مدیرکل امور ایرانیان وزارت امور خارجه:

سرنوشت کشور به سمت توسعه و سعادت رهنمون شده است

مدیرکل امور ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: معتقدیم توسعه در هیچ کشوری اتفاق نمی‌افتد مگر با تعامل با خارج از مرزهای آن کشور.
کد خبر: ۸۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ - 10May 2016

سرنوشت کشور به سمت توسعه و سعادت رهنمون شده است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس؛ "قوام شهیدی" عصر روز دوشنبه در نشست هم اندیشی کرمانیهای مقیم خارج از کشور و علاقهمندان به سرمایه گذاری در استان کرمان با حضور معاون اجرایی رییس جمهور اظهار کرد: سنتی در دولت تدبیر و امید اجرا شد مبنی بر اینکه از ایرانیهای مقیم خارج از کشور دعوت شود تا در هر صحنه حضور یافته و از حضور آنها در هر استان استفاده تا بسترسازی و آشنایی با ظرفیت های استان خودشان صورت گرفته و هم از ظرفیت عظیم ایرانیهای مقیم خارج از کشور در کمک به توسعه استان استفاده شود.

این مقام مسئول وزارت امور خارجه افزود: این جلسات با حمایت معاونت اجرایی ریاست جمهوری برگزار می شود و ایشان به جد اعتقاد راسخ به این دارند که امر مشارکت ایرانیان خارج از کشور در توسعه، در سرنوشت ملی و اقتصادی کشور و در اهداف استانی مهم است.

قوام شهیدی با بیان اینکه زیرساختهای توسعه با تکنولوژی، فکر و علم سرمایه ایرانیان میتواند سرعت بیشتری پیدا کند، بیان کرد: اگر در گذشته به دلایل مختلف و شرایط سخت کشور و مقاومت در عرصههای مختلف، اجازه توسعه همه جانبه به ما داده نشد و زمینه های بروز آن نبوده، امروز با اقدامی که در دو سال گذشته انجام و به برجام انجامید، وضعیت متفاوتی از گذشته پیدا کرده ایم.

مدیرکل امور ایرانیان وزارت خارجه گفت: میتوانیم بگوییم تحریم های ظالمانه و نظام ظالمانهای که جلوی توسعه کشور را میگرفت، امروز متوقف شده و با تدبیر ژرف و بی نظیری که در عرصه دیپلماسی رقم خورد، هم اکنون سرنوشت کشور به سمت توسعه و سعادت رهنمون شده است.

وی با بیان اینکه ما امروز در داخل کشور فضای امید و خوشبینی نسبت به آینده شاهد هستیم اظهار کرد: در عرصههای اقتصادی سرمایهگذاران علاقهمند به سرمایهگذاری و نوآوری های جدید هستند و در همین راستا نیز روزی نیست که هیئتهای اقتصادی و سیاسی مختلف به کشور نیامده و توافقنامه و تفاهمنامه های متعدد امضا نشود که همه این موارد نشان از بسترسازی برای توسعه همه جانبه و چندوجهی در کشور است.

این مقام وزارت امور خارجه بیان کرد: معتقدیم توسعه در هیچ کشوری اتفاق نمیافتد مگر با تعامل با خارج از مرزهای آن کشور و حتما اتفاقی که افتاده با استفاده از فناوری، علم و آوردههای از خارج و مخلوط کردن با داشتههای داخلی بوده که توانسته توسعه منطقه ای را برای خود سامان دهد و ما نیز از این مسئله مستثنی نخواهیم بود.

قوام شهیدی با تاکید بر اینکه نیازمند تعامل با خارج از مرزها و نیازمند سرمایهگذاریهای بزرگ در زیرساختها و پروژههای بزرگ هستیم، تصریح کرد: امروز در عرصه داخلی شاهد تحولات زیادی هستیم و ایران در عرصه بین المللی نقش تعیین کننده ای در منطقه و حتی جهان پیدا کرده است که نشان از تغییر رویکرد ایران و همچنین تغییر نگاه کشورهای جهان به خودمان هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: جمیع عواملی که امروز رخ داده، ایجاب می کند یک جهش اقتصادی و اجتماعی در کشور صورت گیرد و توسعه همه جانبهای آغاز شود که می تواند این امر با مشارکت ایرانیان مقیم خارج صورت گیرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار