیفتد و چگونه بتوانم فضای فیلم را به فضای آن نزدیک بکنم، چون وقتی پیرامون برخی از سوژه ها مطالعه می کنیم می بینیم خیلی نمی شود در آن مورد قصه ای نوشت و اجرا کرد ولی بیشتر سوژه سراغ آدم می آید و آدم در مورد آن مطالعه می کند و در نهایت به ی فیلم و ایده فیلمنامه می رسد.
 
منبع:صابرنیوز
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار